Helsingin IFK kaudella 2018-19

(Kudit loppu) #505

Ehdottomasti laadukas ja perusvarma pelaaja alempiin kenttiin, ja tosiaan silloin tällöin väläyttelee.

(「LIVE IS LIFE」) #506

Kyllähän Jasse Ikosen kanssa kannatti jumpata ja päästää Luce perunakerhoon.

(Ei lisäarvoa palstalle ) #507

Ikonen voi olla ihan hyväkin haku, tai sitten ei.

IFK on tehnyt tässä kauden mittaan ihan mielenkiintoisia peliliikkeitä lähtien Lession ulostamisesta Koulesin tryouttiin. Äkkiseltään ajateltuna Ikonen on pelaajana jotain tältä väliltä. Varmahko palanen alaketjuihin, mitä Koules ei kyennyt olemaan. Toisaalta Ikonen on varmaan Lessiota paremmin “pelikirjaa” noudattava pelaaja, mutta pistepotentiaali ei Lession tasolla ole.

Hyödyllinen Liiga-pelaaja IFK:lle kuitenkin.

Jahas, osuin oikeaan. Tästä oli joskus kommenttikin, joka liputettiin. Oli aika odotuksien mukainen siirto, koska purussa ilman jotain valmista ei olisi ollut mitään järkeä.

Eiköhän meidän loppukauden rosteri ole nyt tässä. Nyt sit törinää pyttyyn ja kohti kannua!

Kuinkahan paljon HIFK:llä mennyt rahaa jo tämän kauden joukkueeseen? Ei paljoa alle kolme miljoonaa ainakaan voi olla.

(turunseutulainen Tapparalainen ) #511

Aika paljon on mennyt ja hukkaan… EI taistele mestaruudesta…

Veikkaan että lähellä budjettia mennään. Suomelan korvaajaan varattu rahasumma käytettiin nyt Lyytiseen ja Salmiseen

No se nähdään keväällä se
Kärpät lienee se toinen finalisti, TPS, Tappara ja IFK ovat kaikki ihan potentiaalisia haastajia. En itse jaksa uskoa että Lukon lentokeli riittää kevääseen asti

(Mika) #514

Tämä on väärä ketju, mutta itse luulen että Jyp vielä yllättää… Jos kohtaa playoffeissa säälien jälkeen jonkun kärkikolmikosta, saattaa tulla yllätys putoaminen.

Kyllä IFK on saanut hyvän porukan kasattua, ainoa suuri MUTTA on se, että Selin ei koskaan voita ja puolet jengistä on telakalla.

Monta ukkoa sielä istuu sairastuvalla nyt @DelJampe ?

• Salminen on hyvä vahvistus IFK:lle. Olen kuullut että siellä on isoa lompsaa heiluteltu koko syksyn ja nyt vihdoin tärppäsi. Sakke painaa tosissaan kevään ja suuntaa sitten ulkomaille, mielellään hyvien näyttöjen saattelemana. Poriin ei palaa (SOT).
  • Mielestäni IFK tarvitsee yhden laadukkaan pakin noustakseen oikein kunnolla haastajaksi.

Varmasti pelaa taas kovan sarjan jotain vastaan. Hyvin mielenkiintoista seurata loppusijoituksia ja sitä kautta playoff-kaavion rakentumista.

Ifk ei kyllä pakkeja tarvitse. Siellä on ihan liigan kärkeä olevat hyökkäävät pakit Lyytinen ja Eronen sekä nippu laadukkaita puolustavia pakkeja. Ongelmat on lähinnä olleet ykkösketjun takana, johon nyt Salminen tuo helpotusta sekä Engrenin laskenut taso. Ennen kaikkea maalivahtipelin pitää parantua, jos meinaavat mestaruuden viedä.

Hifk hyökkäys kaikkien ollessa terveenä:
Thorell-Tyrväinen-Rask
Petrell-Santala-Salminen
Nordgren-Lundell-Kangasniemi
Jääskä-Nykopp-Engberg

Saattaa olla jopa Liigan toisiksi paras hyökkäys Kärppien jälkeen. TPS on vähän siinä ja siinä, kun ei tiedä Korpikoskesta ja Suorannasta.

Mä olen eri mieltä.
Eronen-Motin
Quincey-O’Connor
Varakas-Lyytinen
Laakso-Kankaanperä

Liigan kärkitasoa myös pakisto.

Eiköhän Anton Lundell sinne ainakin ennen Henrik Koivistoa, Juha Jääskää, Teemu Engbergia ja Thomas Nykoppia mahdu.

Iikka Kangasniemen pitäisi olla askissa viikonloppuna, joutui Casimir Jurgenssin ajelun kohteeksi, Mike Halmo taas porsasteli ryntäyksellään Norgrenille aivotärähdyksen, Niken paluu on avoin. Pitkällä saikulla ovat Juho Keränen (helmikuuhun) ja heti paluunsa jälkeen pahasti itsensä matsissa loukannut Teemu Tallberg (helmi/maaliskuu)

Laakson tilalla varmaankin Eronen.

Korjattu, ja nyt hyökkäys näyttää vielä kovemmalta.
E: Myös @makelvel

Jos näin menee, niin yhtälailla voidaan Tappara sulkea pois mestaruustaistelusta koska Rautakorpi ja hopeat. Kyllä se Selin voi ihan hyvin voittaa, jos keväällä kaikki on terveitä ja homma natsaa oikeaan aikaan.

Joo no eihän tuo kovin paha tilanne sitten ole, kyllä IFK tulee olemaan varmasti vaarallinen keväällä.