Huhu: Aleksi Heponiemi Liigaan 2018-19?

Veikkaan itse suunnaksi Tamperetta tai Oulua. Etenkin kun Kärpissä on suuri pelaajakato niin Heponiemi olisi varma haku pistemieheksi.

Varma haku pistemieheksi? Eikö tuo nimenomaan ole kaikkea muuta kuin varma. Potentiaalia on vaikka mihin, mutta kukaan ei tiedä, riittääkö tuon fysiikka miehiä vastaan. Itse näkisin Heponiemelle hyvänä paikkana jonkun kärkiseuran. Kakkosen tai kolmosen laidalle tuomaan “secondary scoringia”. Ykkösketju sitten edessä pelaamassa vastustajan parhaita vastaan ja kantamassa suurimman tulosvastuun

1 tykkäys

Missään nimessä Heponiemi ei ole varma haku pistemieheksi. Miesten peleistä kun ei ole vielä kokemusta. Potentiaali on kuitenkin huikea.

1 tykkäys

Olisi tosi KalPan ja Kapasen tyyppinen haku palkkapyyntöä lukuunottamatta.

1 tykkäys

En usko, että Kärppiin tulee. Kärpät etsii yhtä sentteriä ja yhtä laituria vielä. Uskon, että nämä kaksi pelajaa pitävät nimenomaan olla varmoja pistemiehiä, ei junioria kellä ei ole yhtään kokemusta miesten pelistä. Kärppien alakentät ovat myös ihan täynä ja tuskin on Heponiemellä asiaa Kärppien ykköskenttään? En itse ainakaan usko. Kalpaa veikkaan itse, ehkä pienellä varauksella JYP.

2 tykkäystä

Itse veikkaan, että Florida tekee Heponiemen kanssa tulokassopimuksen ja pistää vuodeksi lainalle Suomeen. Näin Florida ei menetä vuosia tulokassopimuksesta ja saa kokeilla Heponiemeä syksyn harjoitusleirillä sekä harjoituspeleissä. Toivottavasti kukaan liigaseura ei mene Larvan vedätykseen suorastasopimuksesta Heponiemeen, koska todennäköisesti saa maksaa vain kuukauden tai parin palkan ja toiveita ei ole NHL-korvauksista.

Edit: Korjataan sen verran, että Suomeen lainatessa palaa yksi vuosi tulokassopimuksesta, mutta palauttaessa WHL:ään ei pala sopimuksesta vuotta.

2 tykkäystä

Korjataan korjausta: ei pala Suomeen lainatessakaan vuotta sopimuksesta. Entry level slide ei ota kantaa siihen missä ko. pelaaja pelaa, kunhan se ei ole NHL. Esimerkiksi Miro Heiskasen, Olli Juolevin ja Joona Koppasen sopimukset liukuvat kaikki sujuvasti ensi vuodelle, vaikka pelasivat Liigassa.

10 tykkäystä

Tuli tuossa äskettäin mieleen että eihän sitä ole missään vielä julkaistu mihin Heponiemi ensikaudeksi siirtyy. Eli voihan poika päätyä vaikka ruotsiin esim Frölundaan. Frölundan SHL jengiin Heponiemellä ei ole mitään asiaa fyysisten puutteiden takia mutta Frölundan junnuissa Heponiemi voisi 2 / 3 ketjun laidalla pärjätä ihan OK.

Spekulointiahan tämä kaikki on joten katsellaan rauhassa miten käy.

En minä ainakaan näe mitään järkeä siirtyä junnuihin.

Kova on taso Frölundan junnuissa, jos tiukkaa tekee mahtua kahteen kärkiketjuun.

5 tykkäystä

Trollaat varmaan?

4 tykkäystä

Heponiemen Swift Current Broncos voiiti WHL:n mestaruus ja kausi huipentuu Memorial Cup:iin, jonka finaali pelataan 27 päivä. Itse Cup alkaa tämän viikon perjantaina.

Edit: Heponiemen kausi on erän päässä paketissa. Broncos pelaa toista WHL-joukkuetta Regina Pats:ejä vastaan ja ovat tappiolla 2 erän jälkeen 4-2. Voittaja pääsee 3 pelin runkosarjasta jatkoon. Heponiemi on peliätekevä vasen laituri, mutta puolustuspelaaminen ei juuri kiinosta. Esimerkkinä tästä Patsin 3-1 maali alivoimalla. Hyökkäysaluella Pats pääsee kiekonriistoon ja Heponiemi on toiseksi alin pelaaja. Heponiemi liukuu neljäntenä Broncosin pelaajana puolustusalueella, kun Pats tekee 2 vs 1 hyökkäyksestä maalin.

Tässä pelissä on jonkun verran fyysisyyttä ja taklauksia, mutta ei ole verrattavissa Liigan vaatimuksiin. Eilen katsoin Titan (QMJHL) vs Bulldogs (OHL) pelin, joka oli lähes kaukalopalloa. Pats:in joukkueessa pelaa Emil Oksanen, joka on menossa SaiPaan. Ei ole juuri näkynyt peliesityksien perusteella kentällä. Näyttäisi näillä WHL-joukkueilla olevan ykköskentät, jotka tekevät kovaa tulosta ja muut kentät koittavat selviytyä.

Kärppiin meni:

http://www.oulunkarpat.fi/uutiset/2018/05/28/aleksi-heponiemi-kaksivuotisella-sopimuksella-karppiin-tino-metsavainio-try-outille

Hienoa nähdä AH liigassa.

3 tykkäystä

Perhana. No, Kärpillä varaa maksaa. On aika mysteeri riittääkö miten miesten kanssa.

1 tykkäys

Olis kyllä kelvannu meillekin

Ouluun on imua!

Juu kyllä olisi… Nyyh :disappointed:

Ei oikein vakuuta meidän hankinnat tällä hetkellä. Kiinnostavia ovat Puistola, Tanus ja Utunen eli nousevat nuoret.

Erittäin hyvä Liigalle, että näitä nuoria saadan kotiutettua. Vuosi pari täällä ja jälleen rapakon taakse!
Luulisi, että Frölundan ja Skellefteån änärisimulaattorit olisivat olleet myös perässä.

Tämäkin ohi.
Olisi kelvannut.
Kärpät näytti hauista…
Nyt saanee jo olla huolissaan?
Vetovoima hävisi näköjään Tapolan mukana.

Onneksi joukkueen runko on sentään sen verran hyvä ettei ranteita vielä tarvitse aukoa.

1 tykkäys

Tai sitten Tappara ei halunnut maksaa huhuttua (korkeaa) palkkaa käytännössä täydelle arvalle.

4 tykkäystä