Fanien rituaalit ennen peliä

Onko niitä? Pelaajilla niitä on vaikka mitä. Onko faneilla jotain samalaista ennen peliä.

Itse kuuntelen ainakin Tapparan maalilaulun ennen peliin lähtöä.Sen lisäksi menen aina samasta ovesta halliin sisään.
Ennen kauden ensimmäistä peliä haen työavaimiin uuden avainnauhan joka vuosi. Sen lisäksi ostan ennen ekaa peliä uuden paidan/hupparin jota pidetään joka kotipeli päällä. Kauden jälkeen se pestään ja viikataan kaappiin. Niitä on kertynyt.

1 tykkäys

Hallille saapuessa kaks kierrosta käytävää ympäri morjestellen tuttuja. Sitten lyhyimmästä jonosta ylihintainen kuppi mustaa ja omalle jakkaralle odottamaan alkua siinä noin 14min ennen alkua. (Vituttaa suunnattomasti ne minuutti ennen alkua tulevat ja 5min ennen erän loppua keskeltä riviä lähtevät)

1 tykkäys

“Kotipeli”, eli katson pelin kotona
Noin 1-1,5h ennen matsia lähden lenkille. Lenkin aikana mietin lähtökohtia illan peliin, mutta tärkein asia on latauksen hankkiminen. Latauksen hankkimiseksi kuuntelen musiikkia, ensin jääkiekkoaiheista, sitten raskasta rockia ja lopuksi Tappara aiheista. Näin “kotipeleissä” lataus ei harvoin nouse hirveän korkealle, paitsi pleijareissa.

Hallipeli
Latautuminen alkaa päivällä kuuntelemalla raskasta rockia. Auton startatessa kohti Hakametsää, kuuntelen musiikkia samalla kaavalla kuin lenkeillä (hoki, rock, Tappara). Hakametsän tullessa näkyviin kuulokkeista on soitava Tappara on terästä. Hallipeleihin haen jo todella aggressiivista sekä oikeanlaista raivoa ja uhoa sisältävää latausta.
Hallilla kiertelen ympäriinsä etsien tuttuja ja nuuhkien muiden tunnetiloja. Lämmittelyt on aina pakko päästä katsomaan samalta paikalta. Lämmittelyt katsotaan siihen asti kunnes viimeinenkin pelaaja (toivottavasti JMJ) on poistunut jäältä.

Biisilistan olen valmis jakamaan (“vierasfaneillekin”! ;)), joten kiinnostuneet yhteyttä muhun.

1 tykkäys

Lähden kauppaan hakemaan syötävää, arvioin siihen kuluvan ajan väärin ja myöhästyn ottelun alusta 5-15 min.

Ei tietoinen rituaali, mutta noin siinä käy.

Halliin pääsen sen verran harvoin, ettei siihen ole oikein päässyt rutiineja muodostumaan.

Laitas tänne niin ihmetellään porukalla.

Biisilista,kiitos.

Tämä ei ole Trepun lista mutta olen itse kyhäillyt Spotifyssä Tappara-soittolistaa johon olen kerännyt hallilla soivia biisejä. Etäpäivinä tulee tuolta usein kuunneltua biisejä ennen peliä, saa edes hieman hallifiilistä.

Varoituksen sanana, listalla on musiikkia Junnu Vainiosta poppijumputukseen asti. Ainut kriteeri on ollut että biisi soi Hakametsässä.

Tässä biisejä joita en ole vielä lisännyt listaan.
You want a battle? (Here’s a war!)-Bullet for my vallentine
Waking the demon-Bullet for my vallentine
A Warrior’s call-Volbeat
Hero-Skillet
Rise-Skillet
Smell like teen spirit-Nirvana
Misery business-Paramore
I burn-Jeff Williams ft. Casey Lee Williams
You are so beautiful-Escape the fate
Here I go again-Whitesnake
Tears dont fall-Bullet for my vallentine

Ainoa kunnon rituaali on se, kun katson Miksan lähtevän viimeisenä alkulämmöiltä.

Ei varsinaisesti rituaali, vaan sattumaa, mutta vielä kausarin omistaessani, sattui jalkareeni aina kotipelipäivälle. Oli komeen näköstä kivuta tönkköjaloilla katsomon portaita, varsinkin alaspäin…

Töissä juttelin yhden kiekkofanin kanssa. Siinä sit höpötettiin kaikkea ja kaveri rupesi miettimään kuinka monta viskipaukkua on tullut elämänsä aikana juotua hallissa. Kaveri kertoi juovansa aina yhden viskin ensimmäisellä erätauolla ja sillä mennään vaikka olisi seiska erä menossa. Lopputulos oli lukematon määrä koska pelit ei rajoitu Tapparan peleihin ja ikää löytyy. :grinning:

2 tykkäystä

Täytyisikö ottaa rituaaliksi myöhässä peliin saapuminen? :grin:
Tänä viikonloppuna:

Perjantaina mukaan vähän ennen ensimmäisen kympin täyttymistä tilanteen ollessa 1-0 -> lopputulos 2-4

Lauantaina messiin vasta toisen erän ensimmäisellä mainoskatkolla tilanteen ollessa 0-1 -> lopputulos 3-1

Myöhästyminen tosin vaatinut veronsa yhden takaiskumaalin muodossa. :thinking:

8 tykkäystä

Mitä sitä muuttamaan :smile: :tappara:

4 tykkäystä

Pelipäivänä Tappara mukista EI juoda kahvia. Joskus oli joku muutaman pelin tappioputki päällä, pelipäivänä join matsin alussa kahvia toisesta mukista ja putki katkesi. Siit lähtien Tappara mukia ei ole pelipäivinä käytetty.

10 tykkäystä

Kotipeleihin saavun paikalle hyvissä ajoin. Hallin kierrän myötäpäivään käytäviä pitkin ympäri 3 kertaa. Sitten alkulämpöjen seuraaminen D päädystä. Sen jälkeen yksi peli kalja tai kahvi. Sitten hermosavut pihalla jonka jälkeen katsomoon omalle kausari paikalle seuraamaan alku showta. Ja auta armias jos hallia ei pysty kiertämään ympäri D päädyn yksityistilaisuuden takia. Niin silloin mun fiilikset on piloilla. Pelin lopputulokseenhan tällä eikai oo mitään vaikutusta. Vai onko?

5 tykkäystä

Pelipäivien rituaalina on aina ollut yksi tietty lenkki asfalttiteitä pitkin ja aina olen kiertänyt sen myös samaan suuntaan. Nyt kesän aikana lenkkiä on tullut taaperreltua heikohkosti, kun aikaa on kulunut enemmän maastossa ja golfkentällä.

Tänään minut siis yllätettiin pahemman kerran. Vakiolenkki oli remontissa vähän joka puolelta, ja jouduin kaartelemaan sen kokoon ihan vilttiketjuun kuuluvista tienpätkistä. Vähän pelottaa, kuinka illan pelissä käy, kun tämä meni nyt näin.

Ei jotain pahaa ilman jotain hyvääkin, nimittäin lenkille puin tänään Tappara-paidan ja eräs jalkakäytävällä oleva koululainen huomasi sen ja osoitti paitaani tokaisten: “Hyvä Tappara!” Eikä tämä nuori mieskään hullummin ollut pukeutunut, päällä oli Tappara-huppari. Hieman vaihdoin Tappara-kuulumisiakin hänen kanssaan ja todettiin yhdessä, kuinka Tappara on seura jota ei ikinä vaihdeta ja kuinka se menee sukupolvelta toiselle! Jossain kotikulmieni lähellä on tehty erittäin laadukasta kasvatustyötä! :blue_heart::orange_heart:

Tällaisella pienemmällä paikkakunnalla sitä tuntee itsensä ihan julkkikseksi, kun on Tappara-paitaa päällä, lähes jokainen pää kääntyy ja katsoo 2 sekuntia tavallista pidempään. No ymmärtäähän sen, onhan tämä :tappara:-logo ehkä maailman komein luomus!

12 tykkäystä

Mulla on ollut tapana laittaa Instagramiin huivikuva aina paikan päälle mennessä ja tälle kaudelle päätin pysyvän päivityksen sijasta laittaa huivikuvan vain storiesiin.

Tänään ehdittiin pelata 47 minuuttia kunnes muistin, etten ollut laittanut huivikuvaa ja oltiin 1-3 tappiolla. Laitoin mainoskatkolla kuvan äkkiä jakoon ja mitä tapahtu? :smiley: Tappara tekee kolme maalia ja voittaa jatkoilla! :muscle: :sunglasses:

Pahoittelen yhden pisteen menettämisestä! :grin:

13 tykkäystä

Nyt on piru merrassa! Nainen laittoi mun Bauer T-paidan pyykkikoneeseen, sillä on sentään yhdeksän pelin voittoputki kauden alusta. Toivottavasti ei tarvi vetää märkänä päälle ensimmäisellä erätauolla :anguished::anguished::anguished:

9 tykkäystä