Kasper Simontaival

Rautaa nousee

Tapparan vasta 16-vuotiaan superjunnun penkkitulos hätkähdyttää - nostaa kymmeniä kiloja enemmän kuin Wayne Gretzky

2 tykkäystä

Tuossa toi mitä uutisessa kerrotaan, ettei tarvi iltapuluille klikkejä antaa:

Simontaival on ulkoisesti jässikkämäinen. Pituutta on liigan paperien mukaan 175 senttiä ja painoa 78 kiloa.

– Ainakin 95 kiloa nousee penkistä. Penkkitulos on se, mistä olen eniten ylpeä.

95 kiloa on 16-vuotiaalle jääkiekkoilijalle kelpo tulos. Esimerkiksi Wayne Gretzkyn kaikkien aikojen ennätys on ”vain” 64 kiloa.

– Mulla leikattiin polvi toissa kesäkuun alussa, niin en oo sen jälkeen maksimeja koetellut esimerkiksi kyykyssä. Muutama vuosi sitten jouluna kyykkäsin 143 kiloa.

2 tykkäystä

Noi o vielä ihan lasten painoja :sunglasses:

Mutku kyseessä on lähes lapsi, niin kannattaisiko jo ihan pituuskasvun vuoksi ottaa (riittävän) iisisti vielä myös salin puolella.

Vaikka siis onhan tuo jo Fleurya pidempi.

Onko muuten @Messi ennusteissa, että kaveri kasvaisi 175cm veljiään pidemmäksi? 178-180cm kuulostaisi varmaan NHL-scouttien korvissa jo paljon paremmalta.

Juu samaa mieltä, mutta toisaalta syötön vastaanottajallakin on osuus Luoto otti syötön vähän huolimattomasti ulkoterällä.Mielestäni oli pelimiehen syöttö josta olis ehkä maalikin tullut mut joo(:

En oo messi, mutta tossa 175 on pari senttiä lappia.
Toki voi hyvin vielä kasvaa.

Toinen asia missä numerot on menny sekasin. Niin 143kg kyykystä, meni mielestäni 3x140kg
Joka on hiukan parempi kun 1x143kg.

Toki voi olla että tällä iällä muisti alkaa jo temppuileen. Mutta olin kyllä paikalla kun teki sen kyykyn.

Toi 99:n penkki tulos taas ei voi pitää paikkaansa.
Jokainen aikuinen mies nostaa enemmän. Ja varsinkin urheilija. Kassun 95kg vaatikin sit jo vähän pumppaamista.
Ei toki Kassulta, siellä on veljeksillä kohtuu kovat voimatasot ihan äidinmaidosta.
Matiaksen kyykyn ku laittas tänne ni kukaan ei uskoisi.

https://www.aamulehti.fi/urheilu/tapparan-16-vuotiaalla-superlupauksella-ja-patrik-laineella-on-nelja-yhtenevaisyytta-junioriaikojen-valmentaja-arvioi-hanelle-vain-taivas-on-rajana-201221533/

No ei kannata Kassun lähteä meikän kanssa pingistä pelaamaan. Tulee turpiin että tukka lähtee:D

8 tykkäystä

Menee vähän ohi aiheen, mutta ei todellakaan jokainen aikuinen mies nosta yli 64kg penkistä.

15 tykkäystä

Kumpi varataan ekana 2020 draftissa Anton Lundell vai Kasper Simontaival.
HIFK kannattajana pakko vetää ‘‘kotiin päin’’ ja sanoa Lundell.

Ja että miksikö? no siksi että Antonilla 2 selvää etua koko ( 185cm) ja pelipaikka ( sentteri).

Poijan liigaura saa tänään jatkoa. Toivottavasti tulee hiukan enemmän peliaikaa, kuin tuo 6 minuuttia. 8 olis ok.

Kysymys edelliseen: Missä tämä Lundellin Janin poika pelaa, liigassa?

Vastaan itse. Ainakin tänään on kokoonpanossa. Ettei vaan olisi debyytti, koska ei Liigan tilastoissa ole ollenkaan?

10 tykkäystä

HIFK:ssä pelailee. Harjotuskaudella miesten peli debyytissä teki 0+2 tehot, sen jälkeen CHL:ssä pelasi yhden pelin. Sen jälkeen A:ssa yli 200 alotusta n. 60 A%, yli pinna per peli ja 7.1 laukausta per peli.

Tänään siis Liigadebyytti.

2 tykkäystä

Pelannee tänään Red Bull -kypärä päässä?

4 tykkäystä

Niin kai se on pakko. Kovastihan siinä yritettiin Otsolle sitä syöttöä siirrellä mutta ei auttanut.

1 tykkäys

Lopultahan kumpikin sai sen syöttöpisteen.

Tuokin peliaika riittää olemaan tehokkaampi pelaaja, kuin seitsemän vuotta vanhempi Levtchi.

4 tykkäystä

Se, että Kassu saa peliaikaa, ei minun mielestäni aiheuta minkäänlaista vastakkain asettelua muihin pelaajiin. Niin minä sen ajattelen. Jokainen on oman onnensa seppä.

4 tykkäystä

Ja itse ainakin toivon Kassulle vastuuta. Jokaisen pitää itse kairata tiensä ulos neloskentästä. Tämä pätee myös Luotoonkin. Palola taisi aikanaan pitää kultapottaa neloskentässä…

3 tykkäystä

Alle 5 minuttia tänään. Mitä tähän sanoisi. Saisinko mennä takas A:han? Siellä saan 18 min.

8 tykkäystä