Ilves roster 2016-17

Siellä olis Tyrväinen vapailla markkinoilla.:grin:

Kuinkahan se Ilveksen pelaajabudjetti on käytetty?
Ilves taitaa joutua maksamaan Sandellille sovitut korvaukset täysimääräisesti kuluvan pelikauden loppuun. Ja jos useampi vuotinen niin puoli vuotta kauden päälle.
Pakolliset vakuutukset taitaa kattaa hoidot ja sitten eläkejärjestelyn mikäli menettää työkyvyn ylipäätään johonkin ammattiin.

Edit: Harmittaa todella paljon Sandellin epäonni. Vähän niinku kiroilluttaskin melkeen.

Se on just näin. Lähihistorian hienoin viesti tuli HIFK faneilta, kun tsemppasivat Ilvestä; Kom Igen! Taidettiin kyseinen tempaus palkitakin Liigan toimesta.

Kärppien tasoinen organisaatio täyttää rivejä Välimaalla. Mielenkiinnolla odotan minkä kaappauksen naapuri tekee, jos tekee.

Ja sen enempää Sandellia seuraamatta, taitaa olla kyseessä organisaatiolle niin ISO pelaaja, että tätä ei millään paikata. Paranemisia Ässälle, harmi kun parhaat pelivuodet tuntuu menevän täysin vituroilleen.

En oikein tiedä mitä mieltä olen näistä symppaus-viesteistä. Loukkaantuneelle Sandellille olisi ihan jees, mutta jos joku seura kusee taloutensa, niin sympatiaa ei ainakaan minulta heru :slight_smile: Minulle huippu-urheilu edustaa kilpailua ja haluan vain ja ainoastaan Liigassa Tapparan menestystä.

Juuri näin, Ilvekselle ei heru tippaakaan tsemppiä, eikä mitään hiton lakanoita paikallispelissä. Sen sijaan yksittäisenä pelaajana Sandellille voi myötätunnon hyvinkin osoittaa kun sitä ei yhdistä mitenkään Ilvekseen. Hieno pelaaja ja loukkaantuminen on todella ikävä, mutta ensi kaudella sitten uusi yritys.

Kyseessä oli osoitus faneille. Ei herran jestas organisaatiolle, joka kusee fanien reittä pitkin.
Näin nämä toivotukset voi ymmärtää väärin.

Tässähän tämä juuri on, että kannattajat jakautuvat tässä arvoiltaan ja asenteiltaan hyvinkin vahvasti kahteen eri leiriin. Tämä tekee näistä jutuista vaikeita, että toiset haluavat elää enemmän erottavien tekijöiden kuin yhdistävien voimien kautta. Se on inhimillistä.

Itse arvostan urheilukulttuuria, jossa otetaan toiset huomioon ja arvostetaan heitä heidän ansaitsemallaan tavalla. Minulle on henkilökohtaisesti ihan sama, missä pelaaja x pelaa. Arvostan jääkiekkoilijoita esikuvina ja se ylittää kyllä usein joukkuerajat.

Tässä on todella iso hajonta tällä hetkellä fanien keskuudessa. Itse kannatan ajattelua yhdistävien tekijöiden kautta, en erottavien. Minulle Ilves on rakas vihollinen, mutta viime kädessä en toivo Ilves-faneille tai Ilves-organisaatiolle pahaa. Ilveksen organisaatio ei ole minun Tampereellani uhka, se on vain toinen näkökulma tamperelaiseen jääkiekkoon.

2 tykkäystä

Mä en usko, että kollektiivinen myötätunnon osoitus on millään järkevällä tavalla toteutettavissa. Tifoiluihin paikallisvastustajan pelaajalle ei pidä ryhtyä, kun ei Sandell kuollut tai halvaantunut sentään. Muuten suo tulee olemaan loputon. Paras tapa osoittaa myötätuntoa on yksilötaso. Esitetään vilpittömät pahoittelut ja pidättäydytään typeristä vitseistä, kun asia nousee esille.

6 tykkäystä

Näin, tifo vastustajan kannattajilta olisi lähinnä säälimistä ja itse en arvostaisi kyseistä elettä.

Kyllä joo, mutta en minä näe mitään syytä miksi pitäisi alkaa tuollaista tekemään. Kohta siellä kuljetaan käsi kädessä ja kannatetaan molempia joukkueita. Enkä nyt siis tarkoita, että tarvitsee tappelemaan alkaa. Siis ei tietenkään.

Huippu-urheilussa sääli on sairautta :slight_smile: Enemmän sitä oman jengin kannatusta kehiin.

Tiedät itsekin, että tämä uhkakuva on täysin naurettava :smiley: Huono esimerkki.

1 tykkäys

No saatoin vähän kärjistää :slight_smile: Enkä minä näin tyly ihminen ole “oikeassa” elämässä. Tähän huippu-urheilun maailmaan ja leikkiin vaan kuuluu kilpailu ja vastakkainasettelu. Ilman väkivaltaa ym. paskaa tietenkin.

Tässä keississä myötätuntoa minulta saa vain itse Sandell. En tunne pienintäkään myötätunnon hiventä ilveksen faneja kohtaan sen jälkeen mitä olen lukenut heidän fooruminsa Masi Marjamäki-ketjusta.

V+++u tää on hokia. Loukkaantumisia tapahtuu,mikä on valitettavaa. Fanit rupee pehmeneen jos täällä itketään kaikkia tapahtunutta. Jos loukkaantunut olisi ollut joku nobody niin porua ei olisi. Vaihtakaa vaikka shakkiin.siinä ei tule korkeintaan kun peräpukamia,saattaa nekin olla kivuliaita.

1 tykkäys

Otapas nyt ihan rauhallisesti. Älä tee liian jyrkkiä johtopäätöksiä lyhyestä keskustelusta aiheesta. Ihan samalla tavalla reagoisin, jos viime kaudella Kuusela olisi loukkaantunut peruuttamattoman pahasti kesken kauden ja ollut sivussa loppukauden. Tottakai loukkaantumiset kuuluu tähän juttuu, mutta ikäviä ne silti on.

Onko tämä varma tieto?

Näin se menee. Ilves saa sitten korvauksensa vakuutusyhtiöltä. Sitä en tiedä, saako täysimääräisesti, mutta jotai kuitenkin.

Jos Ilves saa vakuutusyhtiöltä Sandellin liksan täysimääräisenä niin ainut ongelma on Sandellin korvaaja?Rahaa siis pitäisi
olla käytettävissä uuden pelaajan palkkaamiseen?

2 tykkäystä

Käsitykseni mukaan pelaajien palkoissa on aina seuralla omavastuuosuus, joka kasvaa luonnollisesti, mitä suurempi palkka on.