Kahvaaminen ja trappaaminen, Tappara tuhoamassa suomalaista jääkiekkoa alkaen vuodesta 2000

Urheilu-uutiset taitaa tulla taas reilun 5 min päästä.

1 tykkäys

Alkaa mennä kyllä surkuhupaisan ajojahdin puolelle jo tämä median touhu:

Pitää itsekin alkaa harkita mediapimentoa.

1 tykkäys

Tässä on linkki kyseiseen haastatteluun ja alkaa kahden minuutin kohdalla.

1 tykkäys

Kärpät oli kyllä seitsemästi peräkkäin välierissä ja mitaleilla 2003-2009. (Hopeaa, kultaa, kultaa, pronssia, kultaa, kultaa, hopeaa.)

5 tykkäystä

Jep, näin itsekin tulkitsin.

Pate puhuu haastattelussa yleisesti välieräjoukkueiden pelityylistä. Miten tuosta haastattelusta on edes mahdollista saada käännettyä vain Tapparaan kohdistunut kommentti? :slight_smile:

1 tykkäys

Totta, unohdin tarkistaa Kärpät.

Meillä ei klikki-toimittajien aivoja.

Vissiin ollut murheenaiheet vähissä Tapparan leirissä viimevuosina, kun hirvee hulabaloo syntyy jostain näin pienestä asiasta. Onko oikeasti mitään väliä, että Laine ei tykkää trap-kiekosta?

2 tykkäystä

Jos olisi kokenut keväiden 2013 ja 2014 finaalien törkeät mediapelit, niin tietäisi miksi näihin on reagoitava mahdollisimman voimakkaasti.

3 tykkäystä

Kaikki on suhteellista. Saako hulabaloo nousta vsta kun Ilvesmäisiä ongelmia?

1 tykkäys

Välillä joudutaan jopa itse keksimään niitä, kun käy olo liian tylsäksi. :grinning:

Mutta en siis pidä, että julkisuudessa nostetaan tikunnokkaan yksi joukkue.

Ainakin itse koen, että kyse ei ole Laineen lausunnosta, vaan ylipäätään median suhtautumisesta Tapparaan. Mutta onhan murheen aiheet (siis kiekkoon liittyvät) olleet Tappara-kannattajilla viime vuosina vähissä. Kai tää siitäkin siis kertoo.

1 tykkäys

Onneksi elämän murheet ovat näin pieniä, että ei ole nälänhätää, sotaa tai muuta kriisiä. Teidän foorumilla murheet on, että B2:n puolivälierissä höntsäjoukkue Keravalta peluutti oikean ikäisiä pelaajia, jotka olivat pelanneet suurimman osan kaudesta B:n mestistä.

5 tykkäystä

Jatkoajan päätoimittaja on Pärnänen, joka sai Liigasta monoa. Tätä ennen Pärnänen oli Tikun ja Takun papukaijana, pitämässä kovaa meneliä mm. 2014 finaalisarjan aikana. Jatkoajasta on tulossa uuden päätoimittajansa näköinen media.

Onneksi kilpailu kiristyy tälläkin saralla ja rinnalle on noussut Kiekkoareena ja uusimpana Hämeen Sanomat yrittää laajentua kiekon suhteen valtakunnalliseksi. Kiekkokiukaassa Sihvosella on vahvat omat näkemyksensä, mutta ne ovat sentään perusteltuja.

6 tykkäystä

Ongelmien tasot ovat aika eri Tapparalla ja Ilveksellä. Esimerkiksi viimevuodet ollaan eletty epätiedossa, että onko Ilvestä tulevaisuudessa.

Tätä kohua voidaan verrata melkeimpä siihen, kun Tuukka Rask sanoi kerran, että vihaa mustaa makkaraa. (no ei nyt ihan:D)

4 tykkäystä

Minä olen siinä mielessä onnellisessa tilanteessa, että minä en osaa välittää paskaakaan siitä, mitä mieltä eri medioiden ns. jääkiekkohessut ovat Tapparan tavasta pelata. Enkä siitä, että vain Tappara nostetaan esille.

Saadaanpahan taas näkyvyyttä, kun katkerat toimittajat vinkuu ympäri internettiä.

Katkeruus toimittajien osalta saattaa johtua myös siitä, että Tapparan “sisäpiiristä” ei kauheasti asioita saada irti.

6 tykkäystä

Tietenkin. On ne murheenaiheet olleet vähissä, tietänet varmasti itsekin. Liian iso kohu nousi. Toivottavasti Tappara jatkossakin vie mestaruudet näin eikä muut ymmärrä träpätä ja kahvata. :muscle:

Täytyy nyt sen verran puolustaa veljiä (tamimaiseen röyhistelytyyliin lausuttuna), että Laine oli tässä se pelitapakritiikin esittäjä, ei Jatkoaika tai muu toimittaja.

Laine oli arvoilleen rehellinen jannu, on edelleen maalinteko-orientoitunut, ja vaikka pelikäsitys sekä kentän hahmottaminen on maailman kärkeä, ei arvota puolustuspelin kautta tullutta voittamista välttämättä samalla tavalla, on viihdeorientoituneempi. Ja pidän sitä vähän kornina, sillä se toi ja tuo menestystä Tapparalle ja ko. pelaajalle.

Asia on kokonaisuutena kaikkea muuta kuin mustavalkoinen, eikä siinä ole syyllisiä tai täysin oikeassa olevia. “Tylsä” pelitapa tai “väärä” pelitapa voi edesauttaa menestystä, mutta vaikuttaa viihdearvoon. Ja toisille asialla on merkitystä tiedostaen, toisille ei. Oulussa asia on mennyt mutkikkaaksi, kun edes perinteisellä tavalla viihdysttävämpi pelitapa ei ole auttanut katsojaluvuissa - masu on täynnä ja leipääntymistä ilmassa.

Omasta mielestäni Rautakorven pelityyli on kyllä karvan verran taantuneempaa (tai sanoisinko ylivarovaisempaa) kuin Tapolan, enkä siitä yhtä paljon pidä. Ja hieman haisee siksi hopealle tämä kausi. En ole varmaan ainoa, jonka mielestä olisi kiva kun Jukan olisi pakko lyödä toinen vaihde silmään tai pistää rakettibensaa dieselin sijasta. Minun tykkäämiselläni ei ole tosin juuri merkitystä, kun en ole lipunostaja.

2 tykkäystä

Tottakai pitää puolustaa. Kuten täälläkin on todettu jo moneen kertaan, niin kritisoiko Laine nimenomaan Tapparan pelitapaa vai koko Liigan pelitapaa? Väittäisin, että koko Liigan pelitapaa. Tästä tullaan sitten teidän median edustajien tapaan toimia, otsikoida asioita ja rehellisesti sanottuna vetää mutkia suoraksi haluamaanne suuntaan.
Uskon, että ymmärrät mitä ajan takaa?

Tästä olen samaa mieltä ja olen itsekin tätä kritisoinut, mutta ei se peli ole silti pelkkää keskialueella seisoskelua ollut, ei todellakaan. Pelin taantuneisuus/tylsyys on ilmennyt itselleni ihan muissa asioissa, kuten esimerkiksi hyökkäyspelin liiallisena kaavamaisuutena.

9 tykkäystä