Milloin ja miten vaihdat kesä/talvirenkaat?

Täällä taas kitkat vaihtui kesäkumeihin tänään.

1 tykkäys

Tänään vaihdettu, kesto 7 minuuttia. 50€ keväisin ja syksyllä myös ja säilytys samaan. :+1:

Toissapäivänä meni suvikumit alle. Vaihdatin Timanttipesussa Hepolamminkadulla. Muuten, saisivat tehdä jotain kadun varressa olevalle mainoskyltilleen. Se on… laiton. Lupaavat renkaidenvaihdon 15€:llä. Mutta se ei ollut hinta viime syksynäkään, ehkä vuosi sitten. Sanovat vaan, että kyltti on vanha. Ja sitten otetaan uusi hinta. Ei Suomessa näin toimita. :frowning:

1 tykkäys

Juurikin ilmoitin vuosi sitten aika painavasti että hinta on se mitä kyltissä lukee… Vieläkin on Herwoodin valtaväylällä samat mainokset joista sanoin ymmärrettävästi jo vuosi sitten ja lupasivat poistaa vanhentuneet mainokset koska maksu ei kohdannut heidän toiveita.

Tällai kun asuu mettän keskellä, nin ei ole kesäkumeilla mitään kiirettä vielä. Tie on varjopaikoista ihan peilijäässä. Ensiviikolla voi olla ajankohtaista, jos sääennusteet pitävät paikkaansa lähes kahteen kymmeneen nousevista lämmöistä, niin voisi nuo metsän varjostamat soratietkin joskus sulaa.

Eilen tuli vaihdettua. Kaverin autokorjaamolle menin, ajoin nosturiin. Itsepalvelulla piti tosin renkaat vaihtaa.

Maanantaina uudet 225/50R17 Michelin Primacy 4:t vanteille ja tiistaina vaihdoin ite alle, vaikka samalla rahalla olisivat Euromasterillakin alle panneet.

1 tykkäys

Hyvä talvi, tuli ajettua etelässä ja pohjoisessa, lumessa ja jäässä. Kitkojen pito oli erinomainen.

Sunnuntain aamujumppana sitten kesäkumit alle. Niissäkin tosin tulee M+S, mutta se taitaa tyypillisessä juhannussäässä olla vain hyvä asia.

1 tykkäys

Vaihdatan sitten aikanaan, kun Euromasterilta löytyy ensimmäinen vapaa hetki minulle. Eli ei ensi viikolla.

Viime syksynä sanoivat, että “no, sulle hinta on se viistoista”. Nyt sitten: “kakskymppiä, kyltti on viimevuotinen”. Siis halpaahan se edelleen on, mutta itse olen periaatteen ihmisiä. Ja kun Suomessa vaan ei toimita niinkuin… en sano missä, etten saa syytettä syrjinnästä yms. Mutta kantasuomalaisiahan nuo firman ihmiset ei ole. Heillä on nyt pikkuisen tarkistamisen varaa toimintatavoissaan.

Alla 190E mersu, lie monettako kertaa uudet talvirenkaat alla. Ei vaikutusta, helvetin liukas auto (kevyt perä). Kunhan menee leimatsa läpi. Kesärenkaita ei vielä täälä pirkanmaan pohjoisosissa uskalla vaihtaa.

Niin kauan kun avajaiskyltit on paikallaan jo 2 vuotta, :grin:
niin hinta sama kuin kyltissä. :+1 Sanoin että turha luulla että maksan enempää mitä kyltissä luki joten kyltit pois tai uusiksi.

Voisitko kertoa missä löytyy 50€ kausi rengassäilytys ja vaihto tuohon hintaan?

Siis keväällä 50€ vaihto ja säilytys ja sama syksyllä. Ehkä mä voin kertoa jos et kerro kellekkään? :thinking:

Ok itse otin just renkaat pois säilytyksestä kun hinta nousi todella paljon joten ehkä nyt hoidan vaihdot itse.

Kiitoksia ny kuitenkin

Taidan tehdä ens kerralla niin, että kysyn ekaks onks tää se paikka, jossa renkaat vaihtuu 15 eurolla. Jos tulee jotain jupinaa, niin soom moro. Vaikka maksaa enemmän, niin menen entiseen vakipaikkaan siinä tien toisella puolella. Tässä jo odottelee mielenkiinnolla seuraavaa kohtaamista. :wink:

Edit: toivottavasti se plakaatti pysyy niin päästään vääntämään!

Siis tässä on vielä säilytys seuraavan kertaan, on mulla talli jossa voisi vaihtaa renkaat ja säilyttää niitä mutta ei huvita enää voimistella kun joku tekee sen tohon hintaan jonka saan takaisin mp-vuokrana samasta tilasta? :+1:

Itse säilytän renkaat omassa viileässä tallissa. Sieltä heittelen ne Combin perään ja menoks… Ennen vaihdoin renkaat itse, mutta kun ekaa kertaa ostin ihan upouuden auton, renkaiden vaihto jäi muille. Kun ei autossa tullut edes kunnon välineitä mukana, niin laiskuus voitti. Autossa on vaan semmoinen vaahtopaikkaussetti. Ei edes vararengasta siis. Halpaahan tuo vaihtotyö on ja aina ei tarvitse edes odotella. Siinä suhteessa toi Timanttipesu on hyvä. Muualla saa odotella tunninkin, jos huonosti käy.

Samalla kuviolla kans mennään! :+1: