Helsingin IFK kaudella 2018-19

No Porin Ässät toki kiittäisi tästä ratkaisuista. Sopisi porilaiseen sekoiluun hyvin, että Selin sitten hyppäisi jo tällä kaudelle ensi kauden jengiinsä valmentamaan. Offtopiciahan tää on.

Minulla on täysi luotto siihen, että A-P Selin pitää paikkansa IFK:ssa kauden loppuun asti.

Jos Selin saa monoa niin siinähän saa.
Se mitä Selinille tapahtuu ei hetkauta minua eikä vaikuta minun elämääni millään tavalla.
Elämässä kun sattuu olemaan muutakin sisältöä kuin jääkiekko

Okei :smiley:

Aika harvoin menen foorumilla sanattomaksi - yksi tällainen hetki koettiin tässä. :smiley:

Itse taas uskon, että Selin olisi hyvinkin voinut saada jo fudut jos ensi kauden koutsi ei olisi kakkosena. Ainakaan montaa peliä ei olisi aikaa jos ei voittoja tule.

IFK:lle jäi kyllä kunnon mustapekka käteen tässä valmentajan vaihdoksessa. Tuskin kukaan uskoi tälläiseen sukellukseen tuon valmennus-uutisen jälkeen. Nyt vain ongelma on siinä ettei Pikkaraistakaan oikein uskalla suoraan nostaa vastuuseen jos Selin saisi lähteä. Ainakin kyseessä olisi high reward/high risk. Kuvitellaan Pikkaraisen nousevan nyt pian ykköseksi ja tulokset ei muutukaan, niin se on jo suoranaisesti katastrofin tynkää ensi kaudelle. Toisaalta fanien muisti on lyhyt ja kesän jälkeen sitä ei välttämättä moni muistakaan, mutta tulosta pitäisi alkaa tulla heti ensi kauden ensimmäsisitä peleistä ähtien.

Olen itse tehnyt sen päätöksen etten ota turhaa stressiä murehtimalla IFK:n kriisiä.
Ja tämäkin päätös on tehty vain oman terveyteni takia ( kärsin korkeastä verenpaineesta).

Se etten ole kommentoinut IFK:n viime pelejä ei tarkoita sitä että olisin välinpitämätön tai että ei kiinnosta en vaan jaksa kommentoida kokoajan jokaikistä hävittyä / voitettua peliä.
Joskus vaan on parempi olla hiljaa jos ei ole mitään sanottavaa,

Nyt ymmärrät tämän pikkuisen väärin. Kommentoin jakamaasi linkkia ja olin vähän yllättynyt, että vastaat minulle aiheesta - ja vielä enemmän olin yllättynyt siitä, että asetut puolustuskannalle. Minähän esitin ihan yleistä ihmettelyä - en ollut mitenkään syyttävä eikä kommenttini edes kohdistunut sinuun millään tavalla. Pidin vastaustasi (kohdistettuna minulle) hieman erikoisena, ei siinä kai sen ihmeempää. :smiley:

Ei kukaan Tappara-foorumilla varmaan odota, että sinun pitäisi mitenkään selittää IFK:n kriisejä auki. :slight_smile:

(#LevtchiFever) #472

Nyt riittää jaarittelu.

Niin. Yksi pieneltä sivuseikalta vaikuttanut ajoituskysymys vei kiistattomassa suurseurassa veitsen kahden valmentajan ja kahden kauden (18-19 ja 19-20) kurkulle yhdellä iskulla. Ässiä on kritisoitu paljon ja Hifkiä…

Tietysti joukkue on eri ja edellytykset eroavat viimekaudesta mutta henkisillä tekijöillä ja henkilötekijöillä on merkitystä.

Case HIFK:

• En usko valmentajan vaihtumisen olevan ongelma. Se on arkipäivää joka joukkueessa muutaman vuoden välein.
  • Jonkinlainen kriisi joukkueessa on, sillä se pelaa hyvin huonosti - ei viisikkona ja vailla määränpäätä. Jopa tietyt ikitaistelijat ovat menneet tähän mukaan. Kausi on kuitenkin vielä käännettävissä.
  • Joukkue on rakennettu huonosti erityisesti puolustuksen osalta ja onkohan roolitus kopissakaan ihan kunnossa. Mitään en tiedä, mutta jos arvata pitäisi, niin kriisin poikanen juontaa pelaajistosta. Joukkue pitää saada puhaltamaan yhteen hiileen. Usein siihen tarvitaan kunnon pohjakosketus, jotta mätäpaise puhkeaa.

(#LevtchiFever) #475

Just seurailin tarkemmin Lennua, kun HIFK vieraili Tampereella. En ollut alkuunkaan vaikuttunut siitä effortista, jonka kentälle toi. Siis varmasti antaa kaikkensa, mutta yrittääkö antaa vähän liikaa. Sellaista päämäärätöntä haahuilua ja tsemppikiekkoa.

Noh, näkemys oma ja suppea.

Ja onhan toi Engrenkin maalilla, kuin peruna painekattilassa välillä pyörii mystisesti joka kiekon edessä, mutta vähän samaa, kun Heljangossa jossain vaiheessa kautta, kun yksi uppoo, niin tuntuu uppoavan kaikki. Mutta ei tuo joukkueen viisikko/puolustuspeli varmaan kauheesti auta asiaa.

Palaan edelleen siihen, mitä sanoin aiemmin. Minun mielestäni IFK pelaa hyvinkin samanlaista kiekkoa kuin viime syksynä - samoilla tutuilla ongelmilla. Jos nyt välttämättä pitää negailla niin vähän on hankinnat pettänyt. Tietojeni (siis mitättömien sellaisten) mukaan IFK maksaa esim. tälle paluumuuttajalle, joka nimeä Santala kantaa - aika sievoisen summan. Kontribuutio aika vähäistä siihen nähden.

(【ツ】) #478

Vesa Parviainen kirjoittelee aika samoista aiheista, kuin tässä ketjussa on käsitelty:

Yksi kohta jutussa pisti silmään, vaikka nyt en muista, että sattuiko HIFKille esim. loukkaantumisia /muuta epäonnea samalle ajanjaksolle:

HIFK:n pistekeskiarvo on romahtanut vakuuttavasta 1,85:stä valmentajanimityksen jälkeen pelatuissa otteluissa onnettomaan 0,87:ään. (Pikkaraisen nimitys päävalmentajaksi seuraavalle kaudelle Selinin paikalle).

Atte Engren loukkaantui 27. 10. ottelussa TPS:ää vastaan. HIFK:n 7 ottelun tappioputki alkoi tuosta ottelusta. Edellisenä päivänä Engren jätti Tapparan nollille. Ei toki ole kurssia pystynyt Engrenkään kääntämään. Samaan aikaan oli loukkaantuneena ainakin Kangasniemi ja Thorell.

(【ツ】) #480

Näin vähän muistelin, että Tapparan häviämässä juhlapelissä tuli loukkaantumisia HIFKille…

Nyt myös Ilta-Sanomat ja Vesa Rantanen tylyttää Tobias Salmelaista:

Pieleen meni
Saldo nimitysuutisen jälkeen: 15 ottelua, kolme voittoa ja 12 tappiota.

https://www.hameensanomat.fi/kiekko/isojen-resurssien-hifk-on-liigassa-jopa-assia-pahempi-katastrofi-liigassa-sihvonen-mita-pelia-ifkssa-oikein-pelataan-421326/

Kiekkokiuas ottaa jälleen kantaa HIFK:n asioihin.

“HIFK jopa Ässiä pahempi katastrofi Liigassa”

(kirjoittaja on perunut viestin ja se poistetaan automaattisesti 24 tunnin kuluttua, paitsi jos se liputetaan)

Mitä se Vekkuli Rantanen nostaa esiin HIFK:n voiton Tapparasta, jonka peli oli tuulahdus menneisyydestä Rantasen itsensä mukaan vain hetkeä aiemmin. Jotenkin tuntuu, että tuossa taas tehdään liian iso numero valmentajan vaihdosta, joka tapahtuu kauden jälkeen. Vai onko jotain syytä epäillä, että monivuotinen apuvalmentaja olisi alkanut yhtäkkiä ottaa siellä roolia?

Joonas Rask on liigan Top 10-pelaaja, kunnossa ollessaan jo monen vuoden ajalta.