Leijonat jääkiekon MM-kisoissa 2018

Tanskan pari ekaa olisi ehkä ollut otettavissa mutta kyllä Husso otti pari aika isoa koppia puolustuksen koomailun takia.

2 tykkäystä

@Messi voi kommentoida tätä tarkemmin mutta peittävän maalivahdin ei kuulu näyttää ja heilua maalilla kuin olisi lentoon lähtevä harakka.
Sijoittuminen on kaiken a ja o.
Mitä vähäeleisempää, sen parempi. Vaikka Euroopassa ns tuplatorjuntoja pidetään näyttävyyden takia jostain syystä arvossa.

Itse en ole pyytänyt tuplatorjuntoja, vaan ensimmäisessä maalissa olisi voinut yrittää torjua kiekkoa räpsällä ja toisessa kilvellä. Tietenkin, jos nykyinen tapa on, että ei reagoida kiekkoihin, jotka menevät torson ohi, niin ok.

Noissa kahdessa mielestäni käsien “liikeradat” eivät ihan kohillaan olleet.

2 tykkäystä

Ehkäpä ne oli ameriikan mallilla.
Sanotaanko vaikka näin että luotettavien tahojen kautta olen antanut itseni ymmärtää itse Brodeaurin Martin antaneen Hussolle palautetta liian eurooppalaisesta pelaamisesta.
Ja sen takia uusia ei-lunkkamaisia liikkeitä on nyt treenailtu.

1 tykkäys

Palautetta voi antaa, mutta jos Bluesin vara GM ei ole kädestä pitäen opettamassa Texasissa, niin ei ole paljon hyötyä.

Husson lausunnot ylelle huhtikuussa antaa erinlaisen kuvan.

Yksinäisen miehen hommaa

  • Veskari on siellä ihan yksin. AHL:ssä meillä ei ole omaa maalivahtivalmentajaa. Kerran kuukaudessa tulee maalivahtien kehityksestä vastaava koutsi paikalle. Ei siinä pääse paljon tekniikkaa hiomaan valmentajan kanssa, Husso kertoo.

Suomessa pelatessaan Husso tottui siihen, että maalivahtivalmentaja on koko ajan auttamassa. HIFK:ssa Jan Lundell oli Hussolle korvaamaton apu.

  • Lundellin kanssa ollaan vieläkin yhteydessä. Hän katselee pelejäni ja tietää aina tulokset tarkkaan.

Husso on yksilöllisen valmennuksen puutteesta huolimatta onnistunut kehittämään Pohjois-Amerikassa torjuntataitojaan.

  • Olen saanut ensinnäkin nopeutta. Ettei aina tarvitse lähteä maalialueelta pois, vaan voi luottaa omaan kokoon ja reaktioihin. Pohjois-Amerikassa on todella paljon hyviä laukojia, mutta pitää vaan pystyä luottamaan omiin reaktioihin ja liikkeeseen, Husso sanoo.

Oliskohan Pekka Rinne tai Juuse Saros saatavilla joukkueeseen? Olis upgrade maalivahteihin.

Saros ehkä olisi.
Rinteestä ei tiukan paikan tullen voi mennä takuuseen.
Taas se nähtiin.
Seitsemässä pelissä kolmesti vaihdettu pois maalilta kirsikkana kakun päällä game7:ssa totaalisulaminen ja kaksi helppoa heti pelin alkuun.
Ei ehdottomasti jatkoon.

Saros ollut hyvä sen vähän jonka päässyt viime aikoina Rinteen sulaessa pelaamaan.

Edit.
Hoffren on myös asian todennut.

Saroksella sopimus katkolla, olin lukevinani jostain.

On tämä taas, Rinteestä ei voi kovan paikan tullen mennä takuuseen. No joo, sehän on just näin, onhan se nyt nähty, ettei Husson tai Säterin kädet tärise NHL:ssa pleijareiden 7. ottelussa. Kyllähän Rinne olisi kovempi kuin nykyiset ja kovempi kuin Saros, vielä. Silti olen sitä mieltä, ettei nytkään jää maalivahdista kiinni.

2 tykkäystä

https://www.instagram.com/p/BiosFDUjnCi/

leijonatfi Tervetuloa Tanskaan @eelitolvanen! #Leijonat #MMkisat

Myös Mikkola sai leiman passiinsa.

9 tykkäystä

Aivan mahtavaa! Ei pitäisi mennä asioitten edelle, mutta veikkaan, että Suomi tulee olemaan loppuottelussa.

En äkkiseltään lämpene tälle hirveästi. Yksi laituri lisää, vaikka sentteriosaamista olisi tarvittu. Niemi jää katsomattomaksi kortiksi, vaikka oli toinen joukkueen kahdesta puhtaasta sentteristä. Tolvanen ei ole pelannut kuukauteen. Tuo ei ratkaise mitään joukkueen ongelmista suoraan, vaikka tuo esim. yv:lle yhden vaihtoehdon lisää.

Noh, posin kautta. Ehkä Tolvasen saapuminen siirtää esim. Kapasen auttamaan vaisua kolmosta. Tolvasella riittänee nälkää katsomossa istuskelun jälkeen. Ratkonee jonkun pelin.

Mikkolan passin leimaamiselle varaukseton peukku. Toivottavasti saa vastuuta.

Jännä nähdä tuleeko YV kenttiin muutoksia, vai lisätäänkö Tolvanen vain toiseen ylivoimaan jonkun tilalle.
Esim.
Kapanen – Aho – Savinainen – Teräväinen - Nutivaara
Rantanen – Granlund – Tolvanen – Pesonen - Heiskanen

Maalintekotaitoa tässä tulee lisää, ja sitä tarvitaan. Hienoa sekin, että Mikkolan passi leimattiin.

2 tykkäystä

Tarvitaan toki. Mutta itse väittäisin, harvinaista kyllä, että maalintekotaito ei tuolle Suomen joukkueelle ole läheskään merkittävin ongelma

Maalintekotaitoa on jo valmiiksi enemmän kuin pitkiin aikoihin, mutta toki Tolvanen on vahvistus. Pelannee Palolan paikalla kolmosketjussa ja toivottavasti myös kakkosylivoimassa.

Ykkösyv on hyvässä tikissä, neljä laatupelaajaa pyörittää sitä näyttävästi ja Pokka roikkuu mukana kiintiö rightina.

Uutisen kertova lehti on mitä on,mut kuitenkin.

Alkoholia ja mälli huulessa.

MM-kisat on urheilijoiden arvostama, vakavasti otettava huippu-urheilullinen arvokisaturnaus!

Iso mies tekee mitä tahtoo, tuskin vaikuttaa pelisuoritukseen. Mutta saatiinpahan taas klikkejä “skandaalilla”

2 tykkäystä

Juuri näin.

1 tykkäys