Autot

Duster on 2010-luvun Lada Niva. Niin ruma, että se on melkein hieno.

Juu, ei tarvikaan autoilla nyt hetkeen… ei tullut mun auto kuntoon pienellä ja selvis, että ollaankin jo niin monen tonnin korjauksissa (ei ihan koko moottoria, puolikas vaan), että pitäisi varmaan saada tuo sellaisenaan dumpattua jonnekin… Kenelläkään tietoa noista puljuista, jotka mainostaa ostavansa rikkinäisenä? Tuo on vasta elokuun puolessa välissä 10 vuotta vanha, joten vielä ei edes romutuspalkkiota saa :sob:

(Jap) #514

Mikä auto kyseessä? Onko millanen vikalista?

Ilmeisesti öljypohjan kun avasi, oli pupellusta täynnä. Laakerit (?) ja mitä siellä nyt on. Kampiakseli voi kai lentää kyljestä läpi hetkenä minä hyvänsä, jos sitä vielä käynnistää.

Ja siis ford tourneo connect 1,8l 110 heppanen 2008

On sulla nyt tosi huono säkä ollut. Kun ajattelen vertailun vuoksi omia entisiä 626:ia. Kun niistä ei meinannut loppua tulla millään. Eiköhän nyt jostain joku “jobbari” löydy, joka vielä maksaakin jotain sentään alle 10-vuotiaasta menopelistä. Vaikka varaosiksi. Luulis siitä nyt vielä ainakin sen romutuspalkkion verran saavan!

Sitten ei muuta kuin Dacioita katsomaan. En nyt muista miten tarkkaan niitä olit tutkinut, mutta eikös semmoinen Lodgy Stepway tms. olis tilava ja pätevä. Takuukin löytyy eikä ole auto hinnalla pilattu. Ulkonäöstä voi aina olla jotain mieltä. Mutta huonompi homma se on, jos auto ei pelitä.

Osta siihen vaihtokone purkaamolta, luulisi saavan n. tonnilla ja sit vaihdossa saat enempi vai minkä arvoinen auto on kunnossa?

Transit Connect
FORD TRANSIT/TOURNEO CONNECT (2013 - 2019)
FORD TOURNEO CONNECT (2009 - 2013)
FORD TRANSIT CONNECT (2009 - 2013)
FORD TOURNEO CONNECT (2003 - 2008)
FORD TRANSIT CONNECT (2003 - 2008)

Arvo olis vaihdossa vaan n. 4,5t€. 175tkm sillä vaan oli ajettu :roll_eyes:

Ilman muuta sitten vaihtokone siihen ja vaihtoon muuten et saa siitä kun tonnin rahaa jos yrität myydä rikkinäisenä tai purkurille.

Toi on niin pieni summa, että hommaat sen uuden, laitat tuon rauhassa kuntoon ja lihoiksi.

Ammattikouluiltakin kannattaa kysyä motin asennusta. Hyvä kouluprojekti.

Täytyy harkita. Mutta nyt en tiiä enää minkä uuden ostais, kun budjettiin tuli kuitenkin aikamoinen lommo tän myötä :persevere:

Bensa ja diesel? Siis kumpi tulevaisuudessa?

Ei taida nyt enää olla niin isoa ajoa tiedossa useampaan vuoteen, että bensa varmaan jatkossa.

Ok. Meinasin vinkata sinulle hyvän käytetyn dieselin, jossa aika vähän mittarissa ja tilat hyvät. En siis ole itse myymässä.

Pistä yksärillä, ainahan sitä miettiä voi, kun tilanne kääntyi nyt päälaelleen…

Kyllä aikalailla ihmetyttää tuo koneen kunto noilla kilometreillä. Laittaa epäilemään vähän sitä sun tätä. Onkohan nuo kilometrit ja huoltohistoria varmasti ok. Itse olen käytetyn ostaessani useimmiten ottanut yhteyttä edelliseen omistajaan, vaikka olisinkin ostanut auton liikkeestä. No, kai sitä omistajatkin voi jotain jättää kertomatta. Mutta ainakaan itse en ole kokenut pettymyksiä ja kun olen nimenomaan asioinut liikkeen kanssa, niin mielestäni edelliset omistajat ovat antaneet auliisti luotettavaa infoa. Hehän ovat jo rahansa autosta saaneet. Ja vaikka autossa olisi jokin piilovika ollut, niin olisin luultavasti vaan jättänyt auton ostamatta. Hintaa olisin ehkä tingannut, jos vika tai puute on sellainen, jonka itsekin pystyn sitten huomaamaan. Mihinkään käräyttelyyn minulla ei ole ollut intressiä.

Onhan se nyt kuitenkin niin, että mennyt on mennyttä ja nyt on tärkeintä vain saada auto kuntoon. Toivottavasti et siitä aikoinaan maksanut mitään huippuhintaa. Tiedätkö oliko autoon ennen sinua jo vaihdettu edes joitakin kulutusosia. Jos kaikki alustassa, pakosarja yms. on ollut alkuperäistä ja kori maalipintaa myöten on ok, niin ehkä sitten km-lukemassa on jotain perää. Ei noilla kilometreillä huollettu kone kyllä voi… kuitenkin ajettu papereiden mukaan mukavasti lähes 20tkm per vuosi. On bensa tai diesel, ei tuommoinen paljon konetta rasita.

Oli sen huoltokirja ainakin täydellinen ja merkkiliikkeissä ajallaan aina huollettu. Ja yksi tuttu oli sitä pöyhinyt rekistereistä, että oli ollut jollain firmalla/yhdistyksellä aiemmin. En enää sen tarkemmin muista, mutta ihan sokkona en sitä silloin ostanut. Kori ja pellit on hyvässä kunnossa ja itsekin oletin sillä vähintään 200tkm pääsevän ilman mahdottomia ongelmia… :confused:

Nyt totesin, että edes romutusrahaakaan siitä ei voi saada, kun on rekisteröity 2008 ja nykyisessä kampanjassa on nimenomaan määritelty, että pitää olla rekisteröity 2007 tai aiemmin. Jää oikeastasn enää vaihtoehdoksi se, että sen myy osiksi/tuollaisenaan, jotta saa edes jotain. Tammer-dieselissä kuulemma maksaisi korjaus 3500€, eli jos sen kuntoon laittaisi, niin hyvinkin voisi käydä niin, että jäisi joko +/- nolla tai jopa miinukselle suhteessa sen arvoon. Yhden tutun isä on eläkkeellä ja tykkää puuhailla auton osien ym. myyntihommia, niin se lupasi sitä käydä korjaamolla pöyhimässä ja harkita auttamista sen tai osien myynnissä pientä välityspalkkiota vastaan. Katotaan nyt mitä sanoo siitä, toivotaan parasta :pray:

Se on autokorjaamoilla aika hyvä työtilanne, kun korjailevat ulkomailta uitettuja kärryjä - niitä ei yleensä merkkiliikkeen marmorille ajeta. Eli joku tuttu tai oppilaitos pitää löytää korjaajaksi, koska muuten bisnes case sulaa mekaanikon työtunteihin.

Mä voisin kysyä yhdeltä tutulta ehtisikö hän vaihtamaan Voorttiin moottorin.
Laita YV jos kiinnostaa.

Joku moottoririkko siihen myllyyn on varmaan iskenyt. Kyllä tuommoisilla dieseleillä normaalisti 300-400tkm ajetaan. Tuommoinen 175tkm hyvin huollettuna on aikalailla alakanttiin. Ei ne sitten siellä pajalla osanneet yhtään sanoa, mikä oli pettänyt? Ihan kuin olis alkuperäisistä öljyistä ollut osa tallessa öljypohjassa. :frowning:

Kevennykseksi tässä vielä pari tarinaa muualta…

Suomessa onneksi on sentään katsastukset, jossain Kanadassa ostetaan vaan vuosittain tuulilasiin joku verostikkeri (alle 25€). Ja kun sitten maahan tulee esim. USA:ssa lunastukseen menneitä, kokoon kursittuja autoja, niin eteen voi tulla aikamoisia pommeja. Siskoni perheellä kun on siellä useampia autoja, niin joskus heillä oli “30tkm ajettu poliisilaitoksen käytössä ollut” Toyotan tila-auto. Se oli varsinainen murheenkryyni. Korjaamoiden onni. Ruostuikin muutamassa vuodessa. Sanoivat vaan auton olleen varsinaisen “sitruunan”. Tais siihen nippanappa 100tkm mittariin tulla ennen romuttamolle lähtöä. Ei kyllä vastannut odotuksia, kun etupäässä “auto oli maannut tallissa ja joskus harvoin sillä oli kuskattu poliisiryhmiä jonnekin pippaloihin”. Joku jobbari tuon kärryn heille sitten varmaan möi… ei ainakaan Poliisi. :wink:

Eräs hybridi-Honda oli ainakin selkeästi niitä jenkkilästä tuotuja. Monet vuodet autossa paloi esim. airbagin varoitusvalo, mutta ei siitä kukaan välittänyt. Myöhemmin valkoisen maalin alta alkoi paljastua alkuperäinen väri. Se oli vaan maalattu raskaasti päälle. Mutta on se toisaalta hyvä, että täällä Suomessa sentään seurataan autojen kuntoa, vaikka nyt välillä katsastustenkin merkitystä vähätellään. Muutenkin täällä omistajat huolehtivat autoistaan varsin hyvin, onhan niissä monasti isot rahat kiinni.

Kyllähän tuolta USAsta rahdataan kaikenlaisia kittikasoja Suomeenkin.
Muutamaan kertaan olen päässyt ihmettelemään täällä päässä millaista taidetta siellä viitsitään tehdä kitistä.