Kipinävahti: Leinosen viimeiset peliliikkeet kaudelle 2017-18

On sen verran hupeneva luonnonvara tuo sentteri ylipäätään, että toivottavasti kotimaassakin keksitään joku sentteriklinikka jossain vaiheessa :smiley:

2 tykkäystä

Minulle kelpaisi myös reservisentteri, koska valmennus on selkeästi osoittanut luottamuksen puutetta Mäkiseen. En osaa Mäkisen tasoa vähillä näytöillä arvioida, joten luotan valmennukseen.

Eli mallia ”Severi Sillanpää”. Onko muuten Mestiksessä ketään kokeneempaa kaveria tällä hetkellä, paitsi Luce tietysti?

2 tykkäystä

Onko Antti Kangasniemi kokeneempi?

Mäkinen saattaa kärsiä pienen otoskoon harhasta, mutta Mäkisen ollessa jäällä Tapparan vahtien torjuntaprosentti on vain 82,6. Tuota Mäkisen tilastoa heikentää se seikka, että aika usein Mäkinen on oman muistin perusteella joutunut penkin päähän, jos omissa on soinut.

1 tykkäys

No olen kyllä osaltani yrittämässä kohentaa asiaa, jotta saatas The sentteri joskus. Mitenkään varmaa ei ole miten käy, mutta täytyy nyt olla kärsivällinen. Olisi 2030-luvun juttuja. Toivottavasti nyt ennen sitä kuitenkin saadaan se Sentteri, vaikkei tässä kipinässä tulisikaan.

4 tykkäystä

Pitää tehdä sellaiset synnytystalkoot ja sitten sentterin taitoja opettamaan.

Sinänsä erikoinen ilmiö, kun muille pelipaikoille on Suomi kasvattanut aivan huippuyksilöitä.

1 tykkäys

Täältä olis tulossa, kestää vaan odotella vajaa 20 vuotta. Papereihin tulee tahra, kasvattajaseura TPS mutta eiköhän tuosta selvitä :roll_eyes:

Perhana, jos poika tulee jossain kohdassa, niin tietää sitten, että sentteriksi alkaa sitä koulimaan. Toki joutuu Bluesissa käymään junnuhommat, lukioon voin sitten lähettää isovanhemmille Tampereelle. Mutta tähän kipinään ei vielä ehdi se sentteri.

Mulla olis 3,5 ja 1,5 vuotiaat pojat. Täytyy takoa pojille päähän, että mikään muu ei sitten kelpaa kuin sentterin tontti kun joskus vien ne Tapparan junnuihin. Kotvasen kestää vielä :grinning:

5 tykkäystä

Kohta ei oo laitureita. Siinäpä seuraava dilemma…

1 tykkäys

Ne on mulla työn alla :smiley:

6 tykkäystä

Kyllähän niitä senttereitä on kokoajan tyrkyllä, ei tarvi paljon liikenteessä törttöillä niin heti on yksi tai useampi tulossa näytille :rofl:

11 tykkäystä

9 päivää siirtorajalle. Onko kellään vahvistusta tolle näillä mennään tiedolle, vai saadaanko vielä pöhinää pönttöön?

Mun täytyy myöntää, että tää on kyllä mulle tietynlainen heikkous, mutta itseäni järkevämpien ihmisten puheista olen ymmärtänyt, että hyvä sentteri on helppo asetella laiturin tontille. Toisin päin on paljon vaikeampaa.

Mm. 2014 ainakin Westerlundin valinnat noihin Olympiakarkeloihin Sotshiin tukivat ajatusta, että kootaan joukkue senttereistä ja laitetaan heistä osa laidalle pelaamaan. Mielestäni se meni kohtuullisen hyvin juurikin noin.

Summa summarum: jos koulutatte jälkikasvua niin lähtekää liikkeelle sentteristä ja pakon edessä antakaa pelata laiturina :wink:

No, eihän me tosin vielä olla saatu tai kuultu lopullista totuutta edellisestä huhusta, eli Olympialaisten jälkeen tulisi vielä sentteri, eli Savinainen joka pelaakin keskellä. Pysähtymättömät Vol 2.

2 tykkäystä

Liiga.fi tiedotti myös että siirtyy ulkomaille, ei kylläkään tietoa mihin.
Liiga

Hassuttelu: Tuomo Ruutu

Pelannut laidalla, pelannut keskellä. On olympiakisoissa.

14 tykkäystä

Hienoa nähdä, miten täällä haetaan yhteisön tukea ja kasvatusneuvoja sentterihankintain selkänojiksi.

Nuorempia ja kokeneempia taistelijoita saattaa selvästi olla ilmaantumassa tantereille, joten eiköhän tässä voida tarkkailla malttaen Olympian kisojen päätökseen ja aina kuunvaihteen pasuunaan saakka mitä tapahtuman pitää, ellei muita viestejä päämajalta kantaudu. Tällainen vakaa aavistelu on, ja vahvistavana lähteenä aurinko kuvasti illansuussa verhojen väleitse seinälle selvän kaksiteräisen, oranssin kilpakirveen.

2 tykkäystä

Kaminan hiillos vetää viimeisiä, teltan helmat raottaa ja jengi torkkuu. Toimistonkin väki nukkuu. Vuoden 2018 kipinä menee tällaisena historiaan, ellei jotain pian tapahdu.
Mutta pistänpä muutaman 33 cm mittaisen klapin kaminaan, sillä muuten tulee kylmä. Ajatuksissa on tuleva maanantai Olympialaisten jälkeen, olisiko se ”the day”? Ainakin omat viisarit näyttävät että voisi olla ajoituksen puolesta seuraava odotuksen aihe. Ei muuta tällä hetkellä, kylmyydestä raportoiden, Kissanmaan metsistä. Nyt hiljaista, mutta olemme tarkkana.

3 tykkäystä

Missä kunnossa Lucenius on liigaa ajatellen? Pelannut kai hyvin Mestiksessä. Jaksaisiko loppukauden Rautakorven tyylillä.

2 tykkäystä