Foorumilaisten mielimusiikki

Tämä on niin kova veto että päätyi joskus aikanaan puhelimeen soittoääneksi ja en ole nähnyt sitä tarpeelliseksi vaihtaakaan, vaikka puhelinkin on vaihtunut matkan varrella.

1 tykkäys

Diggaako täällä joku muu myös genrestä nimeltä Italo-disko? Tässä pari esimerkkiä :

Kasarisoundia parhaimmillaan!

2 tykkäystä

Ei tämä nyt sitä mielimusaa ole,mutta ei pöllömpi veto. Mut mikä siinä on,että pitää pipoa pitää sisällä? Ei ymmärrä.

4 tykkäystä

Ville Valo yrittää olla ikäistänsä nuorempi?
Eikös junnut vedä nykyään pipa päässä kesät talvet?

2 tykkäystä

Oikeastaan parempi kysymys on että mistä lähtien esiintyvien artistien esiintymisasuvalinnoilla on ollu mitään väliä? Esiintymisasut ei ole kulkenu varmaan 40 vuoteen milläänlailla käsi kädessä yleisten pukeutumissääntöjen tai hyvien tapojen kanssa. :smiley:

2 tykkäystä

Pipolla voi peittää näppärästi pälvikaljun…

3 tykkäystä

Kyllä stetsoni olisi tässä tapauksessa sopivampi ja tyylikkäämpi siihen tarkoitukseen.

1 tykkäys

Piposta en tiedä mutta antakaa nyt joku sille syötävää. Ei näillä keleillä tarkene edes tuon pipon avulla.

1 tykkäys

Jep, veikkaan että sama tarkoitus on Ville Haapasalolla… Vai onko vain imagokysymys.

Tuossa aiemmin mainitsinkin kuinka tehokkaasti jäin Ghostin koukkuun, ja sitä kuuntelen edelleen paljon. Hienoa kuinka löytyy tuollainen bändi, jonka tuotannosta löytää oikeastaan joka kuuntelukerralla aina uusia ulottuvuuksia.

Lipsahtipa ko. orkesteria kuunnellessa välillä Spotifyn artistiradion puolelle, ja sieltähän löytyi sitten tällainen yhtye kuin Trivium. Nimen olen toki aiemminkin kuullut, mutta en jostain syystä ole perehtynyt sen enempää heidän tuotantoon.
No nyt olen!
Lähes liikuttavaa, kuinka tällainen vanha hevipierukin voi vielä löytää näin paljon näin hienoa ennaltaan kuuntelematonta musiikkia! Loistobändi tämäkin!!

3 tykkäystä

Joo, hyvää heviä tehdään edelleen. :smile:

3 tykkäystä

Trivium on kyllä kova bändi, uusimmat levyt ovat itseäni ihmetyttäneet hämmästyttävän kovalla laadulla. Yleensä tuon tyylisuunnan jenkkibändeillä saundipolitiikka on välillä vähän niin ja näin, mutta Triviumin kitarasaundit ovat todella mahtavat. Ehkä paras esimerkki on biisi Strife jonka olen tainnut täällä joskus aikaisemminkin jakaa.

4 tykkäystä

Trivium täytyy kyllä ottaa kuunteluun. Jotenkin etäisesti muistutti orkesteria nimeltä Paradise Lost, mitä tuli teininä kuunneltua paljon. Ehkä nuo kitaramelodiat taustalla.

4 tykkäystä

Tää on kyllä kova biisi ja levy…tuli kans nuoruudessa kuunneltua paljon. Täytyykin ottaa taas tuo Paradise Lostin tuotanto levyhyllystä työn alle. Tai noh…ihan uusimpia mulla ei olekkaan fyysisenä formaattina.

2 tykkäystä

Paradise Lost on muuten nyt seuraavalla Radio Rock risteilyllä.
Kuunnellut olen paljon ja tykkään kovasti (etenkin vanhemmasta tuotannosta), mutta koskaan en ole nähnyt livenä ja ohuesti harmittaa, etten tuolle risteilylle pääse!
Juurikin tuo Icon -albumi on loistava ja Draconian Times myös.

1 tykkäys

Vanhan liiton äijät vetää uutta musaa.

Kotimaiselta Wolfheart -bändiltä uusi video viimeisimmältä levyltä ennen maailmankiertuetta:

Wolfheart - Everlasting Fall

2 tykkäystä

Asiallinen juttu,kantsii lukasta.

Pistetään biisi myös

3 tykkäystä

Tällaista yhteneväisyyttä en itse olekkaan kuullut, vaikka kumpikin bändi on erittäin tuttu.
Näin me kuullaan musiikkia erilailla :+1:
Paradise Lostin Icon on kyllä oman aikakautensa ja Lostin tietyn aikakauden huippu. Itsellekkin ehkä bändin paras levy. Sit bändistä potkittiin alkuperäinen rumpali ja tilalle alkoi tuleen ”oikeita” muusikoita. Jotenkin se tietty kömpelyys kiehtoi, mutta ymmärrän bändiä kyllä. Studiossa on vaan helpompi toimia, kun kaverit osaa paremmin hommansa.

Ovatko ihmiset yhtään täällä miettineet minkäänlaista listaa viime vuoden parhaimmista levyistä eli siis niistä, jotka eniten miellyttivät omaa kuuloaistia? Itse koostin top 10 -listan.Tulee hyvin paljon seurattua tuota perinteisemmän ja melodisen raskaamman rockin kenttää. Listaukseni siis koskee vain tuota raskaampaa rockia.

Tässäpä se listaukseni nyt sitten tulee. Ei, maailman suosituimpiin metalliyhtyeisiin kuuluva Judas Priest, ei todellakaan vienyt kärkisijaa. Ei sitä tehnyt yksi omista suosikeistani U.D.O:kaan. Vampyyrimetallia soittava Powerwolfkaan ei saanut ykköstilaa, vaikka mainion ja ehkä parhaimman levynsä tekivätkin. Ykköseksi tullut iski pöytään sellaisen värisuoran, ettei muilla ollut palaakaan. Suomi-metalli voi edelleen hyvin, oli sitten kyse toisinaan uusista tulokkaista tai vanhoista tekijöistä. Viime päivinä ovat Suomessa tiet ja maat olleet hyvin jäisiä, niinpä ykköstilan vei tamperelainen power metal -orkesteri Frozen Land nimikkolevyllään Frozen Land.

01. Frozen Land - Frozen Land

Tässä kappaleessa ollaan niin ytimessä kuin power metalissa voidaan ylipäätään olla:

02. U.D.O. - Steelfactory

Aikoinaan uransa Acceptissa 1970-luvulla aloittanut Udo Dirskchneider alkoi luotsata soolobändiään vuonna 1987. Välillä on oltu tauolla. Muutama vuosi meni viimeksi tällä yhtyeellä siinä, että soittivat vain Acceptin kappaleita keikoilla - tosin nimikkeen DIRKSCHNEIDER alla. Nyt korjataan sitten niitten biisien soittamisesta Terästehtaan satoa. Kun pari vuotta veivaa toisen yhtyeen kappaleita, niin jäähän siitä sitten vaikutteita uusien kappaleiden tekemiseen. Niinpä ollen tämä uusin U.D.O.-levy on tavallaan paluu sinne juurille, mistä tämä karski hevihuutaja aikoinaan lähtikin. Karu ääni, karu äijä.

03. Powerwolf - The Sacrament Of Sin

Saksalaisbändi tämäkin on, mutta laulajana on Attila Dorn Romaniasta. Mies on saanut oopperalaulajan koulutuksen. Tosin tässä bändissä mies ei laula oopperatyylillä lainkaan. Teatraalisuutta sitä riittää yllin kyllin aina ihan huumorin rajoja venytellen. Instrumentaalisesti musiikki kuulosta lähes tulkoon kirkkomusiikilta.

04. Judas Priest - Firepower

Perinteisen metallin uranuurtaja tuli takaisin hyvin tulivoimaisena. Paluuta sinne kasarityylin metalliin on odotettu ja odotettu. Tai siis ainakin minä olen odottanut, ja tulihan se sieltä. Metallimusiikissa on viime vuodet edetty siihen malliin, että veteraanibändit nousevat aika ajoin esiin, ja näyttävät miksi ovat aikoinaan tulleet suosituiksi. Nostalgista metallia, mutta silti kuulostaen nykyaikaiselta.

05. Manimal - Purgatorio

Tämä yhtye tulee Ruotsista. Ovat nyt saaneet aikaan kolmannen levynsä. 2009 tuli debyytti ulos, ja kakkoslevy kesti tulla vaivaiset 6 vuotta. Kakkoslevy oli aika kovaa kamaa. Tämä uusin tuotos jää jonkin verran jälkeen eikä laulajakaan enää ihan täysillä revittele äänijänteitään. Korkealta toki laulaa edelleenkin, muttei enää niin äärirajoilla kuin aiemmin. Musiikki liikkuu siellä perinteisemmän metallin ja voimametallin välimaastossa.

Loput sijat 6 - 10 listaan siten, että laitan vain esimerkkikappaleen bändin viimevuotiselta levyltä.

  1. Brainstorm - Midnight Ghost
  1. Crystal Ball - Crystallizer

08, Circle Of Silence - The Crimson Throne

  1. Holter - Vlad The Impaler
  1. Axel Rudi Pell - Knights Call
5 tykkäystä