Kumpi mieluummin?

Lämmitys hellalla on se vihoviimeinen kikka.

3 tykkäystä

Useimmiten itsellä on auttanut jo se kun on tehnyt kaukosäätimelle “resetin”. Toinen paristo pariks sekunniksi pois ja sitten takaisin. Tätäkin voi siis kokeilla! :wink:

Vanhaan autoon nastat, ajonvakautuksella varustettuun (etenkin nelivetoiseen) kitkat.

Ihan ensimmäiseksi painetaan nappuloita naama sinisenä, jotta signaali vahvistuisi ja puristettaisiin viimeisetkin milliamppeerit paristoista… Vasta tämän jälkeen pyöritellään paristoja ja vaihdetaan paikkaa ja lämmitellään ja luetaan loitsuja. Lopulta alistutaan ja pengotaan hyllyt ja kaapit etsien laitteita, joista voisi löytyä pari käytettyä säätimeen sopivaa paristoa… Eihän niitä ikinä kaupasta muista ostaa.

Tästä tulikin mieleen kuinka käteviä ovat akkuparistot:

  • Akkuparistot
  • Tavalliset paristot

0 voters

1 tykkäys

En kaukosäätimiä varten hommaisi akkuparistoja, kun tavallisetkin paristot kestävät niissä pitkään. Johonkin virtasyöpömpään laitteeseen, kuten kameraan, akut ovat ehdottomasti paremmat.

1 tykkäys

Joskus tein sen virheen, että ostin akkuparistot kaukosäätimeen ja muijahan oli tietysti heittänyt ne meneen kun olivat tyhjentyneet, vaikka olin asiasta erikseen maininnut. Asiasta keskusteltiin ja minun vikahan se loppujen lopuksi oli.

39 tykkäystä
  • Carl Barks
  • Don Rosa

0 voters

Nykyään taitaa olla aika vaikea paristoja ängetä kameraan. Niissä kun taitaa lähes poikkeuksetta olla omanlaisensa akku. Filmiaikaan oli toisin. Tais minunkin viimeisin filmijärkkäri toimia kahdella AAA-paristolla. Ja viimeisessä Olympus-zoompokkarissa oli vielä pienempi 123A tms. paristo. Nyt sitten ladataan harvase päivä jonkun kameran tai kännykän akkua… ei vaihtoehtoa.

2 tykkäystä

Mä en nykyään muuta käytäkään kuin akkuja. En näe ongelmaa kaukosäädinten kanssa.

Minulla oli joskus 2009-2010 vuosina superzoomidigipokkari, joka toimi kahdella AA-paristolla. Uudet paristot piti laittaa melko lyhyen käytön jälkeen siihen. Hommasin ensin paristojen tilalle Lidlistä jotkin halpisakut ja laturin mutta ne eivät olleet hyvät eivätkä pitkäikäiset. Sitten löysin Prismasta GP Recykot, joissa virtaa riitti hyvin pitkäksi aikaa, eivät hyytyneet yhtään pakkasellakaan, varaus ei juuri vähentynyt itsestään käyttämättömissä akuissa ja latauskertojakin niille luvattiin vaikka kuinka paljon. Niitä ostaisin uudelleenkin, jos akkuja haluaisin. Myin pois nuo akut sen kameran mukana.

Eiköhän tuollaisia AA-akkuja laiteta edelleen joidenkin kameroiden akkukahvoihin.

1 tykkäys
  • Lasu
  • Jasu

0 voters

  • Batman
  • Spider-Man

0 voters

Tämä voi olla helppo lyhyellä otannalla, mutta miettikää asiaa pidemmällä ajanjaksolla.

  • Tuukka Mäntylä
  • Elias Fälth

0 voters

Sinioranssit hankkivat täksi kaudeksi uudet huivit ja niitä postitettiin jäsenmaksun maksaneille. Moni tuttavani onkin jo saanut omansa viikkoja sitten. Olen maksanut jäsenmaksun jo aikoja sitten mutta huivia ei ole kuulunut vieläkään. Olenkin tässä pohtinut, että pidänkö vanhan luottohuivini vai alanko kinuamaan uutta.

  • Vanha huivi
  • Uusi huivi

0 voters

  • Aleksi Elorinne
  • Joonas Järvinen

0 voters

  • FC Barcelona
  • Real Madrid CF

0 voters

Mites Teemut?
Taas saa vetää anonyymina.

  • Teemu Nurmi
  • Teemu Aalto

0 voters

Jos mennään laivalla Tukholmaan, niin silloin lähdetään mieluummin:

  • Turusta
  • Helsingistä

0 voters

Atletico Madrid :+1:

2 tykkäystä

Ehdottomasti ennen noita, mutta nyt piti valita noiden kahden väliltä.