Jalkapallon MM-kisat 2018, Venäjä, 14.06.–15.07.2018

Filmaaminen on jalkapallon syöpä.

Oikeastaan filmaamiselle ei heru ymmärrystä yhtään, mutta toisaalta kyllähän sitä pelaajissa roikutaan ja revitään sun muuta aivan pirusti. OIkeastaan pitäisi molemmat kieltää kovalla kädellä, revit paidasta = suora punainen ja filmaamisesta sama homma. VAR oiva väline kitkeä molemmat.

3 tykkäystä

Oon miettinyt tätä heittäytymisjuttua, että onko se aina kuulunut näin vahvasti lajiin? Tuntuu, että aivan joka tilanne päättyy kieriskelyyn ja käsien heilutteluun. Pelattiinko potkupalloa oikeasti näin vaikka 1930-luvulla? Tai edes 90-luvulla? Mä en muista ysärijalkkista tällaisena.

Ymmärrän, että varmasti sattuu ja peli on fyysistä – kenties fyysisempää kuin koskaan – mutta joku roti. Jos Etelä-Afrikan kisat jäi mieleen vuvuzeloistaan, nämä kisat on jäämässä mieleen kieriskelystä.

Tämä kaveri on mun ykkösinhokki kautta aikojen. Itse vetelee kuin vierasta sikaa ja levittelee sitten käsiään, mutta kun itseä hipaistaan niin tälläistä.
Ramos tulee hyvänä kakkosena, arvatkaa, mikä näitä kavereita yhdistää:)?

Musta ei ainakaan ole ollut näissä kisoissa mitenkään normaalista enempää hyppyjä tai filmaamista.
Mistä tämä keskustelu nyt on saanut tulta allensa? Jostain Somen mielensäpahoittajista?

Myöskään kaveriporukassa ei ole ollut mitenkään normaalia enempää keskustelua aiheesta? Olen hämilläni…:thinking:

3 tykkäystä

Omia näkemyksiäni ja lähinnä ääneen pohdintaa. En tiedä sosiaalisen media, muun kuin tämän foorumin näkemyksistä. Koska keskustelu oli kallellaan tähän suuntaan, heitin omat näkemykseni kehiin. Seuraan jalkapallosta vain isot kisat, joten en tiedä. Onhan tässä voinut aika kullata muistoni. Tai sitten “näen kehityksen paremmin”, koska hyppäykset on isompia.

Tästä aiheesta ei varmaan ole tutkimustuloksia, mutta jos on, olisin kiinnostunut kuuleen niistä. Luultavasti olen täysin hakoteillä ja sata vuotta sitten peli oli samanlaista. Siis rikkeen korostamisen kannalta.

Lajin (kuin lajin) evoluution kannalta olisin huolissani, jos siihen liittyvistä asioista ei saisi keskustella. Sinänsä minulle on aivan sama vaikka jalkapalloa pelattaisiin makuuasennossa.

Iranilaisen volttiheitto puheenaiheena, mikä hieman itseä ihmetyttää. YouTubevideota ei ilmeisesti ilmaan maa-asetuksia näe, mutta Yle Areenan Iran-Espaja -ottelun kohdalta 02:23:50/02:47:04 löytyy.

Tottakai saa omia näkemyksiään esittää ja voivat toki olla täysin oikeita, eli sukeltelu on lisääntynyt.
Itse toki muistan myös E-Afrikan kisat mm. vuvuzeloista, joten siksi ehkä kommenttisin silmään osuikin, koska en ainakaan itse ole näissä kisoissa ns. normaalia enempää kiinnittänyt huomiota kaatuiluun.

Voit toki olla oikeassa, että koska seuraan jalkapalloa ympäri vuotta, ei silmäni huomaa eroa suurkisojen välillä. :wink:

Vuvuzeloista vielä sen verran, että taisivat Marokkolaiset kannattajat soittaa niitä ainakin ensimmäisessä pelissään Irania vastaan. Hiipi inhottavasti vanhat muistot esiin, kun kuuli sen kammottavan surinan telkkarista…:cold_sweat:

1 tykkäys

Vuvuzelat kymmenen kertaa kymmenestä mielummin kuin läpsyttimet.

Molemmat ovat huonompia kuin Ronaldo, ja varsinkin molemmat.

2 tykkäystä

Ihan ajatusleikkinä.
Kun tiedetään millainen urheiluhullu Putin on palkitsemalla mm jokaisen Olympiamitalistin mitalin värin mukaisella autolla, mitähän herra keksisi joukkueelle, joka voittaisi maailmanmestaruuden kotikisoissa.

Autot kaikille ei ehkä olisi riittävä palkinto. (Kiekkoilijat taisivat saada.) Huvijahti jokaiselle!
Englannin voittaessa mestaruuden saisivat kaikki sen joukkueeseen kuuluvat ylimääräisen vihkon lounaskuponkeja.

3 tykkäystä

Sielä ollaan hullaannuttu vähän pahemmin…

Pojat on poikia :slight_smile: pikku juttuja siihen nähden mitä näiden kisojen yllä liikkui, ennen kisojen alkua.

Odottiko joku oikeasti ongelmia venäläisten huligaanien kanssa? Vai mihin viittaat?

Itse en venäläisiä huligaaneja oikein ole osannut pitää turvallisuusuhkana näihin kisoihin. Ihan vain, koska kisat ovat Venäjällä. Nämä kisat on Putinille tärkeä propagandatyökalu. Kaiken pitää mennä hyvin. Kaiken pitää näyttää hyvältä. Kotimaiset huligaanit ahdistelemassa kisavieraita ei näyttäisi hyvältä. Kyllä se Venäjälläkin ymmärretään.

Muihin kisoihin voidaan sitten mennä pahennusta aiheuttamaan. Vaikka sitten valtiojohteisesti, kuten huhuissa on annettu ymmärtää…

Ikävää.

Sinänsä ei yllätä, että argentiinalaiset. Tai laajemmin etelä-amerikkalaiset. Taitaa tuolla Etelä-Amerikan suunnalla säännöllisesti keittää faneillakin kunnolla yli. Ottavat jalkapallon vähän tosissaan, joten pettymys tappioiden aikaan on melkoinen. Milloin näkyy pahoinpitelynä, milloin puukotuksena, milloin joukkotappeluna… Koskee tosin pitkälti futiksen alempia sarjatasoja.

1 tykkäys

Se on tänään Saksalla totinen paikka. Melkein voitto olisi saatava. Periaatteessa voisi olettaa, että parantavat paljon Meksiko pelistä.

Kertokaas, että meneekö lohkovoittajien lisäksi vain joku tietty määrä lohkokakkosia jatkoon?

Eikö kaikki ykköset ja kakkoset jatka?

1 tykkäys

Sitähän mä kysyn. :grin:

2 tykkäystä

Jokaisesta lohkosta menee jatkoon ensimmäinen ja toinen. Loput lähtevät kotiin.

Neljännesvälierien otteluparit ovat A1-B2, B1-A2, C1-D2, D1-C2, E1-F2, F1-E2, G1-H2 ja H1-G2.

1 tykkäys

3 tykkäystä