Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Pistipä taas kerran harmittamaan tämä moderni työelämä. Osittain syytän itseäni siitä, että en ole hoitanut opiskeluja kerralla kuntoon ja paperit ei kovin kaksiselta näytä.

Se vaan tuntuu olevan niin, että työpaikka kuin työpaikka tänä päivänä niin osa-aikaiseksi aina lopulta on meikäläisen tie. Ymmärrän senkin, että kun firmalla takkuaa niin totta kai niitä tunteja pitää supistaa. Se vaan ärsyttää, kun se 7,5 tuntia viikossa säästötavoitteena osuu omalle kohdalle ja kun itsellä ei ole tällä hetkellä muuta kuin se työ.

Joka tapauksessa taas alkaa työnhaku uudestaan. Toivottavasti vielä joskus löytyy työpaikka, jossa on tarjota pitkälle aikavälille sekä sopimus että työtunnit. Kahdeksan vuotta roikuin edellisessä työpaikassa, jossa lupailtiin isoja tunteja joskus. Tässä työssä on sentään saanut tehdä isoja tunteja, mutta nyt niitäkin otetaan pois - ja tietysti juuri omalle kohdalle tuo osuu.

Kerran oon yhdessä työpaikassa haaskannut elämääni monta vuotta - tällä hetkellä tunnetila on se, että työnhaku käynnistyy aina heti uudestaan, kun joku ilmoittaa säästöistä, joiden pituus ei ole tiedossa. Enää tässä iässä ei lähde siihen mukaan, että ehkä tilanne on toinen viiden kuukauden päästä. Minä haluan elää varmaa ja turvallista elämää - otan mieluumin määräaikaisen työsuhteen vaikka vuodeksi, jossa tiedän paikkani ja tuntini. Toistaiseksi voimassa ilman tiettyä sovittua tuntimäärää ei minulle sovi.

6 tykkäystä

Juu, näinhän se menee, enkä mä nyt sano että se varsinaisesti väärin olis niin kauan kun on kyse vaan hyväntahtoisesta muisteluista ja muiston kunnioittamisesta. Siinä vaiheessa vaan homma menee korniks jos ruvetaan palkkioiden toivossa tilittämään lehdissä näistä kohtaamisista tms. Ei sillä että olisin ainakaan vielä Matin kohdalla moiseen törmännyt, mutta muiden julkkisten kohdalla kyllä.

4 tykkäystä

Mikäli haluaisin katsoa C Moren kautta ilmaiskanavia, mulla pitäs olla aktiivinen tilaus.

Hohhoijaa

Laitoin roskiin nämä #metoo-ihmisistä keskustelut. Tulkitsin rikkovan politiikkapykälää.

9 tykkäystä

Aamulla kun avasin ulko-oven näin ensimmäisenä kolarin. Kun lähdin töistä ja odotan ratikkaa, niin samassa risteyksessä, lähes samalla kellonlyömällä kaksi eri kolaria. Ja kaikissa näissä toisena osapuolena taksi. Turvallista matkaa.

1 tykkäys

Hmm? Ymmärtääkseni rekisteröinti riittää?

1 tykkäys

Nyt rupes jännittämään huominen tuomio,mikä se ukon munuaisessa on? No se kuullaan huomenna.

Ei taida enää riittää. Muistaakseni jossain kohtaa MTV tunki Katsomo-palvelussa kanavat rekisteröitymisen taakse. Viime keväänä Maikkarin kanavat (MTV3, Sub, Ava) siirrettiin C More -palveluun, eikä kanavia näemmä pysty C Morelta katsomaan ilman kuukausimaksullista, aktiivista tilausta. Mulla ainakin näyttää pelkkää lukkoa kanavien kohdalla. Katsomon kautta pystyy vain rekisteröineenä katsomaan sinne tuutattuja ohjelmia.

Ratkaisuehdotuksia:

  1. Elisa Viihde sovellus - tai Elisa Viihde tunnus. Sovelluksella pystyy katsomaan peruskanavia tunnuksien voimalla - ilman, että erikseen joutuu maksamaan. Itse sovellus ei ole kovin kallis, mutta muistaakseni sisältää joitakin rajoitteita sisällön suhteen
  2. Olisiko vastaava ominaisuus myös Telia-TV sovelluksessa? Siitä ei oo henkilökohtaista kokemusta. Sen tiedän myös, että elisaviihde.fi osoitteesta ei voi kanavia katsoa suorana.

Tämmösiä tuli mieleen. Ylehän on helppo hoitaa Areenan kautta, mutta jos tarve koskee muitakin kanavia niin noihin vaatii jo vähän lisää. Muistaakseni jotain estoja näilläkin on, että chromecastaaminen ei onnistu jne.

Viikko takaperin katselin kun taksi ajeli ruuhka-aikana 100m pyörätietä pitkin ja punasia päin Viinikan liittymässä

3 tykkäystä

Joo, mun mielestä on turha puhua esim. Audi- tai BMW-kuskien kusipäisyydestä kun ainakin näin kaupunkialueella taksit on varmaan isoin riski jalankulkijalle. Jos joku ajaa liikennevaloista “vanhoilla vihreillä” tai jopa punaisilla, niin yhdeksän kertaa kymmenestä se on taksi. Jos joku hidastamisen sijaan kiihdyttää vauhtiaan ehtiäkseen suojatien yli ennen jalankulkijaa, niin yhdeksän kertaa kymmenestä se on taksi. Näitä ammattiautoilijoita ei kuolevaisten liikennesäännöt koske.

3 tykkäystä

Eli jos se on 9/10 taksi ni tarkottaako se sitten että 1/10 se on meikäläinen bemarilla?

Ei ku se on Audi. Audi on kusipääauto ja kirkkaasti.

2 tykkäystä

Otin C Moren ilmaisen kuukauden ja nautin nyt lätkästä. :sunglasses:

Kohtuuttoman kovaa peliä. Lopulta harmitus luonnistui ratkaisuksi, hyvä Treppu!

1 tykkäys

Kätevä systeemi kun pitää Nokialta lähteä Tesomalle lääkäriin hakemaan saikkulappua.

2 tykkäystä

Ole varovainen.

1 tykkäys

SOT ketju

Harmittaa suuresti kun kuulokkeet unohtuvat päähän tai tarttuvat johonkin kiinni ja repäisee korvan aina samalla mukanaan.

1 tykkäys

Nyt alkaisi lumi riittämään.
Todella huonolla aurauksella on ollut tiet meidän kulmilla.
Osittain ymmärrän syyn kun kadunvarsi on puolillaan kaikenlaisia perävaunuja ja kotiloita.
Kun noiden rattaiden etu- ja takapuolelle on kerääntynyt lumikasat niin ne vievät jo tuplatilan muutenkin vähistä pysäköintipaikoista.

Muutenkin nuo lumikasat ovat ongelmallisia kun niitä on kasattu risteyksiin peittämään näkyvyyttä.

5 tykkäystä