Jussi Tapola - Tapparan urheilu- ja kehitysjohtaja 2017-18, 2019-20

Tapola ei todellakaan mee toiseen liigaseuraan valmentamaan, kun on sopimus Tapparan kanssa.

4 tykkäystä

Tapola on valmentaja, jota tuskin väkisin pidetään Tapparassa toimistohommissa mikäli ei itse sitä halua tehdä.

Eipä tainnut Tapola pelkkiä toimistohommia tehdäkkään sikäli kun oikein muistelen kirjotuksia ja juttuja.

Kyllä Jussi on valmentaja,ei se mihinkään toimistorotan hommiin lähde. Jostain se itsensä löytää viimeistään kesällä valmentajana.

2 tykkäystä

Ei Tappara tule purkamaan sopimusta Tapolan kanssa jos kyseessä olisi toinen liigajoukkue.

1 tykkäys

Tuskin Tappara tai maailma tuli valmiiksi Tapolan edellisen, lyhyeksi jääneen, pestin aikana. Puuhaa varmasti löytyy sitten kun palaa.

Mielenkiintoisesti tässä ketjussa on todella vähän keskustelua Tapolasta johtajana Tapparassa ja paljon ihan tyhjää spekuleerausta siitä mihin tämä menee seuraavaksi.

Varmasti saamme aiheesta lukea sitten kun on sen aika.

8 tykkäystä

Ja paljon täällä on “Jussi Tapola on valmentaja”, niin on. Ennen valmennushommia oli kuitenkin luokanopettaja. Ei silti kukaan odotellut hänen valmentaessaan Tapparassa, että nyt se lähtee Pispalan ala-asteelle. Joten hetken aikaa Tapola voi olla tyytyväinen urheilu- ja kehitysjohtamiseen.

1 tykkäys

Kokeilen varovasti kepillä jäätä skenaariolla, joka väistämättä hiipi mieleeni. Tässä skenaariossa Tapola kuitenkin kehitys- ja urheilujohtaa Tapparaa. Mikkihän siis jää sivuun vuodenvaihteessa. Totuttuun tilanteeseen, jossa tj on ollut sekä tj että utj tulee siis muutos, tätä pidän ilmeisenä (muutenkin kuin siinä määrin, että Tapolahan on tässä toisinaan ollut urheilujohtajana). Rautakorven valmentajasopimus loppuu ensi kauden jälkeen. Tulevan urheilujohtajan nimellä spekulointi ei ole tämän ketjun asiaa, joten en mene siihen. Sen sijaan petaan tässä asetelmaa siihen, että Tapola on ensi kaudella Tapparan urheilujohtaja, jolloin hän pystyy lyömään isoa fokusta kauden 2020-21 pelaajistoon ja muuhun urheilupuolen henkilöstöön.

Nopeimmat varmaan arvaavat jo koko skenaarion, johon tässä olen johdattelemassa, mutta sanotaanko näin, että tämä on valmentaja Jussi Tapolalle, mikäli hän on pitkien projektien ystävä, aivan ainutlaatuinen mahdollisuus.

4 tykkäystä

Lisätään soppaan vielä Kansiareena ja sen valmistuminen arviolta 2021 eli mielenkiintoinen tulevaisuuden näkymä on Tapolalla edessä, mikäli haluaa tarttua haasteeseen ja kuinka tarttuu haasteeseen.

2 tykkäystä

Minäkin luulen että tuleva uusi areena on vaikuttanut miten asiat on mennyt Tapolan kanssa. Ensimmäiseen areena vuoteen Tappara panostaa varmaan paljon ja valmentajan pitää olla huipputasoa. Luulen että jo 2016 kun ilmoitettiin että Rautakorpi tulee valmentajaksi niin Tapolan kanssa sovittiin että valmentaa Tapparaa kaudesta 2020 eteenpäin kohti areena aikaa. Mielestäni hyvä ratkaisu koska olisi muuten ollut liian pitkä aika mennä Tapolalla koko ajan kaudesta 2014 > areena aikaan.
Minun veikkaukseni on että Tapola tulee urheilujohtajaksi keväällä kuten on sovittu. Saa itse kasata oman joukkueensa ja valmennustiimin.
Tietysti KHL tai Sveitsin rahaliigat voi sekoittaa kuviot. Liigassa ei kyllä tule valmentamaan muita ensi kaudella koska on urheilujohtajasopimus Tapparan kanssa voimassa.

3 tykkäystä
2 tykkäystä

Tapolalle varmasti hieno paikka olisi aloittaa hommat Tapparan päävalmentajana jälleen 2020-2021 -kaudelle. Siinä on huikea Hakametsän viimeinen kausi, uuteen areenan siirtymiset jne, jolloin Tappara tarvitsee Tapolaa ja toisaalta Tapolalla on hieno paikka viedä tämä suuri, historiallinen muutos Tapparassa läpi. Todennäköisesti areenalle mentäessä rosterbudjettiin tulee vielä napsu tai pari lisää.

2 tykkäystä

Tässä on nyt Rautakorvella aikaa nokittaa Tapolaa ja taikoa kaksi mestaruutta peräkkäin. Siitä voikin Tapola sitten viimeistellä triplan kun Tappara viimeisen ottelunsa Hakametsässä pelaa.

4 tykkäystä

Mietinkin tätä jo eilen että veroteknisestikin kannattanee keksiä loppukaudeksi jotain hommaa ulkomailla.

2 tykkäystä

Jonkun hallihuhun mukaan Rautakorpi olisi pyytänyt Tapolaa mukaan osallistumaan Tapparan harjoituksiin. Tiedä sitten onko oikeastikin näin, mutta olisipa päivissä ainakin jotain valmennustyyppistäkin aktiviteettia. Ja toisaalta eipä tuossa sinänsä mitään erikoista ole, kuitenkin tutut ihmiset ja kuviot muutenkin.

3 tykkäystä

Eilenhän Jussi tv-kuviin bongattiin hallista, vihkonen kädessään. Eli eiköhän ole meitin apuna nyt.

4 tykkäystä

Ei ollu muuten mikää vihkonen, vaan kahella kännykällä huseerasi. Lieko ollut Paten kanssa fortnite menossa toisella toisella seuras finhockeyn sivuilta miten Miskan peli sujuu. :joy:

6 tykkäystä

Tai sitte niillä on Jukan kas oma Whatsup-ryhmä ja laitto viestiä meneen miltä peli näyttää tuplamestarin silmin😀

1 tykkäys

Huomasitko ehtikö Tapolan Jussi seuraamaan peliä miten hyvin?
Olisi nimittäin ollut kohtalaisen noloa jos olisi saanut kiekon päähänsä sen takia kun kännykät olisivat vieneet huomion.:grin:

Juu, olen menossa jo…:blush:

1 tykkäys

Vihkoa ei kyllä kädessä pelin aikana ollut. Lastensa kanssa matsia katseli ja välissä näppäili viestiä naureskellen joten lieköhän mitään sen vakavampaa. Nemo istuskeli riviä ylempänä ja Viiksi näköetäisyyden päässä.

4 tykkäystä