Ilves-Hockey Oy:n yhtiökokous 7.2.2017

Menee pääomatuloilla…

Joo ymmärrän… ja kyllähän tolla elää, mut ei kiekkojoukkueisiin kovin isoja voi lahjottaa.
Mut jos painanu jossain vaiheessa muutaman kymmenen milkun exitin ni sit o toinen tarina.

Muistaakseni oli 93-94 pelastamassa Tapparaakin Tampereen Urheilurahoitus Oy:n kautta. En tiedä omistaako Tamhockeyn osakkeita.

2 tykkäystä

Ja kappas vaan…heti sai tuo herra hyvän miehen maineen tällä foorumilla.:thumbsup:

6 tykkäystä

En tiedä onko sijoittamassa, mutta on massimies. Puhutaan kymmenien ellei sadan miljoonan omaisuudesta.

Ilveksen yhtiökokouksen lopputulos on huomioitu oikein valtakunnan uutisissa.

Jännä nähdä saako hype yhtiökokouksen ympärillä ja Manngardin poistuminen jo tänään väkeä hallille, nyt kun uusi aika koittaa (vai odotetaanko vielä parempaa huomista).

Tekeminen alkaa nyt?

Mitä mä oon lukenu Ilveksen sivuja niin vaikuttais porukka olevan menossa hallille mutta kauanko jaksavat käydä jos tappiot jatkuu. Nythän ois tärkeetä et yleisömäärät nousis.

Piti ihan selvittää asia, mutta massikeisari kenestä täällä oli juttua eilen, on Tapparanmies, eikä ole ryhtymässä pankkiiriksi Ilvekselle.

6 tykkäystä

Kyse taitaa olla Jorma Kulmalasta…

Mitä itse olen huhuissa kuullut uusista omistajista, niin ainakin nimet Airila, Alkula ja Kiilto Oy on mainittu.

Jepulis, kuten eilen mainitsin niin oli pelastamassa sijoituksellaan Tapparaa 90-luvun alussa.

Kyse oli juuri hänestä. En nyt halunnut yksityishenkilön nimeä toistaa miljoonaa kertaa, mutta viestistäni voit korvata sanan “massikeisari” kyseisellä nimellä.

Jatkoajassa BaronFIN kirjoittanut varsin asiapitoisen tekstin.

Manngard teki tempun mihin moni tavallinen mattimeikäläinen ei taipuisi koskaan: otti vähintään miljoonalla kuokkaan ja myi joukkueen eurolla edelleen. Tekee jopa todella pahaa lukea tuollaisista rääväsuista jotka pomppii pakkasessa ja ilakoi “todellisen” Ilveksen alkua. Antaa kuule ajan näyttää. Aivan sama reaktio oli monilla “ultrilla” kun Salonoja teki saman tempu Bluesille ja Harkimonkin myyntejä venäläisille jotkut kertoivat kehitykseksi.

Antaas olla ja annetaan ajan näyttää mitä tuleman pitää. Sugar daddy on nyt poissa ja nyt pitäisi alkaa seistä omin jaloin. Voi kuule lämmittää nyt hetken, mutta parin vuoden päästä voi ollaaika vilu. Vanhasta lätkäjätkästä ei välttämättä tule hyvää bisnesmiestä, koska sitähän tämä lopultakin on.

Henkilökohtaisesti olen samaa mieltä ja nyt punnitaan Ilveksen taustalla olevat leveät hartijat. Rahoittaja/velanantaja on poissa ja 19-20 kuukautta pitäisi selvitä hypellä sekä Hietasen lompakolla. Ilves pääsee kasaamaan kauden 2018-2019 joukkuetta muiden kanssa samalta viivalta ja silloinkin ei todennäköisesti ole kärkipään setelitukkua heiluttamassa. Toisaalta Jalo on antanut hyvät näytöt kulukuurista ja oli Ilveksen viimeisen mitalin aikana toimitusjohtajana. Kaikki on mahdollista, jos rahaa löytyy siirtymävaiheen yli.

6 tykkäystä

Eikö Jalo muuten kasannut ite joukkueen viimeisimpänä vuonna ja se viimeinen vuosi meni ihan vihkoon?

Varmasti kasasi, kun ei silloin ollut UTJ:ta nähty, kuin Helsingissä. Ei kausi 2001-2002 ihan vihkoon mennyt. Runkosarjan seiska ja puolivälierissä kesälomalle.

Edit: Jalolla meni kausi 2002-2003 vihkoon, kun jäivät sarjan viimeiseksi. Viimeisenä Jalon kautena 2003-2004 tippuivat puolivälierissä.

Edit2: Jalo oli 5 vuotta TJ:nä 1999-2004. Ilveksen runkosarja sijoitukset 8, 5, 7, 13, 6. Kerran pronssipelissä, kolme kertaa puolivälierissä lauluun ja kerran runkosarjan vika.

Ilves kun saa raha asiat kuntoon satsaavat varmasti kannuun ja lujaa… Mikäs olisi sen maukkaanpaa kuin Tappara-Ilves Finaalisarja :wink:

3 tykkäystä

Kyllä tässä tosiaan putoaa kärryiltä yks sun toinenkin. Nyt sitä rahaa kerätäänkin max 4,5 miljoonaa. 1,5 miljoonaa on jo kerätty eli 300 000 osaketta. Miten huomenna?

Kait tuo tarkoittaa sitä,että se 1,5 milmua on jo tavallaan korvamerkattu ja siihen tuo 1,5 milmua sitten päälle. Erittäin epäselvästi toimittaja tuossa kirjoittaa loppupuolella artikkelia.

1 tykkäys

No vähän jo ehdin ihmettelemään että miten jengi keulii jostain 300 000 eurosta? Eiköhän sen verran mene jo mailalaskuihin.

1 tykkäys

Joo, tämä rakennusmies sanoieilen että sijoittaa 10 000 osaketta eli 50 000 euroa. Ei tämä oikein mene jakeluun.

1 tykkäys

Itse ihmettelin eniten sitä että sitä minimiä eli puoltatoista miljoonanan sitoumuksia ei ollut etukäteen. Silloin asioilla oli hieman enemmän todellisuus pohjaa kun 0,3 miljoonalla