HPK - Tappara 11.03.2017 (La)

Joka peliä lähdetään silti voittamaan, ja väitätkö että nollapanos näkyi jotenkin kolmannessa erässä johtoa puolustaneiden pelaajien esityksessä? En ymmärrä kuinka tällä palstalla tuntuu negailu nousevan koko ajan uusiin ulottuvuuksiin, mitä lähemmäs pleijareita mennään. Teki Tapola ja joukkue niin tai näin, aina menee väärin jonkun mielestä.

Totta hemmetissä pelin panos liittyy suurin piirtein kaikkeen. Ketä peluutetaan ja millä peliajalla. Miten ihmeessä ei liittyisi? En ymmärrä.

Junnut saivat tasaisesti peliaikaa: kaikki n. 7 minuuttia. Minusta A.-junnulle, joka on ollut mukana pari kertaa, ihan ok peliaika. Kas ku ette ylivoima- ja alivoima-aikaa vaadi.

1 tykkäys

@Mailman en ymmärrä, mistä vaahtoatte, siinä kaikki. En ole mielestäni antanut pelistä mitään erityistä analyysia. Minulla oli mukava reissu hyvässä seurassa Hämeenlinnaan, josta en odottanut oikeastaan mitään, mutta takaisintulomatkaksi sain kuitenkin mukavan 3p voiton ja näin ihan viihdyttävän jääkiekkopelin, jossa tehtiin todella upeita maaleja kannattamani joukkueen toimesta.

En tarkalleen ymmärrä, mihin sinä ja Oijennus nyt tartutte tässä. Jos annoin A-junnujen peliajoista ja esityksistä väärät tuomiot, olen siitä pahoillani. Minun silmääni se oli hyvä vieraspeli - se siitä. :slight_smile:

11 tykkäystä

Minä nyt en mielestäni ole vaahdonnut mistään mitään. Totesin vain, että junnut sai tasaisen vähän peliaikaa ja ehkä tässä pelissä olisi voinut antaa peliajan nousta heidän osaltaan yli kymmeneen minuuttiin. 6-7 minuutin peliajalla tulee äkkiä flunssa.

@peterra haluan nyt sinulle vielä erikseen tässä yhteydessä esittää pahoitteluni. Sinä selkeästi olet loukkaantunut, kun kommentoin sinun pitkää viestiäsi yhteen ketjuu. Anteeksi siitä ja anna mennä vain.

1 tykkäys

En nyt koe “vaahtoavani”. En vain ole tasan tarkkaan samaa mieltä kanssasi tämän päivän (merkityksettömän) ottelun peluutuksesta.

Eikä kai nyt voi olla niin, että tällä palstalla joku nimimerkki näkemyksineen on ikään kuin koskematon? En usko asianomaisen itsekään näin ajattelevan.

Se siitä. Eteenpäin.

1 tykkäys

Mutta kun en mielestäni ole esittänyt siitä mitään erityistä näkemystä, joten en jaksaisi siitä hirveästi argumentoida - suuntaan enkä toiseen xD Esitin vain, että minun mielestäni junnut pelasivat hyvin ja sillä peliajalla, jonka saivat, esiintyivät hyvin. En ole varsinaisesti argumentoinut minkään asian puolesta, joten pidin sitä keskustelua hieman outona, siinä kaikki xD

Sittenhän asia on selvä. Rest my case.

Mulla oli jo popcornit mikrossa… :frowning: (se hymiö olisi muuten tänne mukava saada)

6 tykkäystä

:popcorn: @Acetho?

1 tykkäys

Olisiko tarkoittanut tätä pientä sanaharkkaa?

1 tykkäys

Samantien se Michael Jackson gifi. :grin:

Erittäin viihdyttävä peli panoksettomaksi peliksi! Kannustus (varsinkin Tapparan kannattajien :muscle:) kuului hyvin kotikatsomoon ja olivathan kaikki kolme maalia todella nättejä. Paranivat vain loppua kohti. :slight_smile:

A-junnuilta hyvä peli. Tänään teki pahaa toivoa että laittaisi Tapola Peksin vilttiin, kun kolmessa peräkkäisessä vaihdossa menetti kiekon vastustajalle omissa ja jokaisesta syntyi hässäkkä maalin eteen.

5 tykkäystä

Tämä on hyvä huomio. Tapahtui ilmeisesti toisen erän lopussa. Kerran sai jo pelin rauhoitettua kunnes antoi avauksen suoraan vastuksen lapaan. Saravosta voidaan keskustella lisää hänen omassa ketjussaan, mutta huolestuttavia merkkejä on ollut Saravon pelissä - ja paljon.

2 tykkäystä

Peliä katsellessa tuli taas kerran mieleen että Treppu on meidän oma Bonsaksen; sääriluut lommoilla niistä mailalla kopautuksista eli tykkäämisistä. Tosiaan sama paha ajatus tuli mullekin, että liian vaikeaa on Peksillä ollut jo pidemmän aikaa. Tietää sen itse paremmin kuin kukaan ja Tapparassa vaan täytyy tehdä oikeat päätelmät. Ei se arvostusta vähennä tms., mutta on perusta koko toiminnalle: pelillinen panos ratkaisee, varsinkin jos kehitystä ei automaattisesti ole odotettavissa (vrt. nuoret Laineen Patrikit).

2 tykkäystä

Hiano maali Rantakarilta. Tykkään aina kun puolustaja tekee tollaselta tontilta.

Televisioselostuksesta kuulin monta kertaa aivan selvästi että “Olof Palme” pelaa Pallokerhossa. Mutta selvisihän se sitten, että siellä on henkilö nimeltä Oula Palve. En oikeasti tiedä noita muiden joukkueiden pelaajia…tälla lailla niitä pikku hiljaa oppii.

Tänään kaikki Tapparan maalit oli kyllä semmosta silmäkarkkia, että terve :slight_smile:

Sanoin vieruskaverille just ennen tätä Nurmen maalia, että “hyvin se Tappara tuolla ulkokehällä pyörittää, mutta varsinaisesti maalintekosektor…oho Nurmi teki maalin” x)

1 tykkäys

Eilisessä pelissä oli montakin hienoa suoritusta. Tästä TOP3:

  1. Kemiläisen syöttö Nurmen maaliin.
  2. Krissen syötön haltuunotto ja syöttö Rantakarin maaliin.
  3. Kun Rauhalan Ode alisti alivoimalla koko Hämeenlinnaa niputtamalla pari pelaajaa solmuun ja hankkimalla viä jäähyn. Onkohan ne Kerhon äijät löytäneet vieläkään hallista ulos?
9 tykkäystä

Selostajan “artikulaatio” oli mitä oli. Samaa kuuntelin että hyvin tuo Ahti Karjalainen siellä mallilla venyy, ikämies jo kuitenkin :joy:

Potuttaa silti, ettei loukkaantuneita peluutettu, jotta me kannattajat olisimme saaneet nauttia täysin siemauksin.

3 tykkäystä