Autot

Itse olen menossa ma katsomaan yhtä blocketin autoa.
Auto24.ee olen ostanut kaksi autoa.
Toisen Tallinnasta ja toisen Tartosta.
Ruotsissa ainakin on on carfax ja olisko nykyään Eestissäkin.
Suositttelen tutustumaan tuohon carfaxiin.

Onhan toi valikoima pelkästään Tukholmassa jo semmonen, erityisesti jos ottaa dieselit mukaan, että kyllä houkuttelisi. Verot sitte täytyis jollain maksaa myös.

Sen verran kiinnostuin asiasta, että googletin lisätietoja asiasta ja laitetaan tähän muidenkin luettavaks. Hyvät ohjeet:

https://www.autoliitto.fi/tietoa-tienkayttajalle/auton-osto-ulkomailta/auton-siirto-ruotsissa-tulo-suomeen-ja-vakuutukset-0

Kato myös tullin sivuilta valmiit veropäätökset, niin saat hiukan kättä pidempää.

Ei minunkaan värisilmä mitään tuosta vilkusta huomannut. Mutta kun polttimon vaihdoin, niin olihan se hilseillyt… tarkkoja poikia. :wink:

Ruotsi
-blocket
-bytbil
-bilweb
-wayke
-bilgaraget
Noi on ittellä päivittäin tarkkailussa kun oon Volvo-metsällä :smile:

Paska reissu mutta tuli tehtyä.
Myyjä vakuutteli auton olevan kunnossa, mutta koeajolla ei tarvinnut lähteä edes liikkeen pihasta pois kun huomasi että auto ei ollut kunnossa.
Eihän siinä jos auto olisi ollut Tampereella mutta tämä käytiin katsomassa Luleåssa.
Hiukan suoraan sanoen harmitti.

Ja kenelles tuli yllätyksenä, ettei ne vanhimmat liikenteestä tällä poistu, kun niillä ajetaan usein siitä syystä, että rahhulia ei liikaa oo.

Purkaamo yrittäjällä karu kommentti ja loistava ehdotus jatkoon, koskien käytettyjä autoja.

Verovaroin ei mielestäni pitäisi lähteä tukemaan käytetyn auton ostoa. Vaikkakin se edistäisi vanhan kaluston uusimista, niin se ei olisi oikea tie.

Nonnii. Nyt löytyi uudempi Volvo.
Halvalla ei saa hyvää, tämä tuli ilmi muutaman auton kanssa.
Erikoisia näkemyksiä ja hinnoitteluajatuksia kyllä löytyi.

Ykköstoive oli Volvo S80 mutta V70 seisoo pihassa.:laughing:
Ei tää kuitenkaan ole mitään uutta. Viimeksi piti ostaa V70 mutta Ässä Volvo tuli.
Josko sitten ensi kerralla osuisi?

Ihan mielenkiintoinen yhdistelmä kyllä löytyi.
D5, manuaali ja neliveto. Talvella sitten näkee miten Volvon neliveto toimii.

Ihan ekana piti käydä pudottamassa talvipyörät rengasliikkeeseen ja seuraavaksi onkin sitten heti liimattava Tapparatarra takalasiin.:tappara:

Pikkuisen yllätys itselleni, että Aurukset tulee 2019 markkinoille myyntimalleina. Jännää nähdä mitä sieltä tulee. Ottais nyt joku autot maahantuontiin, että pääsis kokeilemaan jotain pienempää “Kortezhia”. Ties vaikka ihastun. :wink: :wink:

Tuota noin… nyt pitäisi taas arpoa itselle uusi vaunu. Pitää yrittää pitäytyä tietyissä raameissa, mutta halu olisi tällä kertaa Octavia RS kalustoon. Jos ei tuo onnistu, niin sitten Passat lienee sopiva.

No se valinta (RS Skootteri) ei pieleen mene. Edelleen yksi markkinoiden parhaita autoa/€ -paketteja.

Kovasti on kehuttu ko. kalustoa. Pitää yrittää neuvotella neliveto mukaan. Miksi? Toimitusaika.

Se on sitten makuasia, onko jäykemmäksi säädetty alusta ja matalammat renkaat Suomen kinttupoluilla etu vai haitta. Teiden nykyisellä kunnossapidolla, olen erittäin tyytyväinen autoni 65-profiilin donitseihin.

Nyt on viimeiset hetket painettu V60 D4:lla. Mutta tuosta pitää nyt luopua ja vaihtoehtona taitaa olla RS tai Passat 150hv disukalla. RS:n varustelu kyllä houkuttaa, katsotaan miten käy.