Laine/Jets vs Barkov/Panthers?

Pate koska laukaus koska Jets koska entinen Atlanta Thrashers. Ja lisäksi tietysti Paten sankariteot Tapparassa kevään pleijareissa ja nuorten mm-kisoissa.

Mutta Sasha on kyllä ihanin ja sympaattisin tyyppi ikinä… puhumattakaan miehen huikeista kiekkotaidoista. Kesällä kun oli Tamperella Street Hockey osaturnaus niin uskaltauduttiin siskon kanssa lopulta pyytämään Sashaa yhteiskuvaan ja kivana kaverina Sasha toki suostui. Siinä sit kaks aikuista naista hihitteli kuin mitkäkin teinitytöt kun otettiin kuvia Sashan kainalossa. Siinä jäi sitten nimmarikin pyytämättä kun oli niin jännää. Ihana mies :heart:

5 tykkäystä

Pate on myös median suosikki. Enemmän ulospäinsuuntautunut, paljon otsikoissa eri asioista. Laine on vienyt parrasvalot muilta suomalaisilta NHL-pelaajilta. Se vaikuttaa aivan varmasti, vaikkei sitä tiedostaisikaan. Barkov on se hiljaisempi tyyppi, joka tekee käsittämättömiä asioita kiekolla, muttei juurikaan saa palstatilaa. Varsinkaan enää, kun naisystävä on hankittu, eka auto on ostettu ja tulokaskausi on ohi.

Barkov lähti Tapparasta vähän nihkeästi, kun loukkaantui keväällä. Laine sen sijaan, noh, Laine oli Laine loppuun asti ja jatkaa samalla tiellä. Barkovia on varjostanu tietty repaleisuus.

1 tykkäys

Nonii…Nyt sitten saadaan lukea jostain lööpistä Kun Pate on sammuttanut valot muilta suomalaisilta NHL-pelaajilta.:fearful:

Sit vaan kuva kehiin!

En pysty tekemään eroa kumpi on kampi, vaikeaa kuin mämmin syönti. Molemmat aivan huippuja omilla vahvuuksillaan. Ehkä Barkov ainakin toistaiseksi hiukan edellä piremmän historiansa kautta, niin ja tuo vaatimattomuus!

1 tykkäys

Itselläni vaaka kääntyy hieman Sashan suuntaan, on se semmonen kiekkoprofessori ja kokonaisvaltaisempi kuin Pate. Tapparanmiehiä silti kumpainenki, ja kerää arvostusta suuresti. Jets vs Panthers tasapeli noin joukkueina.

Oon varmaan Tapparan kannattajaks outolintu, kun mua ei jaksa juurikaan kiinnostaa Laineen tekemiset änärissä. Barkov on mulle paljin kiinnostavampi pelaaja sielä, eikä sekään mitenkään päivittäistä seuraamista ole. Oikeestaan hyvin vähän tulee ketään entisiä Tapparoita seurattua… Mut Laine on hyvä pelaaja joka tuskin ilman NHL lakkoa Tapparassa pelaa, joten hyvää jatkoo vaan.

1 tykkäys

Mulla oikeastaan sama, paitsi että Laine on kiinnostavampi kun Barkov. Molempien kohdalta kyllä aamusin tsekkaan nhl.comista ovatko päässeet pisteille ja katon videot jos ovat tehneet maaleja, mutta varsinkaan Sashaa ei tule sen enempää tule seurattua. Toki siihen vaikuttaa nuo joukkueetkin, Bruins on kuitenkin mulle se ykkönen jota tulee seurattua niin intensiivisesti että ei oikein enää paukut riitä muiden joukkueiden seuraamiseen.

Edit: Oon näköjään kehittyny kahdessa vuodessa, kun nyt katon jo Sashankin maalit. :smiley: (Viitaten aikaisempaan postaukseeni tässä ketjussa.)

Molemmat kiinnnostaa todella paljon, NHL ei ole kiinnostanut koskaan näin paljoa - kiitos kaksikon. Erilaiset pelaajat mutta molemmat omalla tavallaan ihan maailman kärkeä. Hienot Tapparakasvatit. Barkovia tulee seurattua hieman enemmän kun omat ”””sukujuuret””” tuolla Floridan suunnalla ja livenäkin nähty Panthersit (niin Tampereella) kuin Sunrisessä.

Pate on laukojana varmaan NHL:n kärkikolmikossa, mutta se että hän olisi pelaajana parempi saatikka mielenkiintoisempi kuin Barkov on ainakin minun papereissani täyttä puppua!

Laine ja Jets tietysti. Lähinnä vaa’an käänsi tuon parivaljakon eduksi Jets. Panthers on sellaisella alueella, että se pitäisi deletoida koko sarjasta. Yleisömäärätkin about KooVeen tasolla.

2 tykkäystä

Oonko missanut jotain… Panthersien keskiarvot huitelee vajaassa 14.000:ssa ja Jetsien vastaava 15.000+? Jos näin niin ero ei ole hirveän suuri tai ainakaan niin hirveän huono että sarjasta pitäisi sulkea?

Tampan yleisömäärät on ihan kivat ja joukkue pärjää. Jos Pantterit lopettaisi sekoilemisen organisaatio tasolla ja pistäisivät valmennuksen sekä joukkueen kuntoon, niin tilanne voisi olla eri. Floridalla on kilpailuetua esim. ilmaston ja verotuksen takia.

Ketjun kysymykseen vastaus on Barkov ja Florida. Maitopoika Selänne on ollut inhokki ja tämän takia Jets ei sytytä vaikka on eri organisaatio.

1 tykkäys

Jetsin yleisökeskiarvo viime kaudella oli 15 321 katsojaa, kun halliin mahtuu 15 321 katsojaa. Panthersin keskiarvo oli 13 851 hallissa mihin mahtuu 19 250 katsojaa.

Barkov: +++++
Laine: ++++

Panthers: +++
Jets: ++++

Florida: +++++
Manitoba: ++

=> jääkiekkokulttuuri selvästi kovempi Winnipegissä perinteineen, mutta voiton vie Panthers/Barkov.

Kyllähän Barkovissa kiehtoo se, että maagisuutta löytyy niin monelta pelin osa-alueelta. Silloin kun hänellä on hyvä jakso meneillään ei ikinä tiedä milloin monttu loksahtaa auki ja mistä syystä. Tästä syystä Panthersin pelien vuoksi tinkii joskus yöunistaan, Jetsin pelin vuoksi en siihen rupea. Onhan ne Patenkin ylivoimatykit hienoja juu, mutta aika monesti jo nähty sama temppu.

Tämän lisäksi on tietysti Sashan asema kapteenina ja joukkueen tärkeimpänä pelaajana. Vaatii aika paljon henkista vahvuutta jaksaa tulla toimeen sen kanssa, että joukkueen pisteet ovat aika usein kiinni siitä tekeekö hän taikojaan vai onko vaisumpi ilta.

Winnipegissä taitaa olla, jos ei NHL:n pienin halli, niin ainakin lähelle sitä.

Suomalaisille Pantterit pelaa juuri oikealla alueella. Tuonne on helppo mennä suoralla lennolla ja kelitkin ovat hyvät. Erittäin hyvä, että tuolla on joukkue. Paikallisille halli on taas surkeassa paikassa, kun Miamiin on liian pitkä matka, että viitsisivät lähteä peliin. Uskoisin että halli olisi täynnä, jos se sijaitsisi Miamissa.

Kapteeninimitys ja liigan yleiset ilmastotekijät ovat ne seikat, jotka näinä aikoina kiinnittävät huomion ja toiveet kohti palmurantoja. Barkovin Floridan toivoisi eritoten pärjäävän kohtalaisesti sarjassa sekä myös laajemmin edellytyksiä luovissa rakenteluissaan, haasteellisista olosuhteista huolimatta.

Laineen superstardom-saagan ensimmäiset kaudet taas ovat tietysti olleet täydellistä draamaa, jota seuraavat vääjäämättä kaikki, vaikka eivät haluaisikaan. Onhan tuota tullut ihmeteltyä ja iloittua. Joukkueena Jets on puolestaan tällä ja viime kaudella vakiinnuttanut asemansa sarjan kärkijoukkueena ja mestarikandidaattina. Siellä voidaan keskittyä juuri nyt kevättä odoteltaessa erilaisiin kokoonpano- ja peluutussekoiluihin yms. itse luotuihin ongelmiin, mikä taas ei ole lopulta ehkä sittenkään niin koskettavaa.

Jos syvempiin tarkasteluihin mennään, niin olen aina pitänyt sekä talvesta että kulttuurista ja perinteistä. Toisaalta uuden Jetsin logo imagoaineksineen on ollut mm. tästäkin syystä alusta asti aivan häkellyttävän ruma. Samalla voi toki todeta, että oikeastaan mikään muukaan dollariliigan merkki ei herätä niin kovin suuria merkityksellisyyden tunteita (kun Red Bull Quebecikään ei vielä toistaiseksi ole suorittanut omaa breakthrutaan sarjaan). Pelaajapersoonathan sen pitkälti ratkaisevat, kenen puolella milloinkin ollaan.

Molempia pelaajina kannatetaan tietenkin yhtä lailla.

Pojat siinä

23 tykkäystä

Laineella 50000€ Rolex ranteessa.

11 tykkäystä