Jan-Mikael Järvinen

Vaikka minusta vuosien aikana pienimuotoinen Järvis-fani onkin tullut, niin ymmärrän täysin kritiikin. Onhan meidän kiekollinen ykkössentterimme alisuorittanut tänäkin keväänä.

16-17: 13. 0+3=3 +4
15-16: 18. 0+4=4 -2

Viimeisin maali 9.tammikuuta ja pudotuspeliuralla 83 ottelua ja kaksi maalia. Ei nämä lukevat ole lähellekään hyväksyttäviä, kun rooli on hyökkäävä ja vahvuudet kiekollisessa pelaamisessa. Ei Järvisestä maalintekijää tietenkään odotettu, mutta ei niitä todennäköisesti ole kiellettykään tekemästä.

5 tykkäystä

Minustakin on tullut matkan varrella Järvisfani enemmän tai vähemmän (kiitos Vilttitossun). Tapola ei ole niin tyhmä, että laittaa Miksan vilttiin. Ihan turha edes haaveilla. Mikäli esim. Luoto tulee kehiin, niin Röy tai Nurmi saa väistyä. Järvinen mahtuu minun Tapparaan aina. Kone hän ei ole.

7 tykkäystä

Eipä Palolan jälkeen ketään maaliseppoa ole hänen vierellään pelannut. Eikös Lainekin pelannut enemmän muiden kanssa. Tällä hetkellä näkisin ison mahdollisuuden, että Repo ja JMJ täydentäisi toisiaan.

Järvisen peli tiedetään ja kun miehellä on soppari, niin Mikin prioriteetti olisi löytää joka kaudelle rightin puolen laukova pelaaja hänen vierelleen. Nyt samassa ketjussa pelaa kaksi kenties Tapparan parasta pelinrakentajaa ja yksi yleismies. En ihmettele ettei tule tehoja.

1 tykkäys

No on siinä maalikuningas Savinaistakin kokeiltu. Mitä Repoon tulee, olen aina ollut sitä mieltä, että sopii Peltolaa paremmin Järvisen viereen.

No vaihtakoon valmennus Peltolan ja Revon paikkoja keskenään, ei kai siinä pahasti metsään mennä. Repo on aika pitkälti taikonut maalipaikat omassa kentässään.

ymmärrän kritiikin vaikka vähän rankasti olikin kirjoitettu.
tilanteethan menee pelin tiimellyksessä hyvin usein näin:

Järvinen pääsee puolittain karkuun ja on vihulaisen b-pisteen kaarella, siihen pikku hämylämy mieheltä joka ei lähes ikinä lauo, sen jälkeen kiepsautus ja syöttö kaverille. tilanne ohi.

täällä rupeaa jo lähinnä hymyilyttämään kun näkee tilanteen synnyn että tapahtuuko nyt jotain ennnen näkymätöntä ja Miksa laukoo vai odotellaanko kaveria :joy:

Miksalla jos jollain on varmaan pari pianoa harteilla maalinteon tai yleensäkkin laukomisen suhteen :confused:

1 tykkäys

Palola-JMJ(-Jormakka)-klikki oli kyllä hieno yhdistelmä vähän kaikkea. Tuollaisia tutkapareja ei kuitenkaan kasva joka oksalla. Tapparassa ei nytkään taida olla sellaista killerikomboa, jolla kemiat pelaisi 1:1. Hapsu-Xavi on ehkä parhaimmillaan lähimpänä. Kuusela-Lajunen omalla tavallaan. Jos tutkaparien yhdistäminen olisi helppoa, tätä keskustelua ei käytäisi.

1 tykkäys

Onko aika kullannut muistot kun mielestäni JMJ:n selvästi paras kausi tapparassa on 2013-14? Jotenkin muuttunut sellaseks surfaajaks ja ne lättysyötöt ylivoimalla on jääny johonkin. Tuntuu että potentiaali parempaan on siä jossain mutta ei vaan lähe. Enskaudeks pitää hankkia kunnon ykkössentteri ja laittaa Rauhala törkeesti vaan JMJ:n edelle kakkoseen. Se vois tehdä hyvää.

Ei noita tilastoja voi millään sivuuttaa. Huonosti saa tehoja irti tuohon ajoittaiseen kiekon kanssa dominointiinsa nähden. Uusi Palola pitäisi nyt löytää. Joku, jonka kanssa pääsee pöytäkirjaan ilman jäähyjä.

Vieressä tulisi olla suoraviivainen, röyhkeä ja kylmäpäinen maalintekijä, joka on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Joku, jonka peli ei lähde liikaa Miksan mukana pyörimään nurkissa, vaan tavoittena aina maali.

Niimpä. Repo.

Ei tietenkään voi tietää ennen kuin kokeilee. Siihen vaikka Luoto toiselle laidalle.

4 tykkäystä

Minua on usein syytetty Järvisen tarpeettomasta dissaamisesta, joten otan riskin ja kirjoitan silti. En ole oikeastaan hirveästi uskaltanut sanoa mitään, koska yleispelaaminen on Järvisellä kuitenkin kaikilta osa-alueilta hyvällä tasolla. Puolustuspää ei hirveästi vuoda, joten siinä Järvinen on mennyt paljon eteenpäin ja aloitukset nyt ei enää ole niin selkeä heikkous kuin aikaisemmin.

Kuitenkin täytyy muistaa, että Järvinen ei edelleenkään pelaa niitä vaikeita minuutteja pelistä eli aika harvoin puolustaa johtoa tai pelaa alivoimaa - ylivoimalla ei myöskään ole ansainnut nähtyä enempää vastuuta, koska tulosta ei vaan tule. Jotain Järvinen kuitenkin tekee oikein, koska Peltola ja Haapala saavat selvästi enemmän irti itsestään hänen vieressään kuin jonkun muun eli vähintään tilaa Järvinen omalla luisteluvoimallaan pystyy tekemään.

Olen jotenkin jo useamman vuoden odottanut, että koska Järvinen ottaisi sen viimeisen stepin aivan sinne Tapparan kärkeen, mutta olen hieman jo menettänyt toivoni. Kaikki eivät nouse seuraavalle tasolle ja Järvisen treenaamisesta varmasti tiedetään, että yritystä ja urheilullisuutta on aivan hirveästi, mutta joku nyt ei vaan natsaa. Järvinen myös on yksi niistä pelaajista, jotka eivät vaan tunnu löytävän sitä röyhkeyttä itsestään, että haastetaan keskelle. Kuitenkin Järvinen osaa hankkia liikkeellään rangaistuksia (ja kuorruttaa mukavasti kermaa vielä päälle, joten siitä ehdottomasti pisteet hänelle.)

Järvinen on yksi vaikeimmista pelaajista analysoida, koska en minä ainakaan sitä viisasten kiveä löydä, että miksi ei pääse tulostaululle tekemälläkään. Ehkä joskus sekin aika vielä tulee, mutta jos saa pelata nuo minuutit tuossa kokoonpanossa niin onhan se hassua, ettei edes tuossa seurassa pääse sinne tulostaululle.

3 tykkäystä

Minä löydän :wink:. Kun rullailet tätä ketjua joulun tietämille, löydät keskustelua pelinopeudesta ja sen puutteesta. Järvinenhän on taitava, jalalla nopea, rautaisessa kunnossa, hyvä luistelija, harvoin nähty laukauskaan ei ole surkea, lätty lentää. Jos tekninen toteutus on priimaa, niin mikä jää jäljelle?

Ennen kautta tarjoilin Järviselle(kin) mahdollisuutta nousta johtavaksi pelaajaksi, ns. Kuuselan rooliin. Nyt voimme todeta, että viiime vuosien tasalaatuisella linjalla jatketaan, ilman tuottavuusloikkaa.

3 tykkäystä

Se, missä JMJ ei ole parina viime vuotena onnistunut oikein kunnolla ollenkaan on tuo ylivoiman pyöritys. Ei löydä ratkaisuja. Rantakarikin pommitti kaikki ylivoimamaalinsa niissä peleissä, jossa Peltola tai Haapala oli pyörittäjän paikalla. Sitten kun JMJ on ollut pyörittäjänä, hän ei saa pelattua Otsolle vetopaikkoja, eikä kyllä pysty heittämään lättyä neliönläpikään. Missä on se JMJ, joka Palolaa ruokki ylivoimalla?

5 vs 5 pelistä en mitään tavallista ihmeempää moitittavaa JMJ.n pelistä tällä hetkellä löydä.

2 tykkäystä

Moitittavaa löytyy. Hän tuo hienosti kiekon hyökkäysalueelle niputtaa pari miestä, mutta kun ei löydä huippusyöttöpaikkaa, ajautuu kulmaan tai päätyyn kiekon kanssa ja menettää. Helppo syöttö vähän aikaisemmin olisi edistänyt hyökkäystä.

3 tykkäystä

Toivotaan, että Kuopiossa homma sujuisi jo paremmin.Tietää mies varmaan itsekin, että parantamisen varaa on.

1 tykkäys

Pamauttaisko nyt Miksakin sit hatullisen pisteitä, kun ollaan nostettu framille täällä? :slight_smile: Jotenkin on aina yhtä mukavaa haukkua täällä hiukan niin seuraavassa pelissä rupeaa tapahtumaan. Järvinen kyl kulkee jonkin verran tutkan alla ja sitä ei kyl kukaan voi kieltää - aika usein menee monta peliä ennen kuin saa mitään huomiota, vaikka tulos olisi se Jortikan “nolla plus nolla ON NOLLA.”

3 tykkäystä

Vielä elokuussa -16 ennen kauden alkua oli hyvä fiilis. Ja laukaustakin oli treenattu, Tapolan mukaan arvioi että nousee uudelle tasolle. Ylempää ketjusta löytyy lisää asiaa tuosta.
Ja itse asiassa alkukausi vaikutti jotenkin paremmalta. Olikohan tuo talven loukkaantuminen loppujen lopuksi kuinka paha ja menikö paras terä sen mukana?

Järvisellä riittää parannettavaa, runkosarjassa hyvää suorittamista, poffeissa ei taaskaan oikein pääse ytimeen. Tänään jopa veti kohti maalia, luistin kulkee hyvin, mutta jokin puuttuu. 3 - 1 maalissa heikkoa puolustamista, menee Miksan piikkiin.
Pelaa kuitenkin tulosyksikössä, nyt tarvitaan onnistumisia kentän molemmissa päissä.

1 tykkäys

Parannettavaa on ja reilusti. Parannettavaa on liikaa että voisi jatkaa tuossa roolissa. Valitettava totuus nyt vaan on se et Järvisen työmoraali ei ole sillä tasolla missä se pitäisi olla kun puhutaan pleijari kiekosta, varsinkin kun puhutaan finaali kiekosta.

Järvinen pelasi hyvän pelin. Oikeastaan ainoa sentteri joka auttoi pakkeja avauspelaamisessa. Puolusti joo vähän löysästi 3-1 maalissa, mutta kyllä se virhe lähti ihan muualta.

2 tykkäystä

Mun mielestä Järvinen oli tänään sähäkkä ja laukoi jopa itse pari kertaa. Pääsi paikoille. Joskus vielä menee. :slight_smile:

Tuolla 3-1 maalille annetaan vähän liian kova painoarvo - siinä lähdettiin hakemaan tasoitusta ja KalPa teki vastahyökkäyksestä. Tämmöstä tää on.

Juuri tuollaista pelaamista kaivataan tappiolla eli uskalletaan ottaa riskejä ja nyt kolahti omissa sen vuoksi. Mieluummin noin kuin se, että ei edes yritetä itse sitä maalia.

4 tykkäystä