Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja 2014-17

En mä usko, että Tapola lähtisi tässä vaiheessa kovan tarjouksen perässä Sveitsiin/mihin sattuu Amuriin. En itekkään lähtisi noilla näytöillä, jos haluaisin oikeasti isoihin hommiin.

Kyllä itse pidän Tapolaa suoraselkäisenä ja fiksuna miehenä, kun uskalsi valita urheilujohtamisen tähän väliin. Kuinka monta miestä löytyy jääkiekkogenrestä, joka “mestarivalmentajana” ei tao kuumaa rautaa, vaan uudistaa perspektiiviään ja kehittää itseään uuden työnkuvan kautta? Mielestäni tässä kohtaa ei mikään sivuunlaittaminen ole kyseessä, vaan huhujenkin mukaan nimenomaan Rautakorpi oli tulossa urheilujohtajan pestille. Entä jos Tapola tuumasikin, että minä otan urheilujohtamisen ja Jukka laitettiin sivuun kasvamaan tulevaisuuden urheilujohtajaksi… No se näistä spekulaatioista… Kohti päätyä ja riemun ja ilon kautta kannun kera kesää viettämään…

1 tykkäys

Eihän nyt kukaan tietenkään tosissaan ajattele, et Tapola olis laitettu sivuun. Kyllähän Jussi olis siinä tilanteessa lähteny kauas Tapparasta niiden sopimustarjousten perään.

En mä usko, että Tapola mihinkään lähtee. Miehellä on kunnianhimoa ja haluaa kehittää itteensä lisää mitä ei kerkeä tehdä penkin takana. Muutama vuosi keräillä informaatiota ja takas penkin taakse. Nimenomaan Tapparaan. Siinä 2-3 vuotta ja ulkomaille.

Onhan sillä enemmän kuin pari kautta valmentamista takana. Ennen sitä Rautakorven aisaparina useamman vuoden. Kyllä se Rautakorpikin breikkejä pitää.

Ei hän mihinkään lähde. Tuleva breikki päivittäisestä valmennuksesta antaa hyvää aikaa vetää hieman henkeä ja katsoa touhua ihan erilaisesta näkökulmasta sekä päivittää omaa valmennustaitoa. Luulen että hän seuraa liigan ohella tarkemmin myös A- ja B- junioreita niiden kehitystä mentoroiden koska luulisi sinne olevan annettavaa tuolla kokemuksella. Siellä hän on myös lähellä seuraamassa tulevia mahdollisia liigaan nousijoita. Siellä on aika kova ryhmä koolla samojen asioiden äärellä ensi kaudella.

2 tykkäystä

Mikä v…un aikalisä se oli? Jätkien sykkeet ja adrenaliini alas ja kohta varma maali omiin! Muutenkin toi jengi pelaa nyt koko ajan jotain pelikirjakiekkoa, jossa pelaajat miettivät eivätkä pelaa selkäytimestä. Nyt Jussi se fläppitaulu helvettiin ja anna jätkien pelata.

Perkele, kun joukkueessa ei ole nyt yhtään Kankaanperää eikä Greeniä, joka herättäisi jengin ja valmennuksen.

Katso peliä niin tiedät syyn.

5 tykkäystä

Mielestäni ihan fiksu aikalisä. Paljon typeriä virheitä oman sinisen alla jo aikaisemmin ennen kuin nämä pelaajat veti pitkän kiekon pyörityksen jälkeen.

5 tykkäystä

Saravo oli siinä kunnossa, että tarvitsi paareja. Ei auttanut edes aikalisä. Koko kentän olisi pitänyt vaihtaa järkevämmin jo toisessa päässä.

Siellä pakit veteli hyökkäyksen kärkenä eikä jalka riittänyt omissa enää mihinkään.

4 tykkäystä

Älytöntä peluutusta

2 tykkäystä

Pitäiskö Tapolalle antaa kenkää? Ei ole saanut mitään aikaan Tapparassa muutenkaan.

Sillehän annetiin jo ennakkoon, valmennushommista. On se :mikki: vaan velho.

4 tykkäystä

Aikalisä oli vain sen pitkän kiekon takia, fiksu veto. Muissa asioissa jäi Tapolalle rutkasti parannettavaa.

1 tykkäys

Tänään oli kuitenkin reagoitu avauspelin ongelmiin ja se tuottikin pitkän jakson pelin virtauksen hallintaa. Pelin alussa kokeiltiin myös uusia tuulia kiekottomana hyökkäyksessä, käyttäen erittäin korkeaa trappia - se ei ollut kovin menestyksekästä.

3 tykkäystä

Korkee trappi ei ollut korkee jos ei saa mennä maalin taakse karvaan :smiley:

1 tykkäys

Miksi homma sekosi 3 erässä ja avaaminen palasi ekan ja tokan pelin tasolle?

Samaa ihmettelin hallissa. Lajusen läpiajon jälkeen oltiin altavastaajia, vaikka tokan erän loppu ja kolmannen alku oli meiltä selvää hallintaa. Ihme juttu?!

1 tykkäys

Tämä on hyvä kysymys. Liike lopahti ja peliväline siirtyi pitkästä aikaa Ilvekselle. Noteerasin asian jo seurannassa, parin heikomman vaihdon jälkeen. Vaikea uskoa taktiseen muutokseen Tapparan puolelta, koska homma toimi. Muuttiko Ilves jotain, kun totesi selvinneensä ehjin nahoin viimeiselle kympille - aika yrittää itse ratkaista peli? Vai lopahtiko siinä vain usko, kun ei mene maaliin ja toisaalta Ilves sai ehkä virtaa todettuaan tilanteen olevan heille oikein suotuisa, pelin kulku huomioiden.

1 tykkäys

Todennäköisesti varsinaisen peliajan lähestyessä nollaa alettiin pelaamaan tarkemmin ja avauspeli meni taas sekoiluksi, koska tällä kaudella ei ole Baileniä, Tömmernesiä eikä Plastinoa avaamassa hyökkäyksiä.

Avaaminen parani jo paljon ja ei sitä 100/100 avauspeliä koskaan tulekaa. Tässä kyl avattii jo riittävän hyvin voittaakseemme. Joka tapauksessa muutaman kerran ihmettelen, kun Tappara laitto esim. Haapalan tai Savinaisen siniselle kyttäämään ja Ilves lähti vaihtoo ja meidän pakki ei syötä ?

2 tykkäystä