Hakametsä: Musiikki ja DJ

Pelin jälkeen kerrottiin ainakin ja sen jälkeen lähti soimaan tappara on terästä. En kyllä muista mahdettiinko pelin aikana kertoa. Liigan sivuilla näkyi yleisömäärä jo toisella erätauolla niin ehkä ei vain jäänyt mieleen kun sen yleisömäärän tiesi muutenkin

3 tykkäystä

Saatto olla pelin jälkeenkin joo, en muista ajankohtaa, ainoastaan että kyl Kääriäinen sen kuulutti.

1 tykkäys

Juu, juuri peliajan umpeuduttua kuulutettiin katsojamäärä, mutta Popedat jäi tällä kertaa soittamatta.

Mitä nyt on tullut vieraspelejä katsottua/kuunneltua, niin tuntuu että joka kaupungissa on asiansa paremmin osaava DJ.Tai no, kaupunki on huono sanavalinta, koska ainakin ulkojäillä Ipan DJ tykitteli todella kovia biisivalintoja. Vai onko nyt niin että olen itse jonkinsortin muinaisjäänne kun parhaiten maistuu tuo rock-osasto. Mutta ei meidän DJ:llä mielestäni natsaa oikein tuo jumputijumputi osastokaan; silloin kun pitäis saada yleisöön tunnetta ja käsiä/läpsyttimiä yhteen, niin ämyreistä kajahtaa jotakin torvilla soitettua hissimusaa jossa on niin progressiivinen rytmi että eihän se tahtiin taputa Erkkikään.

Joo se ylimääräinen epilepsiapläjäys ennen Tapparan sisääntuloa on aivan liikaa. Mikä sen pointti edes on? Ensin soi rock, sitten täysin linjasta poikkeava konemusiikkijumputus, jonka jälkeen virallinen “sinfonia”. Sen valoshown saisi varmasti valjastettua jotenkin fiksummin käyttöön.

10 tykkäystä

Se on valoille rakennettu esitys. Mä ajattelin sitä alkushowta ensin perinteiseltä -biisillä sisään- kantilta, kunnes aloin seuraan niitä leditauluja. Se on alkushow.

Ne valot varmaan välkkyy noin niin kauan kuin joku oikeasti saa sen epilepsia kohtauksen. Joo samaa mieltä, ei sovi sitten mitenkään… Käy sääliksi myös niitä, joilla on taipumusta migreeniin.

1 tykkäys

Alkushow on vähän liikaa. Musiikki on ihan ok.

Älkää sitten ikinä menkö tonne ison veden taa kattoon jäkistä tai meette sillai myöhässä ettei valot vilku.

Ihme vinkumista taas. Jotain uutta pitäs saada, jotain pitäs tehdä, katsojille pitäis tarjota sitä ja tätä ja tota, mutta sit kun yritetään jotain, niin kaikki muu on pazkaa paitti kuzi.

Joo. Ei se mikään maailmanluokan show ole, mutta sitä varmaan kehitetään siitä eteenpäin. On se nyt parempi kuin ne pelkät, joka kausi vaihtuneet sisääntulobiisit.

12 tykkäystä

Alkushowsta on siis pakko pitää? :confused:

Itselleni alkushowssa eniten häiritsevintä on äänenvoimakkuuden taso, joka on nostettu aivan tappiin. Ei muuten, mutta jos ei kuule 10 senttiä vieressä istuvan puheesta mitään, niin mielestäni se on liian kovalla. Itse valoshowssa mielestäni ihan oikeaa ideaa, omaan silmääni ehkä vähän liian epilepsiakohtauksen aiheuttavaa, mutta ihan ok omasta mielestäni. Musiikkina taisi olla Skrillexin Bangarang:

Tässä nyt sitten ihan makuasia tykkääkö vai ei. Itselle tuo dubstep menee, mutta kaikille ei, mutta se on kaikessa musiikissa.

Hienoa että yritetään uusia juttuja, mutta kehitettävää on vielä, ainakin omasta mielestäni. :slight_smile: Sori jos on vinkumista.

Kauden ensimmäisissä peleissä tämä alkushow oli vähän erilainen, ja se oli ihan ok. Huomattavasti vähemmän tuota vilkuttamista, mutta silti näitä uusia leditauluja käytettiin hyväksi ihan hyvin. Tämä nykyinen on sellainen, että tarttis olla aurinkolasit sen ajaksi.

Ja sitten sellainen, että nämä ennen peliä tulevat jutut ehtisi vetää kunnolla läpi niin ettei aika uhkaa loppua kesken. Olen laittanut merkille, että tällä kaudella Kääriäinen alkaa lukemaan vastustajan pelaajistoa vasta siinä kymmenen minuuttia ennen pelin alku, mikä on 3-5 minuuttia myöhemmin kuin ennen. Tuo alkushow toimisi omaan silmään paremmin, kun edes pari minuuttia aikaistaisi, niin ehtisi tuo välkytys loppua siihen mennessä kun tulee vastustaja jäälle. Tai saisi sen ajoitettua loppumaan siihen, kun vastustaja tulee jäälle, jolloinka tauluille lävähtää teksti “Tervetuloa Meidän Kotiin”. Nykyisellä ajoituksella tuo teksti myöhästyy jonkin verran.

Välittyykö tämä kotisohvan otteluseurantaan, vai mistä tämä mielipide kumpuaa? Hallissa varmaan on hienompi. En ole itse saanut television välityksellä mitään migreenejä ottelutapahtumista.

Tuosta sen joten kuten näkee. Alkaa noin 0:30 kohdilla se vilkutus.

1 tykkäys

Ehkä ilmaisin kantaani hieman kököhkösti, näin jälkikäteen luettuna en sitä ihan noinkaan tarkoittanut miten kirjoitin. Ei siis ollut tarkoitus kritisoida tuota valojen välkettä, minusta on hienoa että saatu vähän väriä tapahtumaan. Lähinnä ihmettelin tuota äänimaailmallista puolta ja koko shown sovitusta tuon videon ja sisääntulon välille. Tuommoinen puolen minuutin todella nopeatempoinen tykitys jättää lähinnä miettimään että mitäs tässä oikein tapahtui. Mutta aina on hyvä parantaa ja mennä eteenpäin. Tämäkin on vielä niin lapsenkengissä täälläpäin maailmaa.

1 tykkäys

Nää on niin makuasioita. Itte kyllä tykkään tuosta alkushowsta ja jalka alkaa heti lyömään tahtia. Toisaalta olen musiikin suhteen aika kaikkiruokainen että kunhan rytmit on kohdallaan niin toimii itselle vallan mainiosti.

8 tykkäystä

Sitten meitä on ainakin kaksi.:grin:
Olin aidosti hämmästynyt kun hallissa pamahti Paranoid soimaan…ja tämä on tapahtunut useammin kuin kerran.

3 tykkäystä

Sitä en oikein ymmärrä että soitetaan jollain monotonisella diskojumputuksella raiskattua Eppu Normaalia. Eiköhän Epuilta löydy jotain hallikelpoista matskua ihan alkuperäisversionakin.

Mielummin Popedaa kuin Eppuja. Sopisi mielestäni paremmin kiekkopeliin.:slight_smile:

6 tykkäystä

Paitsi Ipaa vastaan kun pelataan niin sillon Eput ja Vuonna '85 soimaan :smiley:

15 tykkäystä

Tää on kyllä ikävä ilmiö. Epuilla on ihan meneviä biisejä, ja kyllä tuo jumputuskin kelpaa mulle, mutta niiden yhdistäminen yleensä vaan pilaa alkuperäisen kappaleen.

Poikkeuksiakin toki on, esim. se hallissa usein soiva Seven Nation Armyn “jumputusversio” on ihan hyvä, mutta esim. juurikin Eppujen Urheiluhullusta tehty jumputus on todella laimea ja harmaa.

2 tykkäystä

Onneksi meitä on moneen junaan. Itse tykkään tuosta muokatusta versiosta jonkunverran enemmän, vaikkakin paljon on ihan alkuperäistä versiota kuunneltu. Mielipiteitä on monenlaisia ja niitä on hyvä tuoda ilmi.:+1:

1 tykkäys