Itse en ostaisi Ultraa nyt. Se on julkaistu syksyllä 2016, eli Chromecastien noin 3v elinkaaren perusteella se voisi olla seuraavana päivitysvuorossa.
Mulla on tästä kiinalaisesta kopiosta vanhempaa mallia parikin kappaletta eri paikoissa. Mainiosti ovat toimineet
Toimiiko 50Hz tilassa ja toistuuko Telian Liiga?
Omani ei ole siis juuri tuo vaan vanhempi versio. Tuo hertsi oli mulle liiian vaikea kysymys, en tiedä. Telia toimii mainiosti kun vaan yhteys riittää. Toista olen käyttänyt kotona kakkos tv:ssä android puhelimen kautta ja toista Itävallassa. Itävaltaan otin rajattoman prepaidin huawein reitittimeen koska tuo Telian vapaa 10 gigaa tahtoo huveta heti.
Siis pystyykö tuo todella Chromecast-lähetyksen vastaan ottoon, vai viedäänkö kuva telkkariin ns. peilaamalla (mirroring)? Yleensä nämä halvimmat versiot ovat Miracast-teknologiaan perustuvia ja tukevat vain näytön peilausta.
Jaahas, olen sen verran uuno tuossa tekniikassa että nuo ovat olleet mulle yks ja sama asia. Ilmeisesti tosiaan tuosta peilauksesta kyse. Käytän androidilla Screen mirroring nimistä sovellusta. Mutta anyway, hankin nuo aikanaan ainoastaan Telian liigaa varten ja siinä hommassa ovat tehtävässään suoriutuneet.
Täältä saa takuuvarmasti nopean ja oikean vastauksen niin koitetaan. Tuli tossa muutettua, läppäriä ei ole. Internet tulee toistaiseksi pelikonsoliin suoraan seinästä, eli modeemia ei ole.
Chromecastin hankintaa mietin, mutta tarvitseeko tuo vehje wifi-verkon/modeemin, vaikka ostaisi Chromecast Ultran jossa Ethernet sopivuus?
Joko sulla jonkinlainen reititin siellä jo on tai sitten sellainen kannattaa ostaa. Niitä saa wifillä ja ilman. Reititin siis yksinkertaistettuna jakaa sen seinästä tulevan verkon useammalle laitteelle. Mutta suora kysymys vastaukseen on että pitäisi toimia ihan tökkäämällä kiinni, jos pelikonsolikin toimii.
Eli tuo Ultra ei vaadi wifiä että kännykällä siihen saa pelin näkymään? Taidanpa tuon kipaista sitten hakemassa.
Niin, mitenkähän se jaetaan siihen Castiin, jos ei ole samassa verkossa?
En minä tiedä. Siksi täälä kyselinkin neuvoja että pelittääko Chromecast Ultra laittamalla siihen seinästä nettipiuhan kiinni, ilman wifiä. Ei tässä kaikki ole mitään McGyvereita näiden laitteiden kanssa.
Itsellä on Ultra ja sisäisella wifillä. Omaan versioon ei ainakaan saa kiinni mitään nettipiuhaa.
Chromecast pelittää kyllä. Mutta jos sen kautta haluaa jotain näyttää, sen toisen laitteen pitää olla samassa verkossa ja se saattaa olla ongelma jos sulla ei oo mitään langatonta nettiä. AppleTV:ssä on oma sovelluksensa Telialle ja sillä ainaki onnistuu ilman Wi-Fiä.
Niijoo, ethän sinä saa sitä ohjelmaa sitten käyntiin mistään. Laite itsessään toimii mutta et saa sisältöä. Kyllä se wifi reititin kannattaa laittaa.
Selvä, laitetaan yks sellainen sitten. Kiitos
Juu eli kun siirtää pelin chromecastilla telkkariin niin puhelimen ja Chromecastin pitää olla samassa verkossa. Sitten kun peli näkyy telkkarissa niin puhelinta ei tarvita enää, wifin voi sammuttaa ja käyttää puhelinta johonkin muuhun.
Chromecast ottaa alkuun puhelimesta/muusta lähteestä vaan ns.oikeuden näyttää sitä sisältöä töllössä. Sen jälkeen se hoitaa kaiken.
Ultrassahan lan liitin on virtalähteessä.
Joo, joku johto siitä menee.
Auttakaas joku. Mulla ei ole kokemusta Chromecastista ja oon hotellissa, jossa se on telkkarissa. Sain tossa kytkettyä Android kännyn siihen, muttei tullut kuvaa. Onkohan jossain asetuksissa vika? Äänet tuli telkkarista kyllä. Testasin Telialla. Kännykän näyttö siihen peilautui.
Sisäänrakennettu Chromecast? Telia ei tietääkseni toimi sisäänrakennetulla Chromecastilla.