Liiga MTV Katsomossa (ent. C More): Sovellukset ja tilausvideopalvelu

Tämä lienee tällä hetkellä käytetyin alusta Liigan katsomiseen. Tuolla C More ja jääkiekko -ketjussa asiasta on jo bamlattu, mutta suljen sen nyt. Jos jatkossa on asiaa C More -palvelun toimivuudesta, käyttäkää tätä ketjua.

Huom! Laskutusasiat tuonne →

Keskustelu TV-tuotteen sisällöstä tuonne →

1 tykkäys

Ensimmäinen erä uudella alustalla takana.

Sattumoisin olen tällä hetkellä noin 8 megaisen yhteyden päässä ja nyt heti voidaan havaita ettei se riitä 50fps liigakiekolle. Lähetys kyllä toimii, mutta vaihtaa tämän tästä nykivään 25fps kuvaan.

Eli nopeaa yhteyttä ja vahvaa WLAN-verkkoa tarvitaan jatkossakin.

2 tykkäystä

Hyvä testi!
Tätä mietinkin että minkälaisella nopeudella CMoren jääkiekko pyörii.
Kasi megainen ei siis riitä mutta mikähän on minimi että pyörii kunnolla?
Telia taisi vaatia 10 megaisen yhteyden?

Montakos peliä voi olla auki Cmorella :thinking:
Tietääkö kukaan?

Kahdesta paikas… anteeksi, kaksi peliä voi olla yhtaikaa auki.

2 tykkäystä

Jos videostriimi on sama kuin Telialla, vaaditaan saman verran myös kaistaa.

1 tykkäys

Onko tääl ketää joka osais sanoo mistä tätä vyyhtiä pitäis lähtee selvivittään. Ongelmana on se että meillä ei toimi millään tilauspalvelulla striimaus… Kokeilut dplay ja Cmore. Netti elisa: nopeustesti näyttää yli 70 emännän puhelimen kautta, mullakin 20-30. Puhelimet androidia 10. Ja chromecast… Puhelimella toimii wifin kautta ok välillä tulee nopeesti lataus pylpyrä. Mutta kun striimaa ei pelitä kun muutaman hetken. Uudelleen käynnistelty reititin ja puhelimet sekä chromecast palautettu tehdasasetuksiinkin… Kokeiltu kaikkia eri asetuksia cmoren ratas symbolista… Taloyhtiössä kuitu ja 33310 postinumero alueella…

Katso mobiilidatasi nopeus fast.com ja jos se on ok, niin koita jakaa netti puhelimesta. Sammuta reititin ja anna puhelimen jaolle sama nimi & salasana.

1 tykkäys

Siis chromecast sais tällä tavalla toimimaan myös mobiilidatan kautta?

2 tykkäystä

@ljpp kiitokset. Näin toimii moitteetta. Täytyy alkaa Elisan kanssa selvittelemään mikä netissä vikana…

Voi olla reititin ongelmana, jos oikein ymmärsin, että sellainen on siinä välissä. Se on laite, johon kannattaa panostaa nykymaailmassa.

Joo, se on jo kertaalleen vaihdettukin. Nyt D-link käytössä pitäs olla vähän parempi mitä Elisalta tuli aikanaan. Mutta täytyy syventyä asiaan.

1 tykkäys

Joko on löytynyt C Moren kanssa laitteita joita ei tueta?
Telian kanssa näihin törmäsi moneenkin kertaan.

https://www.power.fi/tietotekniikka/kaapelit-ja-adapterit/adapterit-ja-telakat/apple-lightning-digital-av-adapter/p-208168/

Tuo ei ollut tuettu laite Telian jääkiekon katsomiseen.
Toimiiko C Moren kanssa?

Huomasin mielenkiintoisen ilmiön C Moren kanssa eilen, kun piti napata kaverille kuva Formula 1 harjoitusten tuloksista suoraan puhelimen näytöstä kuvankaappauksena.
Kuva kyllä tuli mutta se oli täysin musta. Lienee Liigan kanssa sama ilmiö??

Näinhän se on. Ainakin nimenomaan sovelluksissa kuvankaappaus on estetty.

1 tykkäys

Vähän fragmentoituu tämä keskustely, mutta tässä langassa on kaiketi tarkoitus käsitellä tekniset asiat.

Pari poikkaria lisää:

  • Viive on edelleen iso ja vaihtelee rajusti. Voi olla jopa 2 minuuttia, mutta pitää muistaa että Chromecastin bufferin osuus on tästä 20 sekunnin luokkaa. Tämä oli yksi asia jota @TeliaPartio kehittää ja kehittää, mutta ei ole parantunut.
  • Jos kaista ei riitä, on ensimmäinen kuvanlaadun pudotus 50fps → 25fps. Tämä on urheilussa huono vaihtoehto, koska liike alkaa häiritsevästi nykimään. Ensin kannattasi pudottaa resoluutiota.

Teknisesti ottaen TV-lähetykset lähetetään muutaman sekunnin “purskeina” ja tämän purskeen kestoa olemme viilailleet matkan varrella ja saaneetkin sitä hieman lyhyemmäksi. Chromecastin kanssa viivettä löytyy enemmän ja se on tiedossamme.

//Merja

Olisikohan tämä oikea ketju?

Tuli vastaan seuraava ongelma. Otin C Moren liigapassin Elisa Viihteen kautta ja olen katsellut pelejä Elisa Viihteen digiboksin kautta. Nyt kuitenkin haluaisin katsoa pelejä välillä myös tabletin kautta, niin tämä ei onnistukaan. Tai ainakaan minä en keksi, että miten? Elisa Viihteen sovelluksen kautta ei onnistu, C Moren sovelluksen kautta ei onnistu.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta ja onko tämä miten ratkaistavissa?

Hjälp tuki:

Menet esim puhelimella tai tabletilla elisa viihde sovellukseen.

  1. Sieltä ylhäältä oikealta kolme poikki viivaa
  2. Ohjelmaopas tai kanavilla nyt (jos lähestys jo alkanut) / ja sieltä helpoiten omat kanavat.
  3. Sieltä löytyy liigapassin pelit, press just play and enjoy
1 tykkäys

Minulla on useamman vuoden vanha Samsungin 55 tuumainen telkkari. Olen sen kautta katsonut liiga pelejä. Aluksi oli telian boxi sen kautta kuva oli erittäin hyvä ei nykimistä eikä mitään muuta probleemaa.

Sitten taloyhtiö vaihtoi Elisan netin. Ja siirryin katselemaan liiga telia sovelluksella ja cc. Kuvan laatu yllätti häiriöitä hyvin vähän. Viive ei minua haittaa.

No täksi kaudeksi sitten otin cmoren. Telkkarista löytyi suoraan sovellus. Ja ajattelin että tämähän on kätevää. Mutta kuvan laatu oli pettymys. Kuva on terävä mutta mutta pelaajien liike nykivää ja varsinkin kiekko muuttui viiruksi tai useimmiten niitä oli 3. Kesken viime pelin päätin tehdä testin ja katsoin cmore puhelin sovelluksen ja cc kautta viimeisen erän. Yllätys oli suuri kun kuva olikin hyvä ei nykimistä eikä 3 kiekkoa.

Tvn asetuksia en muuttanut. Tv on piuhalla kytketty reitittimeen ja cc toimii luonnollisesti wifin kautta. Netin nopeus minulla on noin 40-50megaa kiinteä talokuitu. Mistä voisi johtua tuo laatuero kun katson Tvn oman solluksen tai cc kautta?

Kuulostaa television asetuksilta. Menet asetuksiin → kuva → asiantuntijan asetukset, sitten otat pois “digitaalinen selkeä kuva”, “auto motion plus” ja muut kuvanparantimet. Ehkä kannattaa tehdä se sillä kanavalla ja käyttää kuva-asetuksissa “nykyinen lähde”.

Sitten katsot, miltä kuva näyttää. Jos kuva on hyvä, voit halutessasi palautella asetuksia. Minulla kaikki on pois tai pienellä.

1 tykkäys