Onhan tuossa sinällään järkeä siinä mielessä, että Chrisu ja hänen puolisonsa saa perheenlisäystä huhtikuussa ja veikkaanpa, että jos tulevat vanhemmat tai vaikka vain puoliso haluaa kasvattaa lastaan Tampereella missä heillä lienee muitakin tuttuja Helgen Tappara ajoilta, niin tuskin Chrisu vastustaa ajatusta palata tuttuun ympäristöön.
Tai no noin minä ainakin ajattelisin isänä ja kuuntelisin myös puolison mielipidettä.
Ei välttämättä ole kaukaa haettu ajatus, että miksi palaisi. Tukiverkon merkitystä isoissa päätöksissä ei pidä vähätellä. Voin kokemuksesta sanoa, että kun pojalla ei ole kun toisen puolen isovanhemmat ja ne on parin tunnin matkan päässä, niin jotkut pääsee helpommalla.
Mutta katsellaan sitten keväällä/kesällä. Mielipiteeni on varmaan tosi poikkeuksellinen, mutta kelpais mulle.
Jos olisi noin ajateltu niin olisi jo palannut loppukaudeksi. Toistan itseäni mutta hämmästelen miksi tähän saksakorttiin päädyttiin ylipäätään tässä elämäntilanteessa, mutta mitäpä se mulle kuuluu, ite oisin vain tehnyt toisin.
Omien tietojeni mukaan (lähdettäni en paljasta) Tappara oli tosissaan Heljangon perässä jo tälle keväälle, verotussyistä ei halunnut tulla suomeen vielä kevääksi. Tulee kyllä ensi kaudeksi mutta en tiedä kuinka pitkällä pahvilla. Saa ottaa talteen
Muuten en tiedä, että millä tandemilla Tappara menee ensi kaudella, jätetäänkö Metsola siihen pariksi vai yritetäänkö päästä eroon, aika näyttää.
Saisi varmasti muutakin, mutta sehän on selvää, että jos Metsolasta halutaan eroon, niin kukaan ei tuota kallista sopimusta suoraan huoli. Tappara joutuu varmasti ainakin puolet maksamaan.
En mitenkään usko, että Heljanko ja Metsola mahtuvat samaan koppiin. Kumpikin haluaa pelata leijonanosan peleistä ja se lienee myös luvattu Metsolalle. Jos nyt vaihto tulee, niin siinä on miettimistä mihin Metsola siirtyy.
Jos Metsolalle on luvattu, että hän on ykkösmaalivahti tämän ja tulevan kauden, niin myös Metsolan pitäisi pelata vaaditulla tasolla. Jos hörppäyksiä sattuu enemmän kuin silloin tällöin, niin ei Metsola pelaa riittävän hyvin. Ja jos taso ei riitä, on turha myöskään odottaa ykkösen paikkaa.
Jos ensi vuoden kaksikko olisi Heljanko - Metsola, niin siinä olisi rehellinen kilpailutilanne ja parempi maalivahti pelaisi enemmän ja tärkeimmissä peleissä. Jos Metsola alkaa kiukuttelemaan, niin antaa istua penkillä sitten.
Jos nyt spekuloitavaa on, niin luulen Tapparan haluavan eroon Metsolan sopimuksesta, jos Heljangon paluussa on jotain perää. Metsola ei taida pelata Tapparassa ihan karkkirahoilla enkä usko Tapparalla olevan laittaa sellaista määrää rahaa tuohon maalivahtikaksikkoon, että olisi varaa pitää Heljanko+Metsola tandemina paikalla.
Kyllä Tappara yrittää varmasti Metsolan sopimuksen purkaa, jos Heljangon tasoinen kaveri saadaan remmiin.
Sen takia, että kakkoselle turha maksaa niin paljon varsinkin kun tän kauden näytöt lievästi ohkaset ja Paavolla on myös sopimus. Eli jos Heljanko todella tulossa ja Metsolan sopimuksesta pääsisi jotenkin järkevästi eroon ja käyttää rahat muuhun👍