Juhani Jasu

Tämä treidikuvio, jossa Kaksonen laitettiin Saipaan ja tilalle otettiin Jasu kerhosts on mielestäni yksi Leinosen parhaista liikkeistä.

Ajattelin treidihetkellä, että tämä saattaa olla juuri sitä mitä tarvittiin. Jasun merkitys mestaruuteen oli erittäin merkittävä ja näkyi erityisesti parantuneena alivoimana (runkosarjassa oltiin sarjan hännillä ja playoffseissa sarjan paras)

2 tykkäystä

Oli tosiaan hyvä vaihto Mikiltä. Saatiin toinen hyvä sentteri oman pään tilanteisiin. Pienet on tosin marginaalit, jos tuo viimeinen jäähy olisi maksanut mestaruuden, niin Jasu olisi voinut muuttaa vaikka pohjoisnavalle :smiley:

Ei liene epäselvyyttä, että jatkosoppari tehdään samaan rooliin ensi kaudelle.

Jos tehdää niin Jasu voisi koko kesän opettaa puolustamista ja aloittamista Jan-Mikael Järviselle niin saataisiin miehestä maksimit irti. :slight_smile: Yhteisharjoituksiin sitten laukominen kummallekin, sitä ei kummallakaan ole juuri :smiley:

Olin erittäin skeptinen Jasun hankintaa kohtaan koska a) olin nähnyt useamman hpk:n pelin ja niissä hän oli ihan mestistasoa kuten koko muukin porukka b) oli tuossa vaiheessa liigan +/- kunkku.

Onneksi olin taas väärässä ja Jasu osoittautui Kullan Arvoiseksi Hankinnaksi.

Jasu oli kevään 2016 Arto Kuki?

2 tykkäystä

Aloitus on helpoin tapa saada kiekko hallintaansa. J.J. on palkkansa ansainnut, mitä ikinä ansaitseekaan.

Missähän kohtaa kesää Jasu muuten malttaa lähteä takas Hämeenlinnan suuntaan?? Oon vähän elänyt siinä käsityksessä, että siellä ei oo tänä keväänä torilla ihan samanlaista hulinaa kuin Tampereella… :smiley:

Miksikäs Jasu Hämeenlinnaan takaisin menisi? :slight_smile:

Eiks sillä ollut HPK:n kanssa soppari ensi kaudestakin?

Ei oo

http://www.hpk.fi/edustuspelaajat/

No jos nyt suoraan sanotaan niin Kukin veroista nelossentteriä meillä ei koskaan ole ollut. Eikä myöskään nelosketjua. Kyllä kalpenee kaikki Tapparan nelosketjut triolle Uhlbäck-Kuki-Mäkinen.

2 tykkäystä

Aiemmin tällä palstalla on myös esitetty ainakin varsin vahvana tietona, että Jasulle olisi tehty samantien soppari ensikaudestakin meille.

Tappara tehnyt kaiketi jonkinlaisen esisopimuksen Jasun kanssa jo silloin kun tänne tuli. Ei tietoa onko johtanut varsinaiseen diiliin.

Edit. Yläpuolella ehdittiin ensin

Olihan meillä muinoin junnuketju Timo Susi-Erkki Lehtonen-Jari Lindgren.

1 tykkäys

Tuo aika lasketaan sisäänajovaiheeksi, kun kaikista tuli ykköskorin miehiä :wink: Esim. Jasu ei varmaan kuitenkaan ihan “Ekuksi” asti kasva.

Itsekin toivon Jasulle jatkopahvia kouraan. Raatoi tärkeässä roolissa 3- ja 4-ketjussa kevään tärkeimmillä hetkillä. Taso ei hyytynyt. Lisäksi saalisti pari tehopistettä todella tärkeillä hetkillä, tehden voittomaalin finaalissa numero 2 ja voittaen aloituksen finaalissa numero 5 (Elorinteen tasoitusmaali).

Hymy ei tällä jässikällä tunnu hyytyvän lainkaan.

1 tykkäys

Noni, kyllä siitä vielä kiekollinen sentteri tehdään.

1 tykkäys

No ei ainakaan Hpk sopimusta julkaissut eli haisee Tapparalta ja mulle kelpaa tuollainen aloituskaapija hymypoika

Nykyinen koulun hymy patsas pitäisi ehdottomasti tehdä Jasu muotilla!!!

Voitas mun puolesta lyödä niinkin pitkä kuin 3+1 sopimus kouraan. Liigan parhain aloittaja ja Peltolan kanssa varmaan parhain alivoiman tappaja kaksikko.