Helsingin IFK kaudella 2017-18

Jos ja kun ekalla kiepillä varataan, niin Tom of Turbulens voi vain vilkuttaa Heiskasen perään. Jääskä on varmaan HIFK:n vitossentteri ja saa peliaikaa myös Liigassa. Ulander, Nordgren ja Kulmala vaatisivat muutakin kuin pitkän sopimuksen. HIFK:n pitäisi pystyä järjestämään mestispelejä, jotta näistä sopimuksista olisi jotain hyötyä tulevaisuudessa.

1 tykkäys

Olis nyt ton TomOfTurbulenssin vaihtanu samaan syssyyn. Kirjaimellisesti puhtaalta pöydältä mutta ei.
Kyllä tossa rosterissa on helvetisti tekemistä.
Onko Lankisest ottamaan sitä steppiä minkä Husso otti? Bäckströmin kunto? Huhuissa ollu paljon hyviäkin jätkiä mutta tällähetkellä toi rosteri näyttää erittäin mielenkiintoselta. Noh eiköhän ton kerkee Turbulenssi hosumaan ja Selin potkitaan jouluna.
Ulanderi on itelle kiinnostava, junnuna pelattu vastakkain ja paljon nähny herran pelejä, on lupaava kaveri. Joku tossa ylhäällä jo mainitsikin että Heiskanen näyttää ohitusvilkkua ku kausi alkaa, en ihmettelis yhtään. Toivottavasti jatkaa.
En tiiä, vieläkin vituttaa tää joka vuotinen säätö, aina odotukset koholla ennen kauden alkuu josse nyt lähtis, ja täydellinen farssi pleijareissa. -.-

Saahan Hifki sentään valmentajan ens kaudelle vs mennyt kausi.

Mun mielestä väärin heittää pelkkä Törmänen bussin alle. Nybari ei oo onnistunu niin hyvin ku olis pitänyt, eli olis nyt sitte molemmat lähteny. Toki Selin on ok, en ite enään hirveesti Törmäsellekkään syttyny, mut en kyllä saatana Nybarillekkaan…

Kyllä minäkin haluaisin että jatkaa, olisi hieno nähdä kuinka kehittyy. Ihan liigan mielenkiinnon vuoksi. Eikä se Törmänen ainakaan Heiskasta pilannut, huikeaa kehitystä vuoden aikana kun vertaa vaikka Vaakanaiseen. En muista noin hyvää nuorta puolustajaa liigasta pitkään aikaan. Oikeastaan Teppo Nummisen jälkeen.

Näin juuri. Törmänen itseasiassa oli se kuka anto kauden alussa mahiksen Heiskaselle. Muistan hyvin miten monet oli että kukas tää tälläne Heiskane on olevinaan. Jos jää ni uskon että mahis nousta aivan liigan parhaimmistoon, ellei parhaaks jos kehitys tolla tasolla jatkuu. Tykkään.

1 tykkäys

Kummallista toimintaa HIFK:lta ja Tompalta, kun eivät ole maininnut Törmäsestä tai sopimuksen purusta sanaakaan.

Selinin haastattelu HIFK:n sivuilta.

http://www.hifk.fi/uutiset/selin-haalarit-paeaelle

Tätä ihmettelin itsekkin, jäi tossa mainitsematta.
Yleensä kerrotaan kyllä onko edelliskauden koutsille monoa annettu. Olisko mahollista että molemmat on sielä? Mitähän tästäki tulee vielä

1 tykkäys

Onhan se mahdollista, että Törmänen on tuupattu junnujen kehityspääliköksi tai vastaavaan virkaan.

Liigajoukkueen valmennustiimiin ei kuulu:
IFK:n liigajoukkueen valmennusryhmässä työskentelevät Selinin lisäksi Jarno Pikkarainen, Joonas Tanska, Jan Lundell (maalivahtivalmentaja) ja Ari Halttunen (videovalmentaja/joukkueenjohtaja).

Jotenkin mä en ulkopuolisena koe sitä omituisena siksi, että HIFK:n tiedotuslinja on aina ollut vähän nihilististä, niin hyvässä kuin pahassa. HIFK ei myöskään koskaan ole minulle näyttäytynyt mitenkään avoimena seurana.

Siis se on osa tätä koko piirileikkiä, sellainen miehinen lähestymistapa asioihin, jossa heikkouksia ei tunnusteta, mutta erityisen voimakasta se on HIFK:n kohdalla.

Voihan se olla että Törmänen saanut tarjouksen josta ei ole voinut kieltäytyä ja odotetaan että tuleva seura julkaisee.

Mulle tulee Selin - Pikkarainen kaksikosta mieleen klassinen hyvä valkku - paha valkku pari.

“Voisit sää Petrell alkaa pelaa pikkuhiljaa, muuten Pikkarainen tulee sun seuraan seuraavalla baarireissulla”

1 tykkäys

Yksi HIFK:n viime kauden tähtinimistä oli Juhamatti Aaltonen. Nybondas ei halunnut kommentoida, jatkaako vuoden sopimuksella pelannut Aaltonen HIFK:ssa.

  • Palataan asiaan kisojen jälkeen, Nybondas kuittasi viitaten käynnissä olevaan MM-turnaukseen, jossa Aaltonen on mukana.

:smiley:

Aaltostahan huhutaan Sveitsiin.

Ainakin se selvisi että nimenomaan IFK halusi päästä Törmäsestä eroon. Selin on kokenut, mutta kokemukset lähinnä häviämisestä. SaiPankin nousu alkoi kun Selin lähti. No ei ole mun murhe.

Väärin. SaiPan nousu alkoi jatkumolla Selinistä, kun Pekka Tirkkonen tuli jatkamaan projektia onnistuneesti. HPK pelasi lähihistorian parhaan kautensa Selinin kanssa + TPS nousi käytännössä sijalta 13 sijalle 2 kahdessa kaudessa. Selin ei ole voittanut mestaruuksia, mutta kyllä hän on ihan näyttävästi nostanut eri joukkueita pohjamudista kärkikahinoihin.

3 tykkäystä

Mua ei haittaa yhtään tämä, että muut suurseurat lähtevät joka kausi rakentamaan uutta itseään. Ollaan heti kauden alusta kuukausi muita edellä kehityksessä.

8 tykkäystä

*kausi

8 tykkäystä

Vuorokausi*