Autot

Vaikuttaa, että puhuu kyllä oman lehmän puolesta. Ainakaan sellaista tietoa kerrota myyjille, ehkä Kian ja Huyndain Euroopan johtajille, mutta ei myyjälle.

@lallu Itellä karsiutu monta automallia samoista syistä ja kaikki pykälät takakontissa muutenkin on täysin turhia käytettävyyden kannalta.

Mode-edit: Yhdessä viestissä voi vastata monelle, @juujuujep

1 tykkäys

No varmaan puhuikin. Perus limanen autokauppias, joita on yleensä vaihtoautoliikkeessä. Yleensä merkkiliikkeissä myyjät ovat parempia.

Mä olin silloin joskus aikalailla kovasti ostamassa Ceediä, mutta silloin Octavia vei voiton lopulta aika aelkeästi. Oli olevinaan isompi auto monessa suhteessa. Ja tykkäsin dsg/tsi-yhdistelmästä. Silloin Kia ei siihen pystynyt vastaamaan lainkaan. Mutta asiaan: mun mielestä noi kaikki mistään samalta tehtaalta Koreasta tule. Ainakin Slovakiassa tehdään Kiaa kuin häkää. En nyt oikein jaksa kaivaa kaikkea esille, kun nettikin vähän pätkii täällä Jaliscon alueella Tyynen valtameren puoleisessa Meksikossa. Tämmöstä välillä, mutta kyllä mä kultajuhlissa paikalla oon… :wink:

Mun mielestä noi “laitetaan parempaa osaa” jutut on useimmiten kaupunkilegendojen tyylisiä juttuja. Suhtaudun niihin hyvin varauksella ainakin kun on kyse niin samantasoisista tuotteista kuin Kia vs. Hynynen. Laatutehtävissä itsekin 10-15 v olleena… Jossain testataan tuote perusteellisemmin ennen ulosheittoa. Mutta kun jotkut tosissaan väittää, että Skodat, VW jne. tehdään Audin hylkyosista, niin se ainakin on rankkaa puppua.

Taita olla parempi etten kauheemmin täältä 10tkm:n päästä nyt viesti. On niin epävarmaa. Viesti tulee läpi jos tulee. Tai sitten kahtena kuten äsken. Aloittelen nyt iltapalaa ja palaan sitten joskus juttuihin. Lukasen jos onnistuu. Mutta olen hiljaa. :wink: :wink:

Onko täälä kellään Volvo S/V60 T4 (190hv) automaattina? Mielenkiinnosta kyselisin kommentteja moottorista&voimansiirrosta. Ittee kovasti moinen V60 himottaa R-Design varusteilla :slight_smile:

Tiedoksi, että työkaverilla on pari kk. sitten Kiaan teetetty koirahäkki tarpeettomana. Jos kiinnostaa, laita viestiä niin laitan kuvia ja tietoja.

1 tykkäys

Kia - Hyundai saman tehtaan väitöksestä tuli mieleen kun taannoin ostin Fordin toisen saksalaisen, kilpailijan uutena - totesi Ford kauppias että “ne tehdään siellä entisen Itä-Saksan puolella missä työmoraali ja laatu sitä sun tätä ja että kun kyllästyy uuden autosi vikoihin, tule sitten Ford kaupoille”. Väite Itä-Saksasta oli väärä ja tuon kommentin jälkeen päätin että ko. äijältä en autoa osta ikinä. Ja hymyillytti muutama viikko myöhemmin kun samainen “ison fordin” puolestapuhuja ajeli miehekkäästi pinkillä Ka:lla likkojen lenkki -mainoksilla :sweat_smile:

1 tykkäys

Kyllä Trabant ihan laatupeli oli, vai mitä tarkoitit? :wink:

Tai sitten tarkoitti BMW:tä tai siis EMW:tä, ei kun siis IFAa. Ei hitto ettei olis ollut Wartburg.

http://www.autowiki.fi/index.php/EMW

Linkissä hieman historiaa…

:sweat_smile: En nyt ihan kuitenkaan.

Ihan vaan vinkiksi tarkan markan autoilijoille.
Nyt lienee oikea aika huollattaa ilmastointi?
R134a-kylmäaineen hinta tulee pompsahtamaan keväällä (tai viimeistään kesällä) ehkä jopa useita kymmeniä euroja kilolta.
Aivan taatusti se hinnankorotus laitetaaan huoltohintaan.

3 tykkäystä

Tarteis päivittää kakkosauto. Onko kellään kokemusia Ford Fiesta 1,0 80hv vm. -13 :arrow_right:

e. Tuli ajatus virhe piti kysymän Fiestasta ei Focuksesta

Ensimmäisestä tarjouksen tekijästä ei enää kuulunut mitään, mutta tänään tuli taas toinen. Tämä lupasi sen lauantaina tulla hakemaan ja käteisellä maksu käteen. Toivotaan, että tulee paikalle :blush:

5 tykkäystä

Sullahan on käsissäs oikeen timantti!

1 tykkäys

liian halapa ku noin paljo kysellään.

1 tykkäys

Onkohan jollain jotain kokemusta, jos autoa pitää parkissa puun alla, koituuko siitä jotain haittaa autolle? Lähinnä, että kertyykö autoon jotain ryönää jollain aikavälillä.

No ihan varmasti kertyy. Joistain lehtipuista sellasta inhottavaa liisteriä ta havupuusta pihkaa. Jos koivun alla niin koivunsiementä kaikki paikat täynnä. Ja syksyllä lehtiä.

2 tykkäystä

Vahan on syytä olla kunnossa, ainakin omaa autoa Sammonkadun varressa pitäessä koko auto peittyi lähipuista tihkuvaan tahmeaan paskaan. Tota oli siis koko auto peitossa, ja pesussa käynnin jälkeen sama homma parin päivän päästä. Tietty sit jos jonkun koivun tai vaahteran alle parkkeeraa niin niitä siitepölynoroja ja muuta skeidaa on luukut väärällään. Puhumattamaan linnunpaskasta. Se vasta on karmeaa tavaraa, varsinkin kesällä. Sulaa pehmeästä vahasta läpi jos sitä ei saa heti pestyä pois.

Pelottelinko tarpeeksi?

Tuohon liittyen näin hienon näyn joskus takavuosina Sammonkadun varrella kun jonkun ukon ilmeisesti vastapestyn Audin päälle oli käynyt kaikki lähimaiden linnut paskantamassa. Se auto oli siis valehtematta valkoisena linnunpaskasta kun viereiset autot oli ihan ok. Sitä paskaa valui siis kylkiä pitkin… :slight_smile:

2 tykkäystä

Haapa ainakin tiputtaa kyseistä tavaraa auton päälle oikein huolella. Illalla peset ja aamulla harmaa kerros auton päällä. Näyttää ne linnutkin olevan yllättävän fiksuja jos joku on tuonut valmiin kasan kadun varteen, niin miksipäs sitä mihinkään muualle omiakaan tarpeitaan tekimään.:joy: raitisilmasuodatin vetää varmaan aika hyvin tavaraa itseensä mikäli ottaa ilman tuulilasin etupuolelta, jossa yleensä jonkinlainen rako on.