Ilveksen pelaajahankintapolitiikka

Ilveksessä ei haluta maksaa pelaajille ei edes omille kasvateille, jos he ovat kehittyneet ja olisivat ansainneet palkankorotuksen jatkosopimukseen. Ilveshän muistuttaa tänä päivänä Sporttia, hieman paremmilla Ruotsalaispelaajilla. Kuka tuolla ostaa fanipaitoja Lööken tai Borgin nimillä ?

2 tykkäystä

No itse ostin Klingbergin :sweat_smile::joy:. Ja Borg ihan ehdoton lemppari ollut tällä kaudella. :face_with_peeking_eye::hugs:. Mutta joo kyllä se muustakin kertoo kun palkanmaksusta nyt? Siltä se näyttää? Tai en tiedä, erikoista on kyllä touhu.

Itse siihen roolitukseen nyt käännyn ennemmin kuin palkkaan. Kyllä itseäni ottaisi päähän jos ei roolia meinaa saada vaikka kuinka pelaisi ja kehittyisi, varsinkin jos daatta sitä tukee. :index_pointing_up:t2: Ikosen kohdalla ei varmasti raha ollut syy, joko se oli valmennus, tai luvattu rooli, joka ratkaisi.

1 tykkäys

En nyt tiedä mihin ketjuun kuuluisi, mutta hyvin Ilveksen näköinen huoltaja heillä. Mattilan veljeksiä ei juurikaan tervehditä, koska tulivat Tapparaan.

Eivät “viitsineet” itse tarjota sopparia, mutta se on veljesten vika?

– Elin niin tunteella peleissä. Räksytin aivan jumalattomasti ja huutelin vastustajalle. Pietilän Sakke (silloinen päävalmentaja) käski joskus minun ■■■■■■■■■ JYPin valmentajalle Hannu Aravirralle koko pelin. No minähän tein työtä käskettyä. Ja tällaisia oli monia.

Joskus tuomaristo joutui jopa heittämään Ilveksen höyrypäisen huoltajan ulos ottelusta.

Jansson mainitsee Ilveksen 1990-luvun kapteenilegendan Hannu Mattilan. Tämä oli hiljattain ihmetellyt, miksei Jansson suuremmin tervehdi hänen poikiaan Jesperiä ja Juliusta, jotka pelaavat nykyisin Tapparassa.

– Sanoin, että suoraan sanottuna ■■■■■■■■■ kun menivät naapuriin. Muistan, kun ne natiaisina pyörivät ”Hantan” kanssa Hakametsässä mukana. Totta kai olisin halunnut ne Ilvekseen.

11 tykkäystä

Jotain videoita on nähnyt missä JP on esitellyt koppia tms. ja on vaikuttanut ihan hauskalta tyypiltä. Mutta kyllä tuollaiset lausunnot saavat pisteet laskemaan radikaalisti.

Kuinka lapsellinen täytyy olla, että ei tervehdi pelaajia jotka on tuntenut suht läheisestikin lapsesta saakka?

Edit. Sitten vielä puhuu Tapparan sisäänpäin kääntyneestä kulttuurista ja itse ei pysty tervehtimään toisen joukkueen pelaajia. Kuinkahan kylmää kohtelua Ikonen saa ensi kaudella? Ei ihme, että ei edes oma junnut palaa.

62 tykkäystä

Aika perus-Ilves-käytöstä. Ihan saakelin moni Ilves-kannattaja on mukava ja hauska ja kivaa seuraa niin kauan kunnes aihe rupeaa liippaamaan Tapparaa. Sitten alkaa tulla lähes järjestäen niin tyhmää juttua ettei aina pysty edes uskomaan, että onko tämä nyt se sama äsken ihan fiksulta kuulostanut jamppa.

Edit. Ja tuo Janssonin väite “Ilves on aina ollut se rennompi joukkue, kun taas Tappara vähän sisäänpäin kääntyvä ja jäykkä” pitää lukea niin, että Tappara on ollut se vastuullisten aikuisten joukkue kun taas Ilves on sellaisen vastakohta.

58 tykkäystä

Kyllähän tuo oli täysi pelle, ainakin 00-luvulla.

Huuteli tosiaan älyttömyyksiä ja luuli olevansa hauska, hänen ja Ilveksen onneksi on rauhoittunut todella paljon vuosien saatossa.

Muistan kun jossain paikallispelissä pelikatkon aikana heitti kiekon kohti Tappara maalia, Lehto pysäytti sen maaliviivalle ja vilkutteli sen jälkeen ipan vaihtoaition suuntaan, taisipa vielä käydä kysyä, että haluaako kiekkonsa takaisin! Valitettavasti tarina ei kerro mikä oli lopputulema.

8 tykkäystä

Niin ilvesmäinen kommentti kun on mahdollista olla.
Ei ihme että omat junnut valitsee Tapparan tai vaikkapa Tepsin Ilveksen sijaan.

23 tykkäystä

Tuo kaiffari oli tosiaan täysi pelle aiemmin ja varmaan ihan yhtä juntti edelleen. Ei yllätä nuo kommentit.

13 tykkäystä

Itsekin mietin, että millainen mieslapsi oikein on kyseessä.

Tätäkin mietin, että on varmaan helppo palata, kun JP on vastassa kaiken sen “ei-moikkailun” jälkeen. :smiley:

Jos objektiivisesti ajattelee: jos vastaava juttu tehtäisiin kestä tahansa liigajoukkueen huoltajasta, niin tulisiko sieltä vastaavia kommentteja? Vähän vaikea uskoa, että tulisi.

6 tykkäystä

Voi varmaan todeta, että 41 vuotta on tehnyt tehtävänsä. Jos tuona aikana olisi juhlittu mestaruuksia, voisi katkera vanha ukko olla ihan toisenlainen ja jopa tervehtiä kaverin kakaroitakin.

18 tykkäystä

Menestyksestähän sen näkee.

10 tykkäystä

Eipä ole sen ekan kerran jälkeen tarvinnut kuppia kannusta ottaa :rofl:

3 tykkäystä

Lasketaankohan Ilveksen rekryprosessissa eduksi jos pelaajalla on aiempaa kokemusta sukellustoiminnasta?

6 tykkäystä

Huomannut, että juna tässä asiassa kulkee molempiin suuntiin.

9 tykkäystä

Se on vaatimus

1 tykkäys

Iltapalajugurtit tuli nenästä. Kiitos tästä. Menee foorumin legendaariset -ketjuun.

Veikkaan Ilveksen tilanteen parantuvan jatkossa, kun junnupuoli on saatu kuntoon. Omista runkoa, vähemmän ostoukkoja. Ottanee toki jokusen vuoden.

1 tykkäys

Mielenkiintoista tosiaan nyt, kun eilen julkaistiin Ikosen sopimus tepsiin, että mikä lie syy ettei ilves kelvannut. Huomasin että ainakin betsi-Esko kertoi olleen 30 tuhatta tarjousten ero.

1 tykkäys

Tietynlainen jatkumo puuttuu pelaajiston osalta.
Pitäis pystyä kiinnittään niitä ratkaisevia pelaajia, mutta ilmeisesti ei ole helppo rasti.
Tuloksentekijät ”tulee ulkoa” kaudeksi tai kahdeksi ja jatkumo tulee ”täytemiehistä”.
Pitäis saada se nippu kasaan 2-3 kaudeksi niin vois vähän helpottaa :thinking:

2 tykkäystä

Siihen vaikuttaa aina myös pelaajan halu ja intressit. :hugs: Monta pelaajaa on menetetty koska ovat lähteneet ulkomaille. Liigan sisällä Ilves ei ole ihan hirveästi kärkipelaajia muille menettänyt. Ja ei Ilveksellä ole kyllä varaa maksaa kuten Ruotsi, Sveitsi ja Tshekki maksaa.. :disappointed_face:

Liigassa on toistakymmentä joukkuetta, joilla on rahaa vielä enemmän. Ei Ilves ole mikään poikkeus.