Esports / e-urheilu

Pelicans ja ePeli -ryhmä ENCE aloittaa yhteistyön:

Laadukas Zerg-pelaaja. Teknisesti taitava, taktisesti loistava ja pärjää mirrorissa korealaisille. Se ei oo kovinkaan helppoa, jos Zergillä meinaa uransa tehdä.

Juurikin näin. Taitanee tällä hetkellä olla kiistatta maailman paras “foreigner” kun NeeB ja Scarlett eivät ole enää samassa iskussa kuin ennen.

Serralin hyvä turnausputki jatkuu tälläkin hetkellä, kun WESG 2017 -turnauksessa on tullut jo omassa lohkossa 2 voittoa ja jatkoon mennään taatusti.

1 tykkäys

Taitaa ENCEn uusi line-up olla jotain vastaavaa:
allu
zehN
aleksib
sergej
aerial
#EZ4ENCE

2 tykkäystä

Hienosti Serral otti kolmannen sijan WESG-turnauksessa ja sai 40 000$ palkintorahaa. Ikävästi semifinaali meni 3-0 Marulle, mutta pronssiottelussa tuli hieno ‘kosto’ Classicille, jolle IEM Katowicessa tuli 3-0 tappio.

1 tykkäys

Suomen mestari voittaa 10 000 euroa.

2 tykkäystä

Tämän otan kiinni. Eivät pelaa. Nykyään pelaaminen on niin taktista, että pelkästään se että sulla on hyvä aim ei riitä.
On päiviä milloin he pelaavat jopa 14 tuntia esimerkiksi ennen isoja turnauksia. Mutta eivät joka päivä pelaa 12h.

1 tykkäys

Ehkä vähän oli liioteltu, mutta moni kilpapelaaja-striimaaja pelaa 5-10h joka päivä. Elanto.

2 tykkäystä

Tällä hetkellä kovassa hypessä oleva Epicin kehittämä Fortnite tulee olemaan eSportissa iso juttu. Itse en oikein ymmärrä, sillä pelissä on tuurilla suuri osuus. Joka tapauksessa, Epic tulee laittamaan 100 000 000 dollaria tulevien turnausten palkintorahoihin. SATAMILJOONAA.

1 tykkäys

Tarkoitatko tuurilla sitä, että minkä aseen satut alussa löytämään vai? Itse pelaan kyseistä peliä, ja omaan silmään hyvät pelaajat on hyviä vaikka millä aseella (ja itse en näihin kuulu)

Tuurilla on suurehko osuus joo, mutta paljon pienempi verrattuna pubgiin. Minun mielestä periaatteessa esports pelissä pitäisi tuurin osuus olla noin 0%. Mutta joka tapauksessa fortniten esports tulee olemaan huikean mahtavaa seurattavaa ja kerää katsojia varmasti uskomattomia määriä.

Naamatusten kohdatessa toki tuuri vaikuttaa aika paljon, mutta rakentamisen ansiosta tuon tuurin pystyy minimoimaan aika hyvin pitämällä viholliset omien aseiden optimietäisyydellä.

Fortnitea on kyllä ollut mukava pelailla ja pelaajakunta on kehittynyt aika paljon, kun konsolilla peli oli vielä talvella aika puhdasta räiskintää. Nykyään tarvii löytyä ja hieman puuhapeten verta suonista, jos haluaa voittaa matseja.

1 tykkäys

Ei tule. Kolmannesta persoonasta pelattava peli ei ikinä tule olemaan kilpailullinen

Tästä on helppo olla vahvasti eri mieltä fortniten kanssa. Kilpailullisuudesta voi keskustella, mutta joka tapauksessa esports-scene tulee olemaan massiivinen.

En ymmärrä. Miksei? Samat lähtökohdat kaikille, jos miettii kilpailullisuuden mekaniikkaa. Yhtälailla ne taitoerot tulee esille siinä viitekehyksessä. Pelin dynamiikka on ehkä erilainen kuin vaikkapa FPS:ssä, johon luultavasti viittaat rivien välistä. Toki noita kolmannen persoonan “kilpailullisia” pelejä ei montaa ole tainnut olla. Siksi se voi tuntua väärältä, jos on suppea paletti. Mutta tulee mieleeni toinen Epicin teos, Gears of War, joka oli jossain kohtaa aika suosittu tällä alalla.

Fortnite ei sovi alkuunkaan esport-peliksi, mutta kyllähän tuolla sadalla miljoonalla luo vaikka minkalaisen scenen.

2 tykkäystä

Itselläni on noin 180 solovoittoa ja +300 Squadeissa, mutta kyllähän tuurilla on väliä. Mihin alue pienenee, mihin dropit tulee, löytyykö laamoja, mitä chesteistä tulee yms.
Tottakai tuurin osuus pienempi kuin Pubgissa rakennuksen takia, mutta esim verrattuna CSGO, DOTA, LOL yms. on tuurilla paljonkin väliä.
@Nape @Juteeni

2 tykkäystä

Kilpailullisessa pelissä ei ole oikein, että voit katsoa seinään ja nähdä missä viholliset menee.
Otan esimerkkinä PUBG-turnauksen, joka sujui ensimmäisessä pelissä hyvin, mutta kolmas persoona oli farssi, porukkaa ei kiinnostanut.

1 tykkäys

Kyllä mä ymmärrän, mitä tarkoitat. Mutta se on osa sitä peliä. Osa sen pelin mekaniikkaa. Musta on hauskaa, miten ihmiset julistaa edelleen sitä samaa kilpailullisen pelin arkkityyppiä, joka on nähty jo 20 vuotta sitten. Ja yksi keskeisin juttu on just se, että se on FPS.

Lisätään vielä, etten mäkään näe PUBGia kolmannesta persoonasta kovin kilpailullisesti viihdyttävänä, koska se passivoi peliä ja sen pelin genre on hönö tässä tapauksessa. Mutta dumasitkin alkujaan koko kolmannen persoonan. Se on mielipiteenä mun mielestäni väärä.

1 tykkäys