Hakametsä: Keskustelua Tapparan ottelutapahtumista

Emmäkään, mutta sen verran tiedän että siinä on tämä kyseinen sketsihahmo ja se tulikin siksi heti mieleeni :smiley:

Eikös se ollu Freeman ja ajetaan tandemilla?

Siis alkuperäinen.

1 tykkäys

Tämmöisen löysin Youtubesta, sanat ainakin täsmäävät:

5 tykkäystä

Täähän se :slight_smile:

Väitän että tämä Jopen biisi on äänitetty Tampereella.:rolling_eyes:

Vastaan tähän, että ainakin yritysasiakkaita se veisi pois.
Voin itsekin myöntää jääneeni monesti pubiin viihdyttämään ja juottamaan asiakkaita joita itse peli ei niin kiinnosta.

Lisätään vielä, että miksi ne baarit menee niin aikaisin kiinni? Miksi ei voisi olla auki, vaikka klo 22.00 arkena joku pubeista…

Tämän voisi joku siirtää ottelutapahtuma ketjuun.

3 tykkäystä

Tämä samainen kysymys esitettiin minulle tänään.
Vähemmän jääkiekkoa seuraava hyvä ystäväni oli ollut Ilveksen pelissä työnsä puolesta, ja olut oli ilmeisesti kiinnostanut peliä enemmän.:laughing:
Ystäväni oli hieman tuohtunut siitä, kun kolmannen erän aikana ei myyty enää olutta.
Valitettavasti en osannut antaa ystävälleni riittävän tyhjentävää vastausta…

Ottelutapahtuman kehittäminen ja tuollaisten oheisjuttujen laadinta on mielestäni tällä hetkellä Liigassa vaatimattomalla tasolla. Tuossa on mielestäni paikka, johon investoimalla voisi saada melkoisen kilpailuedun muihin nähden. Eli tunnelmalliset alkuvideot, juuri tällaiset ledi -systeemit aina silloin tällöin. Värikästä paitaa/rättiä/tms jakoon playoffseissa. Videoita joukkueen tunnelmista lähes päivittäin sosiaaliseen mediaan. Ei tuo nykyinen alkuvideoshow ainakaan kovin korkealla tunnelmaa nostata. Se tunnelmallinen video vanhoista mestaruuksista on toki ihan hyvä, mutta jotenkin kovin erillinen taas esittelyvideoon. Esittelyvideon biisivalinnat on varmasti melkoinen mielipidekysymys, mutta itse syttyisin enemmän instrumentaaliin musiikkiin. Tuostakin esittelyvideosta saisi varmasti suhteellisen helposti hieman omalaatuisemman. Jotain pientä tarinaa, tai edes jorilehterämäistä hassuttelua siinä.

Itse olen fiilistellyt joskus idealla, jossa Game of Thronesista tutun tunnusmusiikin tai kenties tyylinkin tahtiin pelaajat esiteltäisiin videolla. Alussa Hakametsä “rakentuisi” tunnarin tyyliin, sen jälkeen pelaajat esiteltäisiin, ja lopussa ruudulle kääntyisi hohtava Tapparan logo.
GoT -tunnari Youtubessa

Peleistä haetaan elämyksiä, siellä ei istu pelkästään enää rehdistä kilpaurheilusta pitävät, vaan etenkin playoffseissa mukana on kaikenlaista porukkaa. Jokaisesta ottelusta pitäisi saada tietynlainen oma, uniikki tapahtumansa, jossa katsojalla on se tunne, että tämä peli on erityinen, eikä vain yksi läpsyttely muiden joukossa.

Joku voi käydä kerran vuodessa pelissä, mutta on sitten siinä täydellä tunteella mukana. Toiset käy jokaisen matsin katsomassa, mutta omalla paikalla istutaan “kädet puuskassa” harmitellen, miten tuokin pelaaja taas tuhri tuon paikan.

4 tykkäystä

Oli muuten hieno video kauden avausmatsissa mestaruusviirin nostajaisissa. Sai tunnelmaan mukaan myös meidät ns. normikatsojat. Onkohan ko. videota saatavilla mistään (youtube)?

Tapparalla on tosiaan myös viime vuosina ollut monia ikimuistoisia hetkiä mm. Luceniuksen ja Laineen viimeisten sekunttien maalit, Peltolan tyhjä katse jne., joista saisi erittäin paljon irti nimenomaan tunnelman ja yhteenkuuluvuuden luomisessa. En muista, että noita olisi käytetty missään muussa, kuin siinä viirinnostajaisia edeltäneessä videossa (peukut toki siitä). Playoffsien alkuun muistelut viime vuosien tiukoista sarjoista olisi loistavaa tunnelman luontia. Kyllä siinä kylmät väreet menisi, kun amureista kuuluisi “Umicevic pikkulätty… JA SIINÄ ON RATKAISU, SEKUNTI AIKAA KELLOSSA…”

2 tykkäystä

Valitettavasti tätä ei voi jakaa tekijänoikeus syistä.

Käsittämätöntä toimintaa, jota en ole itse ymmärtänyt. Pelin jälkeen pitää kantaa kaljarahat keskustan olutravintolaan, kun voisi antaa osan Tapparalle. Syksyllä olin Helsingissä Tapparan pelaamista katsomassa ja siellä sai olutta pelin jälkeen. En tiedä oliko poikkeuspäivä, kun siellä oli myös pelaajat jakamassa nimmareita.

1 tykkäys

Siellä vois hyvin pitää ne seinälliset baarit auki pelin jälkeenkin, käytävien myyntipisteet voisi sulkeakin. Helpommin halittavissa oleva homma. Samoin yks “limu ja lihapiirakka” piste. Jatkettu palvelu vois hiukan porrastaa lähtijöitä ja siten tasata ruuhkahuippua pysäköinnistä.

3 tykkäystä

Jos tiedätte kirjoittavanne “väärään ketjuun” tai ohi aiheen tai muuten harmaalla alueella, on toivottavaa, että itse jatkatte keskustelua eri ketjussa. Satuin nyt huomaamaan muutamia viestejä, jotka näin parhaaksi siirtää tähän ketjuun.

Tässäkin ketjussa pariin kertaan penättyjä erätaukohaastatteluja näytettiin Porin videokuutiolla erän loputtua. Ottelutapahtuman vetäjä/kuuluttaja kysyi pari kysymystä Ässät-pelaajalta heti erätauon alettua. Ei sillä nyt ihan sitä efektiä ollut, mitä oletin, vaan väki oli jo jalka käytävällä, kun haastattelu alkoi. Ehkä se johtui siitä, että oli lauantai ja kaikki halusi kaljalle. Lisäksi pelaajien vastaukset olivat sitä tyypillistä jargonia. “Hyvä vastus”, “pitää ajaa maalille”, jne.

Aika monessa hallissa on jo käytössä varoitus jääkiekon vauhdikkuudesta ja muistutus katsojille kiekon seuraamisesta. Tälle varoitukselle olisi käyttöä Hakametsässäkin ennen jokaisen erän alkua.

Toinen asia, mitä oon katsellut, niin jollain paikkakunnilla vierasjoukke odottaa, että kotijoukkue pääsee ensin jäälle. Olisiko tällainen menettely hyvä myös Hakametsässä?
Turussa toimi ainakin ihan hianosti, kun kuuluttaja sitten erikseen toivotti Tapparan tervetulleeksi areenalle.

2 tykkäystä

Kuopiossa myös toivotettiin Tappara erikseen tervetulleeksi jäälle, johon Savolaiset reagoivatkin asiallisesti antamalla kunnon suosionosoitukset, aina yhtä väsyneisiin viheltelyihin verraten joita Hakametsässäkin kuulee.

@Ckulma + @Karva
Ehdottomasti tuo käytäntö pitäisi saada myös Hakametsään Tapparan peleihin!

Särähtää aina korvaan, kun kuulee kuuluttajan heittävän tuon. Ei kuulu Tampereelle. Täällä mennään hallille katsomaan peliä. Eikä huudeta heitä jokaisesta kontaktista.

Ai? Ne pelit, mitä mää oon Hakametsässä käyny, niin samat heit siellä kuulee, kun muuallakin. Valitettavasti.

Ja mistä lähtien turvallisuus ei ole kuulunut Hakametsään, vaikka sinne mennään kuinka katsomaan kiakkoo?

Ei niitä heitä huudella niinkuin esmes Porissa.

En vaan tykkää tosta ajatuksesta, ei kaikesta pidä varoittaa ja muuta kieltää.

E: Ja totta kai se on ikävää, jos jotain osuu kiekko päähän, mutta mitä iloa tuollaisesta kuulutuksesta on? Nykyään varoitellaan koko ajan kaikesta, niin ei tässä enää muista, mitä pitäisi varoa.

1 tykkäys