Ilves-Hockey Oy - uusi aikakausi

Niin. Tässä on ihan mielenkiintoinen kysymys. Jos annetaan siimaa eli hävitään, niin silloin juuri Ilves kärsii. Itse en niinkään tunteile Ipan suuntaan, mutta tiistai on jännä päivä kuitenkin ja kyllä mua Ipan touhut kiinnostaa.

Minne katosi kolmasosa lupauksista?

http://www.aamulehti.fi/urheilu/ilveksen-osakeanti-alkaa-maanantaina-nyt-lahdetaan-lunastamaan-lupauksia-24263736/

Ilveksen ympärillä on viimeisen 10-vuoden aikana ollut sen verran paljon katteettomia lupauksia, että ei edes ihmetytä.

2 tykkäystä

Hetkinen, eikös Ilveksen sivuilla esitteessä ollut annin ehdoissa suunnattu anti. Hirsimäki sanoo olevan avoin anti.
??? Ainut minkä nuo tietää yksissätuumin on että rahaa tarvii !

1 tykkäys

Toivottavasti tuo oli sarkasmia.

Meillä kävi ala-asteella eräs korisliigan joukkue jakamassa lippuja. Pitivät salissa jonkun pienen esittelyn. Pompotettiin vähän palloa ja heiteltiin koreja. Tähän päivään mennessä ainut kerta, kun olen korisliigaa käynyt paikanpäällä seuraamassa. Koulupäivän kuitenkin muistan yhä. Toinen kerta oli jonkun taistelulaji-ryhmän esitys, jossa samalla mainostettiin jotain alkeiskurssia. Temput olivat todella näyttäviä ja hienot muistot on tuostakin päivästä.

Kyllä se oppilaille on aina ikimuistoista, kun koululla jotain erikoisempaa tapahtuu. Valitettavasti rehtoreita työllistää koko ajan yhä enemmän vanhempien yhteydenotot. Jos tätä tapahtuu liikaa, niin kyllä siinä joudutaan miettimään, järjestetäänkö ylipäänsä mitään. Osa vanhemmista kuitenkin valittaa.

Tai olisiko parempi että seuran logoa kannettaisiin paidassa vasta täysi-ikäisenä? Onhan joku saattanut alaikäisenä innostua Tapparan luistelukoulusta tai juniorijoukkueista sen takia, että koululla oli ilmoitustaululla mainos. Tuntuu, että tuossa ainoa ongelma on se, että niitä lippuja on jakanut nimenomaan Ilves.

No, ehkä tämä oli vain osuva piikki Ilveksen suuntaan. Joukkue, jonka fanit syyttävät epäurheilijamaiseksi tuomarin maalinäytön jälkeen tuulettavaa pelaajaa. Joukkue, jonka fanit tekevät rikosilmoituksen jääkiekko-ottelun tuloksesta. Siinä tapauksessa touché, arvon @KPH. Well played.

Itse koen tuon KPH:n pelkkänä läppänä, mutta kyllähän siinä on totuutta ilmaislippujen muodossa.

Nyt nämä 2 viimeistä peliä on sisältänyt paljon ilmaislippuja kuulemani mukaan kouluilla ja firmoille. Varmasti lipuista jokin taho on jotain maksanut Ilvekselle, mutta loppukäyttäjille ne ovat olleet ilmaisia.

Se ero aikaisemmin jaettuihin lippuihin on, että nykyään halliin oikeasti mennään. Kahden ottelun keskiarvo yli 5700, ei voi kuin ihailla. Ja vielä eilisen kaltaisilla esityksillä katsojat saadaan palaamaan, ehkä jopa maksamaan tuotteesta.

Valitettavasti tämä haiskahtaa taas hieman ilvesmäiselle puuhastelulle, jossa on vahvasti farssin ainekset ilmassa. Jos 1,5 M€ oli “varmaa rahaa” ja siitä puuttuu nyt 3 viikkoa osakeannin alettua vielä 33 %, niin huonolta näyttää.

Tuo osakeantiesite ja termistön kanssa sekoilu kuvaa mielestäni sitä, että ilvesleirissä luotetaan enemmän korkeampiin voimiin kuin konkreettisiin sitoumuksiin ja huolelliseen johtamistyöhön.

Vaikuttaa utopistiselta lähteä hakemaan joukkorahoituksen kautta puuttuvaa kahta miukua.

Ja kouluilla kyllä alaikäisiltä kysytään oppilastietolomakkeessa (tjsp), saako lapsesta ottaa kuvia tapahtumissa, saako nimen julkaista, saako lapselle jakaa mainoksia ja muuta ilmaispostia. Tosin niitä lupia ei tommosessa tilanteessa isossa koulussa kukaan muista ja jos oppilas, jolle ei “mainoksia” saa jakaa, menee jonoon muitten kanssa, kyllä ne liput tääki oppilas halutessaan saa. Mutta tohon laillisuuskysymykseen siis tää huomio, eli luvat kysytään lukuvuoden alussa.

1 tykkäys

Jalo sanoi Ylen haastattelussa että pienemmät sijoitukset halutaan ohjata kannattajien joukkorahoituksen kautta. Kuulemma hallinnollinen juttu, yhtiökokousten pidossa jos on 500 osakasta paikalla rupee hallit oleen pieniä.
Vai onko syy sittenkin se, että suunnattu osakeanti tehdään mielenkiintoisemmaksi sillä että näin sijoitetuilla rahoilla on enemmän vaikutusvaltaa. Itsellä on ainakin käsitys tuosta joukkorahoituksesta että sijoittajien palkintona on pelkästään antamisen ilo.
Noin kohta 18:30 ylellä:

Suora lainaus Aamulehdestä:

“Ilveksen uusiksi omistajiksi ovat jo julkisuudessa esittäytyneet NHL-tähti Tuukka Rask ja takavuosien huippupakki, pari NHL-peliäkin pelannut Jyrki Seppä”

Tuossa pelaajakortti. Ei ole Ilveksellä häävit kriteerit, jos puhutaan huippupakista :smiley:

E: Kiitos Tero, tein säätöjä :smiley:

Jostain syystä tuo linkki ei toimi ainakaan mulla. Tässä toimiva:

Joku oli Jatkoajan puolella kiinnittänyt huomiota siihen, että Ilveksen osakeantiesitteessä kerrotaan VM:n ilmoittaneen haluavansa neuvotella osakkeidensa omistusjärjestelyistä. Samalla todetaan, että VM omistaa 49,65 % Ilveksen osakkeista.

Hege kuittasi kyseisen maininnan silkkana virheenä (edellisen kokouksen pöytäkirjasta siirtynyt merkintä). Viime viikon Taloussanomissa oli lyhyt juttu, jossa todettiin, että VM myy osakkeensa Ilves ry:lle, mikäli osakeanti toteutuu. Oma aavistukseni on se, että VM ja ry ovat solmineet ehdollisen kauppakirjan, jossa ehtona on osakeannin toteutuminen (1,5 M€ minimin saavuttaminen). Todennäköisesti myös velkojen anteeksianto on ehdollinen ja kytketty osakeannin toteutumiseen.

Osakeannin minimitavoite on 1,5 M€. Jos tuota summaa ei saada kasaan, niin voi olla, että koko omistusjärjestely kaatuu ja Ilves palaa takaisin lähtöruutuun. Nyt Ripa yrittää juosta pää märkänä juosta kasaan tuota puuttuvaa puolta milliä.

5 tykkäystä

Voi hyvin olla ehdollinen kauppa ry:n ja VM välillä. Mahtaako antiin osallistujilla olla se VM poistumisehto myös. Tosin jos anti ei toteudu niin VM saattais saattohoitaa mutta ry:n omistuksessa konkka on varma.

1 tykkäys

Taas piti alkaa ihmettelemään tuota Ilveksen touhua. Eikö ne helevetti saa sitä Essiä pois sieltä. Honkalehto toimii tälläkin hetkellä toimitusjohtana. On tuo hölömöläisten touhua. Kaveri ei itse älyä lähteä. Eikö kukaan voi auttaa häntä?

Saatan muistaa väärin, mutta olin joskus tammikussa lukevinani, että Jalo siirtyy aikalailla heti toimariksi ja nyt viesti on ihan toinen. Nuohan puhelee ihan mitä sylki suuhun tuo, mikäli minun muisti ei tee tepposia ja tammikuussa olisikin vakuutettu Essin jatkavan toimarina 7.3 jälkeenkin. Toisaalla uskottavaa ja jämäkkää toimintaa, toisaalla hyvävelishortsipoikavedätyksiä. Ota tuosta selvää. Minä en ainakaan Essin mukanaollessa laittaisi Ilvesrahoittajana latiakaan tuohon, ennen kuin operatiivinen johto lähtis meneen.

4 tykkäystä

Mistä tämmöistä tietoa olet saanut että jatkaisi? Kun eikö sen pitänyt olla ihan selvä asia et jää pois?

Eräästä Aamulehden justusta “Jalo valittiin tiistaina Ilves-Hockey Oy:n hallitukseen ja hän lupautunut ottamaan Ilveksen toimitusjohtajan tehtävät 6.3. alkaen”.Tämän myötä asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää mielestäni.Niin kuin jäsen @4_TRA Totesi asiassa ei ole vielä kaikkia kiviä käännetty.

Essi on toimarina tämän viikon ja Ilveksen palveluksessa maaliskuun loppuun.

“Risto Jalo on samalla lupautunut Ilves-Hockey Oy:n toimitusjohtajaksi 6.3.2017 alkaen. Toimitusjohtaja Esa Honkalehto jatkaa yhtiön palveluksessa maaliskuun loppuun asti.”

Ilves.com

Ylellä “Yhtiökokouksen yhteydessä Ilves Hockey Oy ilmoitti, että Jalo aloittaa toimitusjohtajana 6. maaliskuuta. Käytännössä päivämäärä on vain suuntaa antava, siirtymäaika toimistolla on Jalon mukaan tämä kevät ja päättyvä kausi.” Linnki Yle
Eiköhän lopullinen hallitus, eli annin määräämä kokoonpano, valitse sitten aikanaan toimitusjohtajan. Siihen asti menee varmaan Essillä kun sitä ei o poiskaan potkittu…

Ja siirtymä aika on about vappuun?Vai olenko ihan väärässä?Kuinka pitkään Esa on ollut toimarina tai siis Ipassa töissä.Siitä irti sanomis ajan pitäisi riippua…

Ei minulla tietoa ole, sen kun vain luin tuon Jalon haastattelun, jossa hän sanoo, että hän tekee Esan kanssa rinnan hommia. Kait se joskus Essi lähtee. Minä halusin enemmänkin sanoa,että uskottvuuden kannalta hänen olisi pitänyt poistua jo ajat sitten. Toivottavasti tuo 6.3 pitää paikkansa. Nähtäväksi jää, mitä 6.3 tapahtuu? Mitä veikkaatte?