Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Oltiin maanantaina kaverin kanssa nauttimassa virvokkeita ja nyt makaan TAYssissa jalka murtuneena. Leikkausta odotellessa.

Mua vituttaa suunta, johon maailma ja ihmiset on menossa.
Ihmisistä on tullut todella itsekkäitä minäminäminä -tyyppejä, joita kiinnostaa muiden asiat väärässä paikassa enemmän, kuin omat. Ensimmäisenä ollaan kyllä katsomassa muiden verotietoja ja kyttäämässä naapureita ja niiden uusia autoja tms., mutta, kun joku vanhus huutaa yöllä kolmen aikaan apua kerrostaloasunnossa toista tuntia, niin vain yksi ihminen, joka ei edes asu välittömässä naapurissa, soittaa apua.

Porukat vaan vetelehtii ja koittaa aina mennä siitä, mistä aita on matalin. Tuntuu, että ihmiset ei oo enää valmiita tekemään töitä, uhraamaan tai joustamaan, saati auttamaan. Ollaan vaan, ‘että ei kuulu mulle’. ‘Mulla on nyt kiire’.

Onko maailmassa enää ihmisiä, jotka avaavat oven, ottavat hatun päästä Maammelaulun aikana, antavat vanhukselle penkin linja-autossa, palauttavat lompakon ottamatta sieltä rahaa, malttavat pysähtyä stop-merkkiin, vaikka se ei olisi heidän mielestään ‘voimassa’ kellonajan tai sijainnin takia…

Lopettakaa nyt saatana se omaan napaan tuijottaminen ja liiallinen ahnehtiminen! Käärinliinoissa ei ole taskuja, ei täältä kukaan mitään mukaansa saa.

19 tykkäystä

Kaitsuakin aikoinaan … harmitti.

1 tykkäys

Voimia! Reilu 1.5 vuotta sitten nilkkaan laitettiin titaania molemmin puolin. Pakkasella sen huomaa, muuten ei vaivaa enää kovinkaan usein.

Työn tekeminen vuokrafirman kautta.
Pompottelua ja epävarmuutta. Kysymyksiin ei saa vastausta ja työntekijä pidetään varpaillaan. Yleinen työehtosopimus, makseta arkipyhiä jne.
Saatanan ■■■■■■

6 tykkäystä

Vertaile vuokrafirmoja - ellet sitten yritä pois niistä kokonaan. Tarkoitan että niissäkin eroja. Kaikki TES:n kuuluvat lisät pitää maksaa, ja tiedän että näitä kunnon firmojakin on, jotka hoitavat hommat oikein.
Toki näissä työsuhteissa lienee useimmiten tuo epävarmuus jatkosta aina läsnä.

Tääläkin palstalla jos joku kirjoittaa ja siihen jää pienikin mahdollisuus ymmärtää väärin, niin johan joku takertuu siihen pilkkua nu…en ja irroittaa muutamat sanat täysin asiayhteydestä, ilman että edes yrittää ymmärtää lukemaansa.

1 tykkäys

Tästä voisi laittaa ihan vaikka henkilökohtaisen yv-viestin palautteeksi. Auttaa jokaista käyttäjää ja jos ei provosoi tarkoituksella niin varmasti kirjoittakin ymmärtää.

1 tykkäys

Mulla oli lääkärin aika perjantaina 13:20. No enhän mä sitä vttu muistanut! V-tuttaa niin saamarista tällainen turha rahanmeno opiskelijana. @&#%!

Tänään kävin terkkarissa kyselemässä että mikä on kun parin viikon takaisesta lunssasta on jäänyt yskä ja hengityksen tukkoisuus. Eka aamulla 8 terkkariin ja sitte 11.00 hoitajalle ja sitte 14.30 lääkärille.
Koko päivän kesti ja sain ventolinea. Sinne meni päivän palkka, saatana. Terveyskeskusmaksu ym. niin jäin miinukselle.
Vituttaa

Minulla on tapana laittaa kännykkä muistuttamaan itseäni tuollaisista. Suosittelen.

Toivottavasti Ventoline auttoi?

Tässä hyvinvointiyhteiskunnassa on tuo terveydenhuolto aavistuksen hinnakasta, oma palkka huomioon ottaen.
Pienen ajan sisään olen kantanut silmälääkäriin( juu, on Tapparan yhteistykumppani) ja hammaslääkäriin yhteensä satoja euroja.
Kyllähän tuo tietysti hieman harmittaa mutta kun kunnallinen terveydenhuolto ei toimi, niin tuo on sitten se kalliimpi vaihtoehto.

Samaa mäkin harrastan mutta sain terveyskeskuksesta lapun ja luotin että muistan sen avulla. Hitot muistanut.

Eikös tuollainen käynti olisi työterveyden kautta mahdollinen, ei menisi palkka ja yleensä hoituu nopeamminkin. Kaiketi sellainen on tarjolla?

Älähän pienistä murehdi, mulla ollut niin monta paikkaa paketissa nuorempana, että vedin aina raksin seinään jos meni vuosi ilman kipsiä. Äkkiä niistä toipuu. Nilkka oli itellä kierteen alku ja se menikin sitten kunnolla päreiks. Lääkärit meinas, etten enää pysty juoksemaan, mutta niin vain kesällä kipittelin puolimaratonin…

4 tykkäystä

Vuokrafirmalla on sellanen hieno juttu että jos on esim. flunssassa niin täytyy omaan piikkiin käydä kunnallisessa terkkarissa ja eka saikkupäivä tietty on palkaton.

Harmittaa pienen kunnan pihajäillä mv:nä mennessä se, että kentällä pyörii liian kattava ikäkattaus ihmisiä. Maalivahti on luonnollisesti jokaisen ulkojään kingi varusteineen ja kavereita on jonoksi asti. Ongelman ydin on siinä, että kun kavereita on liikaa ja seassa on kaiken ikäisiä välillä 7-20 pääosin niin siinä täytyy olla melkoiset sosiaaliset taidot, kun nämä murkkuikäiset haluaisivat vähän pelatakin ja pienempiä ei kukaan aikuinen edes mv:na halua syrjiä.

Tuli tänään koettua melkoinen perusdraama pihajäillä, kun yrittää saada isommat ymmärtämään, että ketään ei voi julkiselta kunnan jäältä häätää ja toisaalta pienetkin haluavat sen ripauksen kokemusta, jos vaikka pääsis ison maalivahdin taakse laittamaan kiekon. Sosiaaliset järjestelyt alkavat ensi viikolla, kun seuraavan kerran puen maalivahdiksi. Täytyy tehdä “pihakentällekin” pelisääntöjä, jotta homma säilyy kaiken ikäisille ja kokoisille hauskana. Harmi, että oman porukan isommat aikuiset eivät tätä ymmärrä edes selitettynä.

12 tykkäystä

Kerrostalossa remontointi + kiviseinät.

1 tykkäys

En kyllä ihmettele yhtään. Jotkut ihmiset eivät vain osaa käyttäytyä ja luulevat tietävänsä kaiken.

Kun elisa viihteen digiboxi vaan boottaa itsensä kun yrittää katsoa tallenteita ja luulee että elisan verkkopalvelussa olisi edes jotain apuja

Ps on laite bootattu useasti