Elmeri Kaksonen

Symppis kaveri joka kuitenkin Tapparan kirjoihin ja kansiin jää osioon hankinnat, jotka jäivät pettymykseksi. Tämä siirto oli varmaan kaikkien etu. Josko Eme vielä muualla kehittyisi siinä, mikä oli suurin ongelma eli hyökkäyspään ratkaisut.Tekee muuten maalin seuraavassa pelissä Tapparaa vastaan - näin se yleensä menee.

Mä oon aina sanonut, ettei pelaajien kannata lukea tätä palstaa. Nyt on Elmeri pahoittanut mielensä.

Kyllä Eme ainakin kerran meitä kurittaa. Meillä on muuten liigan ainut maalivahti, jolle Elmerikin saa rankkarin sisään.

Voi olla, että Elmeri viä rankaisee meitä ja saamme tuta Elmerin raivon.
Tämä oli varmaan parempi näin molemmille osapuolille.

Kiitos Elmeri ja toivottavasti ura lähtee uuteen lentoon Saipassa.

Hei hei Ellu :ok_hand:

Mä en tota kettuilua ymmärrä. Mukava joukkuepelaaja ja varmasti yritti parhaansa, Lisäksi oli Tapparan pelaaja neljä vuotta. Onnistu tai ei, mutta rajansa kaikella.

12 tykkäystä

Jännä nähdä kuka korvaa Elmerin roolin Tapparassa jatkossa eli kuka pelaajista saa ottaa fanien syytökset niskaan pienestäkin epäonnistumisesta kentällä?

Kaikkea hyvää Elmerille jatkossa :slight_smile:

Älä pelkää, kyllä niitä riittää. Kuka menettää kiekon seuraavassa pelissä.

Harmi! Itse olen pitnyt elmerin esityksistä kentällä vaikka se aina tuloksen muodossa olekkaan näkynyt. Nyt vaan jos saatais se Dixon vielä meneen ni ois helmee!

Tässä vaihteessa turha enää kettuilla, mutta kyllähän Elmeri kritiikkinsä ansaitsikin.
Vaikka olis kuinka symppis tyyppi, niinkuin varmasti onkin, niin kyllä peliesityksiä voi kritisoida. Kova painaan hommia ja alivoimalla hyvä, mutta sitten ne hyökkäyspään ratkaisut ja ääretön tehottomuus, huoh.
Kaikkea hyvää Elmerille, ja kuten totesin, varmaan parempi näin molemmille.
Uskon, että SaiPassa painaa vielä maalejakin, voi löytyä rentous paikoissa taas uusissa vanhoissa kuvioissa.

Tuskin löytyy ketään kehen oisit tyytyväinen…

Avoin kirje Elmeri Kaksoselle:

Hyvä Elmeri Kaksonen,

Tulit Tapparaan samalla ovenavauksella Jarno Koskirannan kanssa. Odotukset olivat korkealla hyvän kauden jäljiltä. SaiPassa pisteitä tuli 50 ottelussa 11+14=25. Ensimmäinen kausi Tapparassa meni kohtalaisesti, mutta jäi vajaaksi edelliskauden tuloksesta. Tehot laskivat entisestään ja kaudet vaihtuivat. Sen myötä rooli sementoitui alakerran raatajaksi. Arvostin aina työntekoasi ja uhrautuvuuttasi. Enkä varmasti ole yksin. Otit monta mustelmaa Tapparan eteen. Lupaan pitää sen mielessäni. Silmissäni olet profiloitunut taistelijaksi.

Ihmiset ovat välillä suhteettomia ja ilkeitä, kun seuraavat jääkiekkoa. Unodetaan, että siellä jääkiekkoilijan sotisopan ja kypärän alla on ihminen. Sinun tapauksessasi mukava ja sympaattinen mies Savonlinnasta. Jopa hieman hauskakin nimesi “Elmeri Kaksonen” kuvaa sinua erinomaisesti.

Tahtomattasi jouduit fanien silmätikuksi. Mielestäni kritiikki oli liian pitkälle vietyä ja virheitäsi alleviivattiin liiaksi aina kun siihen tarjoutui mahdollisuus. Arvostelu lipsui helposti mauttomuuksien puolelle ja siitä tuli itseään ruokkiva prosessi. Jatkuva kritiikki ja solvaukset pitivät kierrettä yllä. Sylkykupiksi joutuminen on raadollista puuhaa.

Toki rehellisyyden nimissä tehottomuus vaivasi peliäsi ja siitä ehkä usein puuttui suoraviivaisuus sekä maalia kohti pelaaminen. Välillä tuli tunne, että olet ehkä mukavoitunut liikaa tai jopa alistunut tilanteeseen vaikka raadatkin illasta toiseen. Toivoin, että olisit rikkonut rutiinia ja huutanut “■■■■■■ epäonnistuneen maalipaikan tai kasaankuivuneen tilanteen jälkeen. Kenties se ei ole mukaistasi toimintaa, mutta usein menestyminen vaatii itsensä likoon laittamista erilaisilla tavoilla.

Nyt Tappara on menettänyt palan joukkueestaan – ehdithän olla täällä jo monta vuotta. Mutta ehkä näin on parasta kaikkien kannalta. Ehkä löydät uuden tekemisen meiningin uudesta ryhmästä, uuden johdon alaisuudesta. Ei sillä, etteikö tekemisen meininkiä olisi ollut Tapparassakin.

Toivon sinulle pelkkää hyvää – niin kauan kuin et tee Tapparalle kiusaa. Toivottavasti viihdyit Tampereella sekä erityisesti Tapparassa. Kokemusta ja kokemuksia ainakin kertyi, kun olit osa menestyvää joukkuetta.

Kiittäen näistä vuosista,
Kilo

32 tykkäystä

Itse asiassa nyt kun eme lähti niin olen melko tyytyväinen kaikkiin paitsi Aaltoon. Erittäin tyytyväinen olen tällä kaudella ollut Kuuselaan, Lauseen, Haapalaan, Karjalaiseen ja Peltolan.

Kaksosen otteet on olleet tuskastuttavaa katottavaa, mutta silti jotenkin vähän pahalta tuntuu. Suurin syy siihen on että Elmeri oli kuitenkin osa sitä joukkuetta joka taisteli itsensä useamman kerran mestaruuden partaalle. On niitä takakarvauksia ja blokkeja nähty Kaksoseltakin lukematon määrä, joten isot kiitokset täältä ja menestystä jatkoon!

En huomannutkaan Kilon kirjoitusta kuin vasta nyt. Hyvää tekstiä!

Jotenkin odotettu ja ehkä vähän toivottu siirto ja antaa toivoa että joku iso kala olis ehkä tilalle.

Ei tarvi olla iso kala, koska tällä hetkellä on jo tavallaan “liikaa” kärkiketjujen miehiä. Itse ottaisin mielummin vielä yhden kiekko varman pakin ja fyysisen hyökkääjän tai jopa kaksi. Koska niitä kovaa taklaavia kavereita (kategoria Marjamäki) ei tällä hetkellä ole oikein muuta kuin Dixon. Kanki olisi muuten ihan jees, mutta ei oikein ehdi enää tilanteisiin, josta kertoo tän kauden ulosajot, toki molemmat hieman tulkinnan varaisia.
Joten kaksi fyysistä hyökkääjää Elmeristä vapautuvilla rahoilla. Kiitos.

Palstakirjoitusten perusteella tämä on yhtä odotettu (ja toivottu) siirto kuin Mikko Pukan ulostaminen syksyllä 2006.
Ilmeisesti valmennusjohtokaan ei ole tyytyväinen kun he luopuivat Elmeristä.
Viime pelissä Saipan nelonen oli Ville-ketju (Vainikainen-Hämäläinen-Järveläinen) ja ilmeisesti Saipassa uskotaan Kaksosen korvaavan Vainikaisen.
Vainikainen on tarvinnut 55 laukausta yhden maalin tekemiseen mutta Elmeri on tehnyt 2 maalia 66:llä laukauksella.
Minulla on tänään syntymäpäivä joten tässäkö oli synttärilahja?:smile:

2 tykkäystä

Vähän paha mieli kun ole ollut kärkäs Elmerin arvostelija. Raukkamaista minulta kun ei keltään pysty vaatimaan kuin sen, että parhaansa yrittää, minä vaadin enemmän. Hyvää jatkoa Elmeri.

1 tykkäys

Tuli kyllä itselleni täysin puun takaa tämä siirto. Hyvät jatkot Emelle Lappeenrantaan!

Nyt kun palstan suurin sylkykuppi on poistunut:
1.Karhunen
2.Aalto

Siinä on tällä hetkellä suurimmat suosikit ketkä Tapparalle mahdollisen mestaruuden ratkaisisivat, jos katsotaan mahdollista Kapas-syndroomaa.

Game 7, 3. jatkoerä, Hakametsän jäähalli
Jani Alkion ääni vaihtuu yhtäkkiä Jani Säterin ääneksi:
"Siinä on Tomilla paikka! Nyt muuten lähdetään hakemaan! TOMI! TOMI! TOMI! JES JES JES JES JES! TOMI KARHUNEN! TOMI KARHUNEN JUMALISTE MIKÄ SEPPÄ!

3 tykkäystä