Milloin ja miten vaihdat kesä/talvirenkaat?

Ei ole kallis jos tuon listauksesi lisäksi vielä vanteisiin vaihdetaan uudet venttiilitkin.

Vai että vaihtavat oikein uudet kumitkin tilalle :thinking: Enpäs olisi tuota tiennytkään :astonished:. Mua ei vissiin kiinnostanut jakolaskut vaan kysyin että tekeekö tuota ylihinnoiteltua työtä foorumilla kukaan esim omissa tiloissaan.

Kuinka halvalla se sitten oikeen pitäisi saada? Jos tosiaan vanteilta otetaan vanhat kumit pois, uudet tilalle ja tasapainotus jne niin ei toi 60e tosiaan kauheen paha hinta ole. Tiedä kyllä että opiskelijana ei ole ylimääräisiä rahoja, mutta silti tuo ei ole työnä kallis.

2 tykkäystä

Täällä kun kesärenkaat pyöräytin niin otti 30€. Jos renkaat osti heiltä niin “samaan hintaan”. Oon siis soittanut muutamaan liikkeeseen ja kysynyt talvirenkaita niin ovat ottaneet asennuksen niiden hintaan vielä päälle ja halvin oli tosiaan 60€.

30e on jo tosi halpaa. Itsekkin aina maksanut vastaavasta työstä sen 60e enkä sitä itse pidä niin pahana hintana. Toivottavasti saat jostain mieleisen tarjouksen että saat kumit alle! Talvi tosin peruttiin niin vielä on aikaa etsiä.

Mielipide tämäkin, tosin kovin kaukana totuudesta.
Tuosta työstä saadusta rahasta pitää maksaa verot, palkat, koneet millä työ tehdään ja kaikki muut kulut.
Paljonko luulet työstä jäävän kaikkien kulujen jälkeen?
Minä en tiedä muuta kuin sen että summa ei ole iso.
Jos tuo olisi kultakaivos niin rengasliikkeitä olisi joka kulmalla.

Ihan vertailun vuoksi…
Paljonko on autokorjaamon tuntiveloitus?

1 tykkäys

Lisäksi noihin työvaiheisiin kuuluu osassa paikkoja pois otettujen vanteiden pesu koneessa.

Ja jos ajatellaan että renkaiden vaihto, siis nyt en puhu vanteille laittamisesta, vaan ihan vaan siitä että peräkontissa olevat renkaat laitetaan alle ja alla olevat peräkonttiin, maksaa sen 20-30 euroa. Niin paljonko on OK laittaa tuohon lisää, kun työn määrä kuitenkin yli kaksinkertaistuu?

Btw: Ylösellä (ylonen.net) kuuluu renkaiden hintoihin myös talvirenkaissa alle laitto. Itse ensi viikolla menossa laitattamaan omani (IceContact 2). Toki hyvä se on huomata että ei se silloinkaan ilmaista ole, se on vaan leivottu sinne renkaan hinnan sisään…

Joskus ostin netistä halvalla renkaat ja lielahdessa joku firma (en millään muista nimeä) pisti ne vanteille ja alle sesongin ulkopuolella hintaan 40e. Tästä on jonkin verran aikaa, mutta siis ei se 60e todellakaan paljoa ole kun on sesonki päällä.

Oon tässä miettinyt tosta että vaihdattaisi renkaat liikkeessä silleen että se on vähän turhaa hommaa kun renkaiden kuskaus sinne ja odottelu vie enemmän aikaa kuin se että vaihtais ne itse. Tietenkin eri asia oli silloin kun ei ollut säilytyspaikkaa renkaille, eli ne oli muutenkin rengashotellissa, mutta nyt oon ihan ite muutaman viime kerran vaihtanut renkaat.

Pirkanmaan Rengasapu on meikäläisen luottofirma näissä - hinnat kohdallaan ja toiminut 30 vuotta Pispalassa. Tuo Ylönen on myös hyvämaineinen paikka.

http://www.rengasapu.fi/hinnasto/

1 tykkäys

Pirkkalan Teboililla maksoi 400e kierros ja siinä on renkaat töineen sun muineen. Koko paketti siis. En tiedä sitten mikä opiskelijalle on paljon, mutta mun mielestä edullista.

Eihän tuo hinta oiekin ole vertailukelpoinen oikein minkään kanssa kun ei tiedä rengasmerkkiä tai rengaskokoa.
Omat talvirenkaat tulevat maksamaan hiukan alle 300 euroa ja kaverinkin 17" nastarenkaat maksoivat vain 350euroa.

205-60-16.
Matador SibirIce2.

Tietty jossain voi säästää kympin tai kaksi, mutta itselle vaikuttaa myös kuinka helposti homma toimii.

1 tykkäys

Jos tuosta nyt haluaa nipistää niin kannattaa kysyä Pirkanmaan taitokeskuksesta Nekalasta. Siellä ammattikoululaiset saavat harjoitusta asiakastöistä ja ei varmasti paljoa maksa.

Akkukäyttöinen pulttipyssy. Loistava keksintö. Ei se jaksa momentista avata eli vähän pitää ensin auttaa. Mutta 35 euron laitteeksi joka sentin arvoinen.

1 tykkäys

Vanhoilla konsteilla itse vaihdoin, mutta mistäs moisen löysit tuohon hintaan?

Motonetin jampat vaihtavat par’aikaa pää märkänä, samalla huolletaan koko auto. Eka kerta ikinä kun en itse renkaita vaihda, mutta pakon sanelema juttu kun olkapääleikkaukseen jonottelen.

Firma, jossa Rouva on töissä tuo niitä maahan. Sain pikkuisen halvemmalla.

1 tykkäys

Niin, 300 euron renkaat ei välttämättä ole kovin hyvät :wink: Ite hankin eilen Euromasterista alle testivoittaja-Michelinit ja on kyllä todella hyvät! Tosin vielä ei ole päässyt lumelle ajeleen. Hintaa reilu 450eur plus allelaitot, kierrätysmaksut jne miinus 50€ kampanja alennusseteli. Ja palvelukin oli erinomaista :+1:

1 tykkäys

Parisen viikkoa ovat tuollaiset olleet alla ja onhan sitten ihan helevetin hyvät.
Alkusyksyn lipsuttelin Hankookin kitkoilla ja ne eivät olleet hyvät.

1 tykkäys

@aXaX ja @BlueOval, mikä on tämä Michelinin testivoittajan tarkka malli? Itse laitoin elämäni ensimmäiset kitkat, Michelin X-Ice 3. En ole kyllä kovinkaan vakuuttunut kitkarenkaista, ainakaan toistaiseksi. Jäisillä teillä saa vetää kieli melkoisen keskellä suuta.