Ilveksen Joose Antosen jalkapyyhkäisy KooKoon Erik Karlssoniin 05.12.2018

Haatajan taklaus Vainioon meni odotetusti kurinpidon käsittelyyn. Vähintään muutama peli ansaitusti tulossa.

Toinen kurinpidon käsittelyyn menevä tilanne sen sijaan hiukan yllätti:

Ei sillä. Hyvä, että näitä tutkitaan ja tehdään linjanvetoja, että mikä on jalkapyyhkäisy. Kyllähän tuossakin jalan liike on, vaikka en itse ainakaan tuota pelin aikana jalkapyyhkäisyksi tulkinnut olisi…

Itse taas pelin aikana aloin miettimään pyyhkäisyn mahdollisuutta ja lentääkö ulos. Kinkkinen tapaus tulkita, taitaa myös vartalolla/käsillä avittaa pelaajan lentoa taaksepäin. Voisi olla paikallaan muistuttaa tästä.

Haatajaa en puolustele, mutta olisiko lukenut vähän väärin Ilves-pakin ajatuksia. Kuvitteli varmaan pakin lähtevän ylöspäin, mutta pakki alkaakin luistelemaan takaperin ja sitten käy työ tökerö taklaus. Holtittomasta pelistä ansaitsee kyllä kakkunsa.

Empä itse nää tuossa mitään erikoista. Nopea vauhti ja yrittää kiekkoa tavoitella. Horjahdus siihen pääle. Jos tästä kakkua tulee niin hohhoijaa…

1 tykkäys

Kyllähän tuo harmaalle alueelle menee, kun sitä kelailee. Kun jalkapyyhkäisyt olivat erityisesti tarkkailussa, niin taisi kevyemminkin pelikieltoa saada. Mutta ei tuo toisaalta mikään erityisen selkeä jalkapyyhkäisy ole, mistä huilia pitäisi ehdottomasti antaa. Linjanvedon paikka kurinpidolla. Peli huilia / ei lainkaan pelikieltoa olisivat molemmat tuomioita, jotka itse hyväksyisin, kunhan se sama linja sitten kantaa kevääseen asti.

2 tykkäystä

Omasta mielestä täyttää täysin jalkapyyhkäisyn merkit. Saapa nähdä mitä tästä arvotaan, mutta olettaisin että 1 peli tulee kakkua

1 tykkäys

Mielestäni tässä tapauksessa Revon viime keväinen tilanne toimii hyvänä ennakkotapauksena. 1 peli kakkua tulee.

3 tykkäystä

Ja niinhän siinä kävi, kuten historia kertoi: 1 ottelu pelikieltoa. Tällä kertaa kurinpidon linja piti.

2 tykkäystä

Tän päivän tuomiot oli linjassa aiempiin ja tuntuivat oikeilta. Hämmentävä fiilis.