Gallup, jalkapallon MM-kisat 2018; kenen bandwagonissa kuljet?

Jalkapallo on peli jossa pelataan noin 90minuuttia ja lopulta Saksa voittaa, tähän päätty tietoisuuteni jalkapallosta lajina ja tämän mukaan mennään. Tosin laitoin rahaa kiinni Saksan voittoon joten maailmanmestari 99,9% varmuudella vaihtuu.

1 tykkäys

:de: Deutschland

:soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer:
:mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico:
:mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico:
:mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico:
:mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico:
:mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico:
:mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico:
:mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico: :mexico:
:soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer: :soccer:
3 tykkäystä

Kilolla näyttää olevan luppoaikaa kesällä, tai hän on oikein kesälomalla :smiley:
Minulle on vain yhden vankkurit, joihin minulla on istumapaikka, tai no, kahdet ehkä, kun sitä Englannin onnistumista on puoli vuosisataa odotettu.

Minä niin sydämestäni toivon, että kaikkien aikojen hienoin ja paras jalkapalloilija saa sen, minkä hän ansaitsee. Muuten oikeastaan ihan sama, mutta kyllä minulla siltikin pulssi nousee, kun Argentiina hienoissa pelipaidoissansa kirmaa kentälle.

Olen Huuhkaja-fani henkeen ja vereen, mutta tykkään myös Kroatiasta. Ihan mukava maa ja hyviä pelaajia, mutta ennen kaikkea noi puna-valkoruudut iskee muhun. :ok_hand::sunglasses:

1 tykkäys

Juuri näin, peli näyttää. E-Amerikan ”pienemmistä” maista on monasti löytynyt joukkueita, jotka pelaavat viihdyttävää ja hyökkäävää peliä. Kolumbia, Mexico jne. Uruguay jostain syystä herättää aina sympatioita myös.

Mutta koska nämä kuitenkin putoavat loppua kohden pois, niin eiköhän siinä vaiheessa taas siirrytä saksalaisen Mersun kyytiin. Mutta pelin viihdearvon mukaan arvioidaan suurmaatkin. Ennakkoon anti-suosikit Iberian niemimaalta.

1 tykkäys

Uruguay vaan oli ainakin aikaisemmin semmoinen eteläamerikkalaiseksi joukkueeksi varsin kovaa peliä pelaava joukkue. Kortit viuhuivat ja vastustajien terveys oli vaarassa. Olisko viime vuosina tyyli muuttunut.

Meksiko on kyllä aina pelannut nopeaa ja näppärää jalkapalloa. Pallo kulkee hyvin maata pitkin. Maaliteko ei aina vaan ole onnistunut riittävällä prosentilla. Pääpelivoima erikoistilanteissa taitaa olla aika harvan pelaajan varassa, ainakin aiemmin joukkue oli etupäässä semmoista pientä ja vikkelää pelaajatyyppiä. Paitsi se Rafa Marques vai miten se nyt kirjoitettiin. Kai hän on jo eläkkeellä…

1 tykkäys

Saksaa kannustanut jostain 1990 lähtien ja Bundesliigaa seurannut, lisäksi Saksassa töitä tehneenä ei juuri ole vaihtoehtoa.
Jos Saksa ei jostain syystä nyt pärjäisi, sitten mikä tahansa muu euroopan maa.

1 tykkäys

Ei ole mitään suurta suosikkia, mutta soisin Belgian jo onnistuvan vähintään finaaliin asti. Suurin inhokki ei ole vaihtunut ja se on Gallian kukot. Pool-fanina tietysti seuraan omien pelaajien joukkueita erityisen tarkasti.

Brasiliaa olen kannattanut aina ja se ei miksikään muutu. Syynä tähän on varmaa, että kun aloin jalkapalloa seuraamaan, niin joukkueessa oli Pele, Rivelino, Jairzinho. Sen ajan brassijalkapallo oli hienointa, mitä tiedän, vaikka ei aina välttämättä tehokkainta.

3 tykkäystä

Kun Hollanti ei pelaa niin toivotaan Saksan voittoa.

Portugali äänestin, enkä sitä vaihda. Brasilia myös aina. Mutta nyt yhden puoliajan perusteella lisätään: MEXICO!

1 tykkäys

Mexikolta hienoa ja aktiivista peliä, eli kuuluu myös suosikkeihini nyt.

1 tykkäys

Die Mannschaft nyt kun Oranjet ei päässeet.

1982 kisat,varmaan paras Brassi joukkue mitä itse muistan. Jotenkin Italia onnistui voittamaan Rossin johdolla muistaakseni 3-2? Italia finaaliin ja lopulta mestariksi asti.

1 tykkäys

Niin se meni. Brasilian maalivahti oli vähän heikko vuonna 1982.

1 tykkäys

Tällä hetkellä, sunnuntai-iltana, on annettu 130 ääntä, ja ainoa maa joka on nollilla, on isäntämaa Venäjä.
Karsintaa tehdessäni olin jättämässä tätä Venäjää pois, mutta ajattelin että jos vaikka joku periaatteesta äänestää isäntämaata…

Päivällä tuli Ylellä muisteloa Italian MM-kisoista 1990 ja onhan se niin, että Saksan tuolloinen joukkue oli aivan legendaarinen.
Illgner, Brehme, Völler, Augenthaler, Buchwald, Littbarski, Häßler, Völler, Matthäus, Riedle, Möller, Klinsmann… Aivan timanttia.
Siitä huolimatta sydämeni sykkii Englannille.
Saksa sitten Englannin pudotessa.

1 tykkäys

Itselläni itseasiassa kaksi. Espanja ja Meksiko.

1 tykkäys

Brasilian jälkeen tosiaan itsellä Englanti. Mutta kiinnostus ehkä vähän laskenut, kun Gerrard jäi pois. Oli suosikkipelaajani.

Mitenkään fanaattisesti en kyllä ketään kannata. Lähinnä toivon menestystä.

Mun paras Brasilia oli 1970. Maalivahti kyllä silloinkin se akilleenkantapää… mutta maalintekovoimaa ja taitoa löytyi!

2 tykkäystä