Google Chromecast

Jossain on tapahtunut virhe käsitteissä. Chromecastin ja sitä ohjaavan laitteen pitää olla samassa (ali)verkossa.

Tämän mukaan kyseessä ei olisi tuettu yhdistelmä Home - Google Nest Community

Tarvitsisi vielä toisen mobiililaitteen castaukseen, mutta tiedä sitten löytyykö siihen jokin kikka jos kerta myyjäkin sen väitti toimivan.

Näin olen itse laittanut Chromecastin toimimaan mökkeillessä:

  • Chromecast kiinni televisioon (sisäänrakennettu on jo valmiina) ja virrat päälle.

  • Kännykällä (1.) jaan nettiyhteyden luomalla WIFI -hotspotin ja liityn verkkoon tabletilla/toisella kännykällä (2.) (myös tietokoneella pitäisi olla mahdollista Chromecast -lähetys näin, mutta en testannut)

  • Asenna Google Home -sovellus tablettiin/kännykkään (2.) ja suorita sieltä Chromecastin asennus. Chromecast pitäisi löytyä lähes automaagisesti js asennuksen onnistuttua streamauksen pitäisi onnistua monista sovelluksista (Netflix, HBO,YouTube,Spotify…)

  • Suositeltava asetus päälle laitettavaksi on Chromecastin asetuksista Google Homessa täpätä 50 Hz pakotus päälle. Asetuksen on oltava oikea toistettavalle videolle (50Hz tai 60 Hz), muuten videossa voi esiintyä nykymistä. Tosin jos oikein olen ymmärtänyt, niin lmeisesti ainakin joistakin sisäänrakennetuista Chromecasteistä tämä ominaisuus puuttuu syystä tai toisesta laitevalmistajan toimesta (Tämä on yksi syy miksi mm Telia TV ei tue sisäänrakennettuja Chromecastejä)

2 tykkäystä

Alkuperäiseen Chromecastiin ei enää julkaista uusia ominaisuuksia, mutta tietoturvapäivityksiä ja pientä viilausta tulee jatkossakin vielä jonkin aikaa:

Toisin kuin joissain medioissa on väitetty, alkuperäisen Chromecastin tuki ei ole loppumassa. Google aikoo jatkossakin julkaista sille tietoturvakorjauksia. Laitteet myös jatkavat toimintaansa niin kuin ennenkin. Uutta toiminnallisuutta ei kuitenkaan enää kannata odottaa.

Itse hommasin myös ensimmäisen Chromecastin (3.sukupolvi) ja yllätyin miten helppoa oli asennus.Tietääkseni vasta nyt keväällä alkoi myös Elisa viihteen maksukanavat, esim Viasat (maksuttomat näkyivät) toimimaan Ipadin kautta. Kun kiekkokausi ei ole vielä alkanut, niin nyt fiilistellään telkusta Pukin maaleja, isolta ruudulta. Iso peukku laitteelle.

2 tykkäystä

A post was merged into an existing topic: VeikkausTV

Mikäs tässä mun virityksessä ei nyt toimi?
CHL-peli näkyy puhelimesta mutta en saa sitä näkymään Chromecastin kautta televisioon.
Se Chromecastin täppä puuttuu.

Puhelimen ja Chromecastin pitää olla samassa langattomassa verkossa (WIFI).

Jos VPN on päällä puhelimessa, niin ei toimi (Puhelin on ns. ulkomailla…).

1 tykkäys

Samassa verkossa ovat.

No nii… En siis näe Chromecastilla CHL-pelejä?

VeikkausTV:n kautta?

VPN pitäisi olla reitittimessä (ennen Chromecastiä), niin toimisi…

Ei toimi siis muuten.

1 tykkäys

No en todellakaan katso Veikkaus TV:stä jos peli näkyy Youtubesta puhelimella ja läppärillä. Jos ei näy Chromecastilla niin kaivetaan perinteinen HDMI-kaapeli läppärin ja telkkarin väliin.

1 tykkäys

Eikun yritin kysyä vaan, kun itsellä ei cast toiminut VeikkausTV:n kautta.

Ei toimi mullakaan.
Vaatisi Chrome-selaimen tai jonkun Android-laitteen ilmeisesti ja kumpaakaan ei ole eikä tulossakaan.

@BlueOval

  • Kännyyn VPN päälle
  • Kännystä jako päälle ja Chromecast siihen kiinni
  • Toisella laitteella peli käyntiin

Näin sen pitäisi teoriassa toimia.

(Asia löytyy muuten aika moneen kertaan tästä ketjusta)

1 tykkäys

Kaivoin jo kaapista kaapelin läppärin ja telkkarin väliin kun kyllästyin säätämään.

1 tykkäys

Gigantin Outletissa (Kotka) on uusia Chromecast Ultra -malleja poistomyynnissä (nettiostona ilmainen kotiinkuljetus):

Chromecast Ultra.Erä uusia!!!

Myyjä: Kotka

Lisätty 27 päivää sitten

Tietoa tuotteesta

Outlet-hinta

59,90€ (Norm. hinta 78,95€)

Varaa tuote

Ps. Kunhan vielä joskus Teliakin alkaisi tukemaan Ultraa UHD-lähetyksissään…

3 tykkäystä

Tietääkö kukaan, että voiko Chromecastia sammuttaa mitenkään vai onko aina päällä? Tarkoituksena hankkia joku laite liigan seuraamiseen tulevalla kaudella…

Itse otan virran tv:n usb-portista(en käytä castin omaa laturia) niin on vain silloin päällä kun tv on päällä. Muuten en tiedä saako pois päältä

Kiitos vastauksesta. Tuossa ultra versiossa on ilmeisesti pakko käyttää sitä Chromecastia omaa virtajohtoa.