Hakametsä: Keskustelua Tapparan ottelutapahtumista

Lämäri leffan biisi

Voittajan olotilassa ja muutamia maisteluoluita nauttineena. Vähän irroitettuna asiayhteyksistä.

T. Kaksimielinen

:joy:

1 tykkäys

Arvostan mielipidettäsi vaikka olenkin täysin eri mieltä.

1 tykkäys

Mites maskotti osasto :sunglasses: Tapsu vs tolppiin kuseskeleva tilkkukangas

4 tykkäystä

Tapsu on huikea!
Ja ehkä mahtavin peli tällä kaudella… EI RULLIENPYÖRITTELYÄ!

4 tykkäystä

Todellakin, tänään keskityttiin siihen mihin piti, eli itse otteluun. Ja se kannatti!

Ilveksen maskotti ei mun mielestä ole sellainen, kun pitäs. Mun mielestä se on liian feminiininen, kun sen pitäs olla sellanen peto, saalistaja. Hahmon pitäs olla mun mielestä massiivisempi. Ei sen pidä tollain retrohomomaisesti keimailla jäällä, vaan sen pitää mennä tuijottelemaan silmiin vastustajan pelaajia tai jotain vastaavaa. Sen pitäs olla iso ja pelottava vastustajille, mutta lempeä ja pehmeä omille.

Tapsu taasen on just sitä mitä lääkäri määrää; energinen kumiukko, joka jammailee, kikkailee ja jakaa läpsyjä. On aina hyväntuulisen tsemppaava jumppaaja. Mää tykkään seurata sen puuhastelua ja sitä, mitä se aina keksii jekkuilla.

15 tykkäystä

Tapsu on yleensä marraskuisen El’classicon parasta antia :grin:
Tuosta vaan lisää mallia Tapsulle

1 tykkäys

Sen mitä tuli telkkarista katsottua tuota peliä, niin läpsyttimien käytöstä huomasin sellaisen eron, että Kuopiossa se läpsyttely oli sellaista monotonista läpsyttelyä sen läpsyttelyn äänen takia. Tampereella ne jotka käyttävät läpsyttimiä käyttävät niitä mielestäni paremmin muun hallin rytmin mukaan, eikä Tampereella ole mielestäni esiintynyt tuollaista vihtomista mitä Kuopiossa se suurimman osan ajasta oli.

2 tykkäystä

Pahoittelut palstalaisille, että johdatin keskustelun väärille urille Tappara-KalPa -finaalisarjaketjussa.

Turha tehdä itsestäsi marttyyria. En väittänyt, etteikö Kuopiossa olisi ollut hyvä tunnelma, vaan suutuin ennemminkin siitä, että väität, etteikö Tampereella olisi ollut moista tunnelmaa. Joko provoat tahallaan tai sitten et ole edes ollut paikan päällä Hakametsässä kiimaisimmissa finaalipeleissä tai Kärpät-välierässä. Kyllä näissä peleissä on tunnelma ollut vielä napsun eri luokkaa.

Islannin viikinkihuuto ei ärsyttänyt - päinvastoin se oli todella hieno! Vähän on ärsyttänyt, että sen on sitten ottanut käyttöön niin moni siellä täällä (mm. Ässät), mutta toisaalta hienoja konsepteja kopioidaan. Onhan monen Liiga-joukkueen kannatuslaulutkin ainakin melodialtaan ja rytmiltään kopioitu jostain muualta.

En mäkään noista läpsyttimistä tykkää. Monesti heitän vierelläni olevilta paikoiltaki pois, koska niistä lähtevä ääni on todella ärsyttävä. Tämän lisäksi läpsyttelevät eivät pysy taputtavien kanssa rytmissä ja monesti helppojenkin kannustusten rytmi sekoaa.

Mulla on kausikortti istumapaikalle, mutta monesti lähden mieluummin seisomakatsomoon. Siellä saa huutaa ilman, että ympärillä kaikuu äänettömyys eikä tarvitse kuunnella niitä läpsyttimiä. Viimeksi kannatti - lähdin toisen erän jälkeen seisomakatsomoon ottelussa HIFKiä vastaan. Heti Tappara laittoikin kolmannessa erässä hyrskyn myrskyn. :wink:

Ymmärrän kyllä, miksi niitä läpsyttimiä on, mutten niistä itse tykkää. Sitä en ymmärrä, eikö aikuinen ihminen jaksa taputtaa? Suurin osa ihmisistä muutenkin taputtaa 60 minuutin ottelussa maksimissaan 15 minuuttia pelissä. Ja onhan se läpsyttimistä itkeminenkin mennyt SoMessa vähän yli. No, kai tämäkin oli itkua läpsyttimistä… :smile:

4 tykkäystä

No tottakai Tampereella käytetään läpsyttimiä paremmin kuin muualla sitä en epäillytkään. Joku täällä sanoi, että en ole hallilla käynnyt, mutta 40v aikana satoja kertoja, vaikka en olekkaan Tamperelainen. Jos lasketaan kaikki pelit yhteensä ympäri Suomea, niin luku on moninkertainen eli mielestäni pystyn hyvinkin vertaamaan hallien tunnelmia. Tottakai Tampereella on ollut todella loistavia ottelukokemuksia ja ehkä liian jyrkästi ilmaisin mielipiteeni Kalpan tapahtumasta. Hyvään tunnelmaan ei kuulu pelkästään itse ottelu vaan tunnelma ennen ja jälkeen pelin. Minusta la kokonaisuus oli paras minkä itse kokenut ja nyt en vertaa tunnelmaan, kun joukkue on voittanut mestaruuden.

Miksi näistä läpsyttimistä pitää tehdä elämää suurempi asia? Jos ei niistä pidä, voi valinnan tehdä ja antaa läpsyttimen olla. Jos taas haluaa tehostaa taputuksia, voi tämän enemmän ääntä tuottavan paperihaitarin ottaa avuksi.
Ja on muuten tosiasia, että Hakametsässä läpsyttimiä käytetään varsin hyvin rytmittämään esim. Tappara- huutoja jne.
Kannatan näiden läpsyttimien käyttöä edelleen myös siksi, että ne toimivat mainoksena ja teettävät painotalolle töitä :+1:

Jos viittaat minuun, niin minä en koskaan niin väittänyt. Epäilin vain hieman provosoiden, oletko ollut paikalla Hakametsässä viime vuosina finaaleissa tai Kärpät-välieräsarjassa. Luetun ymmärtämisessäsi on parantamisen varaa.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, ja mikäpä minä tai kukaan muukaan on sitä muuttamaan. Ymmärsinkö oikein, ettei ole soveliasta verrata siihen, kun mestaruus ratkeaa (koska silloin tunnelma on luonnollisesti katossa)? KalPalla ratkesi ensimmäinen finaalipaikka 26 vuoteen ja yhteensä toinen koko seurahistorian aikana. Se on kuitenkin validi vertailukohta?

Muuten samaa mieltä, mutta tämä ei ole kyllä tosiasia. Ainakin minun mielestäni nimenomaan pilaavat rytmin varsin “mallikkaasti”.

1 tykkäys

Älä mene noin tekemään. Minä haluan läpsyttimen, ja poika varsinkin. Kyllä minä kovaan ääneen kyselen sen perään, jos ei paikalla ole, ja muilla on.
Sano sitten rehdisti, että heitit ne menemään.

2 tykkäystä

Myönnettäköön, lapsellista minulta. Lisään sen verran, että siinä vieressä istuu aina yksi tuttuni, joka on myös kausikorttilainen. Hänen läpsyttimensä olen heittänyt menemään ja olen siitä sanonutkin.

Lapsille en ikinä moista tekisi. Annan kyllä lasten läpsytellä, koska se on heistä oikein hauskaa. Ja annan kyllä aikuistenkin, vaikken moisesta toiminnasta pidäkään.

Tätä voisi verrata siihen, etten pidä siitäkään, että “katsomovalmentajat” huutavat nuijaa tai törkeyksiä pelaajille / tuomareille. Tai jos joku polttaa tupakkaa lähelläni. En pidä tällaisesta, mutta yleensä tällaisia pieniä asioita pitää vain kestää. Pikkujuttuja, jotka ärsyttävät, ei mitään sen suurempaa.

1 tykkäys

Olisi erittäin mukava, jos tuollaista NHL -tyylistä riepua kokeiltaisiin. Kirkkaan oranssit (tai sitten ihan vain valkoiset) kankaat kaikille, siihen joku mainos lykättynä. En sinänsä ymmärrä, mitä tässä voisi menettää - jos tämä ei jotenkin toimikaan, niin ensi peliin sitten taas läpsyttimiä. Jos porukka innostuukin huiveista, oltaisiin hieno edelläkävijä, ja saadaan omanlainen kulttuuri meille, mitä muualla ei Suomessa vielä ole.

Lähtökohtaisesti voisi kuvitella, että tuo kangas olisi vielä mukavampi muisto kotiinkin, kuin pala pahvia. Toistan vielä, miksi ei voisi kokeilla näitä erilaisia systeemejä? Ei tuossa paljon voi menettää, mutta potentiaalisesti voidaan saavuttaa jotain hienoa ja ennen näkemätöntä Suomessa. :slight_smile:

Läpsytelty on kuitenkin jo useampi vuosi.

3 tykkäystä

Eri mieltä edelleen tästä, lienee sitten varmaan hieman eroa missäpäin istuu ja minkälainen “rytmitaju” porukalla on…:grinning:

Olitko itse paikalla Kuopiossa kuten @pelimies69?

Vaikka @Maalivahti heittäisi koko riviltä läpsyttimet pois, en usko että kukaan halukas jäisi ilman. Niitä on kaikkialla.

Loistava idea, jota joku jo aiemmin täällä taisi ehdottaakin. Tämä olisi mielestäni paaaaaaaljon parempi idea kuin läpsyttimet.

Ei olisi kuitenkaan tietääkseni ensimmäinen kerta, kun tätä Suomessa kokeillaan. Muistaakseni joskus IFK:n peleissä on ollut punaiset pyyheet. Tosin eivät ihmiset niitä tainneet heilutella NHL-tyyliin.

En ollut. Hyvä pointti, en tietenkään voinutkaan täysin tuntea, millainen fiilis Kuopiossa oli.

Provosoiduin tuosta heitosta, ettei Tampereella ole koskaan ollut moista tunnelmaa, ja lähdin vähän provosoimaan takaisin päin. Totta kai voin vertailla tunnelmia telkkarin välityksellä lauantai Kuopiossa vs. kuudes finaali Hakametsässä, vaikkei se vastaakaan lähellekään tunnelmaa paikan päällä.

Mutta lienee turha tehdä tästä sen suurempaa keskustelua. Kyse on ihmisten subjektiivisista kokemuksista ja näkemyksistä. Oli tyhmää minulta lähteä haastamaan @pelimies69’stä. Tosin vastausta kysymykseen siitä, onko hän ollut paikalla Hakametsässä finaaleissa, en ole häneltä vieläkään saanut.