Leijonat jääkiekon MM-kisoissa 2019

@Virvelia_kainaloon @Messi @Hakkuri @Kujamaki @soosi

Siirsin viestinne Kristian Kuuselan ketjusta tänne. Seuraillaan MM-debyytin etenemistä osana joukkuetta, varsinkin jos ei ole kyse syvällisemmästä yksilötason analyysista.

Samaa veetuilua Tyrväiselle :wink:

Ei ihan tykki debyytti Ojamäeltä. Huomasin toisessa erässä että mukana on. Vähän oli vielä osallistumassa. Ei pysynyt kiekossa, hävisi kamppailut. Suunta vain ylös.

3 tykkäystä

Taas, kun maalivahtipeli itselle se tärkein osa peliä, niin toivottavasti jatketaan hyvän pelituntuman ja loistavan pelin pelanneella Lankisella huomenna.

Onhan näitä eri filosofioita. “Voittanutta joukkuetta ei vaihdeta”. Mutta peli heti huomenna ja tiukka rupeama edessä. Itse vaihtaisin pari pelaajaa, jos kerran hyviä vaihtoehtoja on. Suomen pärjääminen vaatii tuoreet jalat ja hyvän mv-pelin.

Oliwer Kaski oli näkymätön. Puheenparren mukaan se on hyvä ominaisuus puolustajalle - ehkä peruspakille.
Ylivoimalla kertaalleen laukaus kaikui vaarallisesti, mutta totta vie, odotin selvää erottautumista Suomen pakistosta. Seurataan jatkoa.

Suomen paras pakki oli Mikko Lehtonen. Hyvä, ties monenko jalan (mittayksikkö) peli päästä päähän tuossa Slovakian lentokenttäkaukalossa. Eli kiekon ylöstuonti.
Hieman rähinääkin Lehtoselta nähtiin.

Huomioitavaa, että kakkosylivoimassa on kaksi puolustajaa hitusen nykytrendiä vastaan. Onko trendi vaihtumassa?

1 tykkäys

Lankinen aloittaa tänäänkin, Tyrväinen kolmosketjuun Luostarisen paikalle.

Kuusela ei debytoi vielä tänään. Uskon, että debyytti myöhemmin tulee. Ihmettelen vähän silti, että kumpi tahansa kolmosen laiturista menee Krissen edelle. Onhan Kuusela osoittanut Liigassakin olevansa pykälää parempi pelaaja. Esim. jalkanopeudestakaan ei jää missään nimessä kiinni. Ikäsyrjintää?

Taitaa harkkapeleilläkin merkityksensä toki olla. Miten Krissellä niissä meni?

1 tykkäys

Mä uskon ettei toimivia koostumuksia lähdetä ihan vielä rikkomaan. Kuusela on pelaaja jota voidaan ajaa sisään, kun joku nuoremmista hyytyy ja taso alkaa hieman laskemaan. Kuuselahan ajettiin sisään vasta kauden loputtua. Krisse tulee vielä kehiin ihan varmasti.

Kuusela pelas Eht:lla hyvää joukkuepeliä - edisti peliä ja pari lisäsyöttöä oli tarjolla paremmalla toverin viimeistelyllä. 2 peliä ja 0+1 tuli noista peleistä saldoon.

2 tykkäystä

Oli myös muutama paikka Krissellä itsellään, mutta ei mennyt sisään niillä. Hyvää peruspeliä ja varmasti pääsee pelaamaan.
@Maalivahti

3 tykkäystä

Ja ottelun kentälliset.

Jännä tuo Luostarisen tiputtaminen. Omaan silmään oli eilen ihan parhaimmistoa joukkueesta ja itseluottamus sekä pelirohkeus olivat aivan tapissa. No ehkä tässä harrastetaan jonkinlaista kierrätystä ja vammoistakaan ei tietysti aina tiedä.

5 tykkäystä

Tyrväinen on sikäli tähän peliin hyvä, että tämän pelityyli ja kotiyleisön luoma lataus voi yhdistelmänä kaataa monen monta Slovakialaista kuppia. Tyrsky nauraa ja Sekerat on terapian ja intensiivisen “anger managementin” tarpeessa ottelun jälkeen.

1 tykkäys

Viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Turnausseuranta: MM-kisat 10.05.-26.05.2019 (pl. Suomen pelit)

Mitähän valmennus meinaa Kuuselan suhteen - käykö niin kuin yleispelaajille joskus käy, eli varamiehen rooli. Vai saisiko mahdollisuutensa sitten USA:ta vastaan?

Tässähän ne kovimmat näyttöpaikat meinaa on ja Saksa vielä siihen päälle.

Voinks mä lainata itteeni?

Mä uskon ettei toimivia koostumuksia lähdetä ihan vielä rikkomaan. Kuusela on pelaaja jota voidaan ajaa sisään, kun joku nuoremmista hyytyy ja taso alkaa hieman laskemaan. Kuuselahan ajettiin sisään vasta kauden loputtua. Krisse tulee vielä kehiin ihan varmasti.

Olen varma että Kuusela saa mahkunsa vielä. Tyrväinenhän oli tähän matsiin ässä valinta.

4 tykkäystä

Kuusela noussut Ilomäen paikalle ylivoimaan treeneissä. Sitä ei tiedä tuurasko vai mikä on homman nimi.

2 tykkäystä

Harjoitusten jälkeen päävalmentaja Jukka Jalonen vahvisti medialle, että Kuusela on nousemassa pelaavaan kokoonpanoon.

13 tykkäystä

Olen sen verran rennolla silmällä näitä pelejä katsellut etten tiedä missä roolissa siellä kukin on ollut. Mutta tuollain nopealla katsannolla Ojamäki voisi korvattava pelaaja.

Kakko ei anna haastatteluja.

1 tykkäys

Ojamäki oli kumminkin tänään treeneissä ylivoimassa mukana joten veikkaan että jatkaa myös huomenna kun huomenna ei ole enään treenejä ennen peliä joten harjoittelivat jo sitä silmällä pitäen.

1 tykkäys