Kalastus

Jaa-a, ainakin lohen nahalle haitallisimpia asioita ovat verkot ja hylkeet merellä, rokastus sekä kivet koskissa.

Aikamoinen Sissi

1 tykkäys

Sain pitkästä aikaa sidottua muutaman perhon. Josko se tästä taas lähtee. Piti ensin järjestää paikat, jotta on mukavampi sitoa.
Ja tulen jatkamaan myös tulevaisuudessa kaloille haitallista c&r kalastusta. Näistäkin perhoista lähtee vielä nuo väkäset pois.

13 tykkäystä

Vielä ei olla pilkkisesongin kliimaksissa. Kolme päivää nypyteltiin ja yksi pikkuahven kävi avannonreunalla moikkaamassa.

1 tykkäys

Paljon oli jäätä ? :innocent:

10-15 senttiä. Ja vettä vähän joka paikassa pari senttiä jään päällä.

Just sopivasti niin ei mee aikaa kairaamiseen.

1 tykkäys

Ja se vielä että isomman vonkaleen näät jään lävitse…

…joka nauraa ja ui ohitse kadoten syvyyksiin…

2 tykkäystä

Ja vielä paras kuva leuka pielessä… Nimimerkillä kokemusta on!

Salakalastus ja uhanalaisten kalojen tappaminen pitäisi nostaa sanktioissa uudelle tasolle.

4 tykkäystä

Eiköhän tapparalaisille perhonsitojamiehille tohdi vinkata, että taitaa olla syytä hankkia viimeiset lyijylankansa.

1 tykkäys

Tilasin jo Mistpoolista jokusen rullan, mutta ihan hyviä korvikkeitakin on. Lisäksi omassa sidonnassa ei enää lyijyä kauheasti mene, kun melkein kaikissa pikkuperhoissa (taimenille) on volsukuula edessä. Ja kun ranskiksella kalastelen, niin on yleensä myös mustikat (ei lyijyä) käytössä.

Aika monella koskellahan lyijyn käyttö on jo jokusen vuoden ollut kiellettyä muutenkin.

Joo, vaivauduin nyt perehtymään asiaan, ja näköjään lyijytöntä painolankaa on myös olemassa.

Olen varmaan lyijymyrkyttänyt itseni katkaperhoja vääntäessä.

3 tykkäystä

Katselen juuri tätä ohjelmaa:

Iski ihan järjetön kaipuu luonnon ja jokien ääreen.

Muutama kuukausi vielä, niin pääsee taas aloittelemaan uutta kalastus kautta virtaavan veden äärellä…

E: Olipa dokumentissa hieno lausahdus: “Luonnonsuojelu on myös ihmisen suojelua”.

8 tykkäystä

Oli kyllä hienoa kuvaa Kuusamosta hienon rauhalliseen tapaan kerrottuna :+1:

2 tykkäystä

Täällä etelärannikolla on vielä kesäkausi käynnissä. Rannoilta olen käynny heittelee jigiä ja dropshottia. Muutamia affenia on tullu.

Noin 20v sitten aloitin kalastusharrastuksen ja olen jotenkin onnistunut välttämään kirjolohen saamisen. Eilen se sitten viimein osui omalle kohdalle ja vieläpä pilkillä.
image
1,62kg

13 tykkäystä

Meillä samat. Tosin eipä mulla ainakaan hirveästi ole sen saamiseksi ollut pyrkimystäkään.

Paistettuna (mausteena voi, suola) hauki on ihan hyvää. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jos samalla pannulla on saman käsittelyn saanutta isoa ahventa, lohta jne., niin kyllä ne palat saattaa kadota nopeammin. Mutta ei haukikaan pahaa ole voissa paistettuna.

Se styrox-levy suurella todennäköisyydellä on pahaa voissa paistettunakin, en tosin ole kokeillut.

Muissa ruuanlaittotavoissa ero tulee selvemmin esille, esim. lohenpalan voi heittää vain uuniin ja syödä, hauki tarvinnee uunikäsittelyssä enemmän maustamista että maistuisi.