Kotimainen jalkapallo

Ja mähän tietysti olisin linkannut siitä kertovan uutisen ketjuun nimeltä “Kotimainen jalkapallo”. :wink:

4 tykkäystä

Minä vain systemaattisesti klikkailen auki ketjuja, joissa on uusia viestejä, enkä heti lukenut ketjun otsikkoa. :slight_smile:

1 tykkäys

Veikkausliigaan ja divareihin tulee ensikaudeksi uudistuksia. Muun muassa kakkoseen tulee pudotuspelit ja veikkausliigaan alempi ja ylempi jatkosarja.

Veikkausliigan uudistus on mielestäni puuhastelua. Nyt Voi saada jalkapallon Suomen pronssimitallin vetämällä alkukauden vihkoon ja voittamalla rupujengit alemmassa loppusarjassa. Todennäköisesti pudotuspelit pronssista ovat paras yhdestä sarjat ja pillipiiparin rooli korostuu. Ammattiurheilussa ei pitäisi lähteä motivoimaan joukkueita vapaalipuilla, vaan alemman loppusarjan voittajan pitäisi olla tyytyväinen, että ei tippunut divariin ja säilytti kasvonsa pelaamalla loppukauden voittavaa jalkapalloa.

Itselläni on vähän samat fiilikset. Miksi korjata jotain mikä ei ole rikki? Toisaalta pelimäärän väheneminen on hyvä ja loppukauden pelit ovat tulevaisuudessa kovia joukkueita vastaan.

Kakkosen pudotuspelit ärsyttävät ehkä eniten, koska Tamun vuoksi myös seuraan sitä eniten.

3 tykkäystä

HIFK:lta jälleen mielenkiintoinen hankinta. Toppari Hannu Patronen liittyy joukkueeseen paikallisvihollisen HJK:n riveistä ensi kauden kattavalla sopimuksella.

Mielenkiintoinen kyllä tuo HIFK:n tilanne. Viimeaikaiset hankinnat kielivät kieltämättä siitä, että rahatilanne on huomattavasti parempi kuin vaikkapa reilu vuosi sitten, joten joukkuetta on varaa vahvistaa. Toivon mukaan hankinnat osuvat ja HIFK (ainakin) onnistuu säilyttämään liigapaikkansa, tuovat mielestäni paljon enemmän lisäarvoa Veikkausliigalle kuin “kemit”, “kokkolat” ja “maarianhaminat”.

HIFK:ssa on käsittääkseni taustoja avattu sitten, että myös valtaa ja vastuuta vapautettu ohi sen ihmeellisen yhdistyshässäkän.

Tämä on lisännyt resursseja.

Kokkolassa on aivan helvetin kovat perinteet jalkapallossa ihan pääsarjaa myöden. Jos siellä tehdään laadukkaampaa työtä kun Turussa niin tottakai he ovat ansainneet paikkansa. Mitä helvetin lisäarvoa joku nobody Tepsi sarjaan toi? Ei mitään.

1 tykkäys

Ilman muuta. Tarkoitinkin tuossa ylempänä lähinnä yleisesti pikkukaupunkien joukkueita, jotka eivät ole pääsarjassa kovin kauaa viihtyneet.

HJK:lla ei vaan oikeen tainnut olla Patroselle käyttöä (Olisihan se jatkosoppari tehty heti kauden jälkeen, jos olisi ollut), vaikka onhan se hieno ja loistava pelaaja omalla pelipaikallansa, mutta itse olisin nähnyt ennemmin vaikka Espoossa, joka on kuitenkin tutumpi seura Patroselle, kun hifk.

Kiitos Patroselle ja hyvää jatkoa…

En muista kuka sitä täällä kirjoitti, mutta pakko sanoa, että onhan tuo Suomifutiksen väkisinmakaamista, että vanha kunnon Suomen cup, jossa pikkujoukkueilla pelata esimerkiksi HJK:ta vastaan tai Honkaa tai jotakin muuta veikkausliigajoukkuetta vastaan niin kyllä se oikeasti masentaa, kun kyseinen peli saattaa olla pikkuseuroille “THE ONE AND ONLY!”

Muistan yli 10 vuoden autoreissut yli 10 vuoden takaa vaikka esimerkiksi Lappeenrannan kimpiselle, jossa pelattiin SC ottelu PePo-HJK…

Ellei siis jollekkin ole tullut selväksi niin joukkueeni on HJK, olen käynyt peleissä vuodesta 1997 asti ja kausikortti on ollut siitä lähtien (aivan sama missä olen asunut), poislukien kausi 1999.

HJK:n virallinen kannattajajärjestö eli ForzaHJK täyttää alkavana vuonna 20-vuotta ja olen itse ollut sitä perustamassa, nyttemmin olen rivijäsen ja kausikorttilainen. https://forzahjk.yhdistysavain.fi/

HJK-kannattajat on kaveriporukka, joka on kasvanut noin 30 hengen ydinporukaksi ja olen sitäkin ollut perustamassa keväällä 2007… Joo joo,se on se kuuluisa sinssarit mistä puhuttu mm itkumuurilla. Jäsenistä iso osa on ForzaHJK:n jäseniä

Toisaalta tässä on kaksi ryhmää Telia 5G Areenalta joilla väliin jäävien pelien määrä lasketaan kahden käden sormilla.

Se taas mitä tuolla medioissa mainostetaan huliganismin rantautuneen
Suomeen niin ne on erihenkilöt ketkä sitä harrastaa ja se ei ainakaan itseäni kiinnosta.

Hyvää futisvuotta 2019 kaikille palstalla!

3 tykkäystä

Lähinnä Turun talousalueen resurssit. Jos katsotaan ilman futisromantikon laseja Suomi-futiksen tilaa niin kyllähän isojen talousalueiden jengien menestys tai ainakin Veikkausliigassa pelaaminen palvelee kiinnostavuuden puolesta suomalaisen futiksen kehitystä paremmin kuin Pohjanmaan rantakaupungit, vaikka niissä eittämättä hyvää työtä futiksen saralla osataaankin tehdä.

MYPA Ykköseen.

Entäs MyPa? Eiku perkules! Tässähän puhutaan just MyPasta!

Onnea Myllykoskelle! Teillä on paikka jokaisen Kummelia rakastavan sydämessä! :blue_heart:

Veikkausliigan otteluohjelma julkaistu. Tarkoituksena olisi käydä väijymässä ainakin pari Ipan peliä, ehkä myös jompi kumpi Stadin Derbyistä.

Aika mielenkiinoinen kausiohjelma oli ja itselläni kausi alkaa 9.2.2019 Turussa…

Tänään olis 18.45 Pirkkahallissa kakkosen cupia tarjolla kun Kaarinan Pojat saapuu Tampere Unitedin vieraaksi ratkomaan kumpi menee puolivälierästä jatkoon varsinaiseen Suomen Cupiin:

2 tykkäystä

Ilves sai pidettyä joukkueessaan kotimaahan kovan luokan tekijän. Nyt kausikorttia markkinoidaan pelaajan nimellä. Mun mielestä hyvää markkinointia.

3 tykkäystä

Potkupallo Ilves vetää kyl todella hyvin toimiston puolella. Viime kaudella olisi ollut nappeja lähteä kokoamaan parempaakin joukkuetta mutta pelaavat varman päälle suunnitelmansa mukaan. Yleisöbudjetit murskattu pari vuotta mutta budjetti pysyy tasolla jolla sais sataa vettä koko kesä ja saatais silti yleisötavoite. Täytyy arvostaa.

2 tykkäystä

https://twitter.com/teronurmi/status/1100293791678906368

Kemiin on perusteilla uusi jalkapalloseura, jonka osaomistajaksi tulee brittiläinen urheilumarkkinointiyhtiö. Lontoossa päämajaansa pitävä Redstrike omistaa (siirryt toiseen palveluun) uudesta seurasta neljänkymmenen prosentin osuuden. Perustettava Kemi City FC jatkaa PS Kemi Kingsin toimintaa.

Hieno homma. Vakaan talouden omaavia suomalaisia jalkapalloseuroja ei todellakaan ole liikaa.

6 tykkäystä