Hakametsä: Musiikki ja DJ

Jaahas. Sitten on tehtävä kompromissi ja lisättävä Ramonesia soittolistalle.:grin:

3 tykkäystä

Ramones sopii hyvin :wink:

2 tykkäystä

Mä jo luulin että DJ antaa Sinioranssien huutaa pelikatkolla, mutta ei sitten.

1 tykkäys

Eiks se oo täysin normaalia, että katkoilla soi musiikki&mainokset?

Ainakin Tampereella, kyllä.

3 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Liigan televisiointi: Ruutu+

Tänään taas tämä toistui. (Ei maailman isoin ongelma, mutta mielestäni saisi muuttua :slightly_smiling_face:)

Porilaisille ois voinut soittaa tänään Tinkoo ja Yätä pelikatkoilla.:thinking:

No se kertosäehän siinä on just se juttu, joka kertoo kaiken oleellisen käsittämättömän hyvin tiivistettynä, kun hallissa kappale ehtii soimaan yleensä niin vähän.
Kertosäe on tarttuva, yksinkertainen ja helppo oppia. On mukavaa kuunnella, kun SO laulaa säkeen loppuun, jos ja kun se loppuu kesken kiakon pudottua jäähän.

Kokonaista biisiä voi sitten soitella erätauoilla. Tai vaikka sitten kotona.

8 tykkäystä

Eiköhän se nyt valitettavasti ole nykyaikaa joka paikassa, muuallakin kuin Tampereella.
Ainakin sen perusteella, mitä olen telkkarista katsellut.

Mainoksistahan saa rahaa, ja raha on tärkeää.

Eppu Normaali - Vuonna 85.

6 tykkäystä

Junnu Vainio, TAPPARA ON TERÄSTÄ :joy:

6 tykkäystä

Asiaa on varmasti käsitelty aiemminkin, mutta pakko kuitenkin kommentoida Hakametsäm musiikkeja. Ne ovat mielestäni kauheaa kuunneltavaa. Juu hyvä, että soitetaan modernia musiikkia, mutta onko se teknohumppa muka vieläkin tätä päivää? Ei mun mielestä ainakaan. Mielestäni hyvä linja olisi 50/50 suhteella rokkia ja poppia ja samalla kaavalla nykypäivää ja klassikoita. Räppiä voisi myös soida enemmän, koska sitähän nykynuoriso kuuntelee, ei humppaa. Niin ja Ramonesia enemmän, kuin 10s erätauon loppuun!

2 tykkäystä

Samaa olen toitottanut moneen kertaan!
Ramones toimii missä tahansa aina ja ikuisesti.

7 tykkäystä

Eiköhän tossa musiikissa Tapparan peleissä oo se idea että nykyisten biisien tahtiin on helppo alkaa taputtamaan? :thinking: Ja ihan hyvinhän porukka aina alkaa taputtamaan kun biisi lähtee soimaan. Tai siis läpsyttämään. :grin:

Mitäs biisejä tuossa nykyisessä alkushowssa on käytetty?

Fall Out Boy - Centuries on pelaajien esittelyssä. Mutta sen jälkeen tulee joku ihme jumputus (oranssit valot vilkkuu), joka ei sovi kokonaisuuteen ollenkaan.

Let’s get ready to rumble.

Mutta on se nyt ehdottomasti parempi kuin aiemmin kaudella käytössä ollut “epilepsiadisko”, jossa siis valot vilkkuivat hirveään tahtiin ja Skrillexin Bangarang soi. :grin:

1 tykkäys

Jäähallimusiikkeihin yleisesti kaipaisi ennen muuta enemmän mielikuvitusta ja merkityksellisyyttä, huumoriakin… Musiikillinen monipuolisuus on ihan hyvä asia (vaikka kaikkea ei itse kotona kuuntelisi, jne.), mutta biisivalinnat ja niiden kytkökset tapahtumiin kokonaisuutena ja kaukalossa saisivat olla lisäksi luovempia ja “tuoreempia”.

Niin perinteinen “jäähallirokki” kuin mikä tahansa muukin “jumputus” sellaisenaan, ilman muita ulottuvuuksia on aika puuduttavaa kuunneltavaa jatkuvana luukutuksena - ja etenkin, jos niiden varsinaiset kytkökset ja annit itse tapahtumaan ovat kyseenalaisia. Musiikkivalintoihin panostaminen ja niiden vielä huolellisempi miettiminen taas voisivat olla monin tavoin ihan virkistäviä ja kiinnostavia suuntia kokonaisuuksien kannalta.

Toiseksi lajiperinteitä mukailevat taukonauhat (“halliurku”-chantit yms.) ovat mielestäni hyvä ja tyylikäs elementti, jota voisi ehkä käyttää vähän enemmänkin. Tapparalla se vanhasta seurahymnistä sovitettu, hitaasti kiihtyvä yleisönnostatus on esimerkiksi ihan hieno ja toimiva kehittely.

Musiikkityylidebattiin yleisemmin voisi sanoa, että sehän nyt ainakin on yksi klassinen vanhenemisen merkki, kun joku alkaa selittää, millaista musiikkia “nykynuoriso kuuntelee”… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ihan hyvä jos äänitaustat ovat monipuolisia, ja sitä parempi mitä enemmän niissä olisi lisäksi myös ideaa.

3 tykkäystä