Jan-Mikael Järvinen

Eilen ja tänään on Miksaa täällä joidenkin toimesta pidetty Tapparan suunnilleen huonoimpana pelaajana. En tiedä katsoinko eri peliä eilen, mutta ei kyllä omaan silmään ollut heikoin. Tapparallahan ei kokonaisuutena ollut kovin montaa todella hyvää paikkaa eilen. Niitä oli lähinnä 3.erässä. Miksa mm pelasi syötöllään samassa vaihdossa sekä Peltolalle että Revolle hyvät tekopaikat. Oli minun mielestäni myös Ässät pelissä Kuuselan ohella hyvin mukana maalipaikkojen luomisessa. Eli lyhyesti.

Olen eri mieltä siitä, että JMJ olisi tällä hetkellä heikoimmasta päästä meidän hyökkääjiä.

6 tykkäystä

Ykköskentän sentteri, viimeiset viisi peliä 0+0, -1 ja aloitusprosentti n.35%. Ei ehkä heikoin mutta on tuossa inasen varaa parantaakkin.
Toisin kuin puolustaja joka on pelannut hyvin kun ei muistu mieleen, niin JMJ:n pitäisi kyllä jäädä teoillaan mieleen. Useammin kuin yhdessä vaihdossa.

4 tykkäystä

Tota noi… kelläs siellä on viimisee viiteen peliin paljon enemmän tehoja?
Alotus on Mixan heikkous, mutta ei Mixa mitenkään huono oo ollu.
Oon joskus täällä sanonukin mielipiteeni siitä että Mixa on parhaimmillaan hyvä kakkos sentteri.
Henkimaailma hommia, mutta kun lyödään ykköseen ni paine jotenkin kasvaa liikaa.

Sit taas ohi otsikon… mielestäni tässä konttaamisessa ei ole kyse kenenkään pelaajan huonoudesta.
Samassa joukkueessa on maalipörsssin ja pistepörssin voittajia nyt useita, ja silti ei osuta tolppien väliin.
Vois olla Mikiltä hyvä investointinottaa Nieme Melina mukaa tiimii…

1 tykkäys

Pakko korjata, tuli 2011, mutta ensimmäinen kokonainen liigakausi 2013.

4 tykkäystä

Minua on ainakin syytetty aika usein siitä, että dissaan Järvistä tarpeettomasti, mutta oon odottanut jo monta kautta, että koska JMJ:ltä tulee se “iso steppi”, koska mun mielestä kaikki eväät olisi olla kiekollisesti todella dominoiva sentteri. Vetokaan ei ole enää niin huono kuin joskus ja mielestäni toisinaan (kun vaan muistaa) tuottaa ihan oikeaa vaaraa yv:lläkin.

Noh, tehottomuus kuitenkin vaivaa. Ei ole ainoa tässä joukkueessa, mutta JMJ ei oo sellainen pelaaja, joka pystyy omalla yksilösuorituksellaan kaivamaan joukkueesta enemmän. Viime keväänä olin tosi toiveikas, kun JMJ herätti omalla pelaamisellaan Kuuselan finaaleissa ja mietin jo hetken, että no nyt se lähtee. Ei valitettavasti silloinkaan. Toki tällä kaudella ollut se loukkaantuminen ja ilmeisesti leikkaus, joten inhimillistä tuo on.

Kuitenkin JMJ on aika tasalaatuisesti ollut Tapparan ns. 2. sentteri ja oon odottanut, että koska tulee se vika steppi dominoivaksi ykkössentteriksi. Oon vähän viime vuosien aikana ja luopunut toiveista. Mieluusti katson JMJ.tä myös jatkossa meidän kakkossentterinä, mutta niin kovasti vaan toivoisi, että pääsisi vielä sen stepin eteenpäin.

5 tykkäystä

Muistaakseni tästä on ennenkin väännetty tällä palstalla. Pysyn kannassani sen suhteen, että J-M Järvisen pelikäsitys ei ole teknisten taitojen (luistelu, kiekollinen peli, syötöt) tasolla. Mainio pelimies, mutta näyttää ikuiselta 2. sentteriltä.

Tai mistäs sen tietää, kun nykyään jotkut pelaajat nousevat suhteellisesti uudelle tasolle jopa seniori-ikäisinä (Vahalahti, jne).

Edit: Sinänsä harmi, että JMJ:n laiturikokeiluista on luovuttu. Nyt jos ajatellaan tätä uutta pelityyliä, niin tuolla paikalla hänen nopeutensa voisi olla mielenkiintoinen ase. Luultavasti keskimääräistä parempi myös ottamaan syöttöjä haltuun.

7 tykkäystä

On pitänyt kirjoittaa jo paljon aiemmin, mutta enää ei pysty oleen hiljaa. JMJ on pelannut jo pitkään ihan päin helvettiä.

5 tykkäystä

Pelin jälkeen ehditään analysoida.

Ketju avattiin ajastetusti 25 minuutin kuluttua.

olenkin ihmetellyt miksei tätä kukaan uskalla ottaa esille

En nyt puolusta Mixaa… mut kysyn silti sanokaapa nyt joku muu pelaaja joka ei olisi ollu paska?
Jopa Kapteenimme on ihan pihalla.

Ehkä Luoto suhteessa odotuksiin ollu hyvä, samoin Rauhala.

1 tykkäys

En ota tässä ketjussa kantaa muihin pelaajiin.

Valitettavasti joudun olemaan sitä mieltä, että JMJ ei ole kehittynyt viime kausien aikana yhtään mihinkään. Aihioita olisi kaikilla muilla osa-alueilla ollut, mutta kuten käyttäjä @ljpp aiemmin mainitsi, pelikäsitys ei vain kertakaikkiaan tunnu riittävän. Tällä hetkellä jopa 2. ketjun sentterin asema vaikuttaa liian vaativalta.

4 tykkäystä

Olen tästä asiasta samaa mieltä, että Miksa ei ole tälläkaudella ollut ihan
sitä mitä pitäisi. Toisaalta JMJ:hän on sellainen kärkijoukkueen hyvä kakkossentteri
ollut jo pitkän aikaa, mutta on joutunut pelaamaan tavallaan sitä ykkössentterin roolia,
niin ei ole kyllä onnistunut.
Toisaalta sitten sälli on samansuuntaisessa pistetahdissa kuin edellisilläkin kausilla joten
ehkä vähän väärälle kaverille näitä tuloksen tekopaineita lisää tässävaiheessa ei
kannattaisi liikaa sysätä. Tämä kausi on kuitenkin myös JMJ:lle ollut pitkälti
toipumiskausi…

Edit: Mulle tulee Miksasta mieleen tuo Venäläisen Sami…ikuinen kolmoskentän
laituri, jolta aina odotti sitä todellista läpimurtokautta :slight_smile:

3 tykkäystä

Päätykiekkojen perässä juokseminen ei oikein sovi Miksalle. Hänhän on perusajatukseltaan se klassinen sentteri joka käy alhaalta hakemassa sen syötön lapaan ja aletaan tekemään peliä.

5 tykkäystä

Miksa on jonkinlainen taiteilija: väliin tulee todellisia huippuiltoja, jolloin ratkaisee koko homman. Myös pudotuspeleissä. Pelikäsitys voi vaikuttaa kapasiteettiin ja siihen mitä nähdään jatkuvasti mutta väitänpä, että Miksan pelihuumori voi vaihdella melkeinpä eniten tämän joukkueen jäsenistä.

Tämä koko pelin suurin ongelmakohta tällä hetkellä!

4-vuotiaamme oli pelissä. Hän huolestui mahtoiko Miksu kaatua väsymystään. Totesi että varmaan menee itse sairaalaan autolla, kun se niin lähellä. No Miksu toki pelasi pelin loppuun. Isi lähinnä huolestunut Miksu pelillistä otteista. :slight_smile:

11 tykkäystä

Aika kovaa otettiin ainakin tv kuvan välityksellä. Ja Suomela olis voinu väistää kyllä.

Ai että noi Miksan pikku kynät omassa päässä ja pitkä avaava syöttö Jukille ennen Bobin ratkasumaalia. Jos se siitä pikkuhiljaa lähtis taas.

6 tykkäystä

Tänään upea ujutus puikoista pikku kynien jälkeen. Ihan perus. Vähän enemmän röyhkeyttä ja tekis noita kymmenen kaudessa. Toisaalta sillon pelaisi muualla, joten näillä mennään.

5 tykkäystä