Liiga MTV Katsomossa (ent. C More): Sovellukset ja tilausvideopalvelu

Television asetuksia kyllä räpläsin kun en ollut tvn sovelluksen kuvan laatuun tyytyväinen. Ja täysin samoilla tv asetuksilla kuva siis hyvä kun katson cc kautta. Miksi käy näin? Luulisi että wifin ja cc pitäisi huonontaa kuvan laatua mutta nyt käy toisin päin.

Itselläni oli Samsung televisiossa (40tuumaa, premium malli, mutta 7 vuotta vanha) samaa ongelmaa, kun käytin tv:ssä ollutta sovellusta. Ratkaisin sen juurikin poistamalla nuo kuvanparannus toiminnot suurelta osin käytöstä. Useampi ilta/peli meni aikaa säätäessä, mutta kannatti.

Nykyään ei ongelmaa ole kun katson kännykän Cmore sovelluksella Chromecastin kautta.

Jotenkin tuo Chromecastin kautta katsominen menee samanlailla kuin silloin kun pelaa Playstationilla. Kummassakin tapauksessa hyvä kuvanlaatu.

1 tykkäys

Samalla zydeemillä olen nyt pelejä katsellut ja kuva on ollut hyvä.
Mulla on noi @Kilo 'n mainitsemat kuvan parannukset kytketty pois.

Osaatko sanoa jos vaihtoehtona on automaattinen, kannattaako pitää päällä :thinking:

En osaa sanoa. Menee jo telkkaritekniikaksi, mutta tosiaan oma suositus on, että kaikki mitkä saa pois niin pois ja loput pienelle tai minimille. Varsinkin urheilussa kuvanparantimet pilaavat kuvaa haamuilla ja viiruilla. Yksi vaihtoehto on pistää pelitila käyttöön, jos mahdollista. Se usein sulkee kaiken tarpeettoman, jotta esim. input-lagi saadaan minimiin.

1 tykkäys

Itselläni on suht. kallis Android-Sony vuodelta 2015 ja sovellusten käyttämiä kuva-asetuksia ei pääse muuttamaan, joten CMoren sovelluksen kuva näyttää melko erikoiselta.

Tämän takia katson pelit kastaamalla puhelimesta ChromeCastiin, koska HDMI-liittimien asetukset pääsee muuttamaan.

Lähes mihin tahansa telkkariin löytää nykyään testeissä kalibroidut parhaat asetukset, joten googlettamalla löytynee.

3 tykkäystä

Otteluseurannassa jo kyselinkin onko muilla ongelmia ollut tänään CMoren kanssa? Chromecastin kautta tänään yritin peliä katsoa, mutta ensimmäisen kerran CMore aikana ei tule katsomisesta yhtään mitään. Kymmenen sekuntia lähetys näkyy ja sen perään lataa minuutin ja taas muutama sekunti näkyy ja taas lataa. Ja lopulta aina ilmoitus jotain meni pieleen yritä uudestaan. Kaikki muut suoratoistot mitä koitin, toimii täysin moitteetta joten laitteissa tai netissä ei vian pitäisi olla. Menee hermot saatana. Onneksi on kaljaa ja perjantai.

4 tykkäystä

Mulla puhelimesta ChromeCast Ultraan castattuna lähetys katkeaa n. viiden minuutin välein. Gigan netti, CC piuhalla siinä ja kaikki muu toimii. Hermo menee myös.

3 tykkäystä

Meni puoli peliä puoliksi ohi, kun lähetys pätki ja katkeili. Tutkin asiaa ja 1+1+1 = C Moressa ongelma. Myös muut pelit pätki testatessani. Pistin lopulta tietokoneesta HDMI-piuhan telkkariin, niin ongelma katosi. Eipä ole tällaista tullut vastaan muutamaan vuoteen.

2 tykkäystä

Mä katoin AppleTv:n (wifi: DNA) ja samaan aikaan Telian 5G:n kautta iPhonessa. Boottasin wifin matsia varten ja se pyöri sen jälkeen sujuvasti. 5G vei tätä kännykässä telkkaria n. minuutin edellä.

Mulla kotona hirveitä ongelmia tuon cmoren kanssa.(oletan netissä olevan suurimman häikän ettei vaan jaksa pyörittää)
Ei auta vaikka mitä tekisi netille…
Ainut mikä voisi auttaa niin se et vaihtaisi operaattorin.
Tänään sit kaverilla seurattiin peliä niin ei pienintäkään ongelmaa vaan kaikki toimi täydellisesti.

Edit… Ainakin itse laitan nettiyhteyteni vaihtoon maanantaina

Jotenkin vois kuvitella, että Telian-CMore sisäinen kuvio pyörii parhaiten mutta tiedä näitä. Aina näitä saa rassata ja buutata.

1 tykkäys

@Kilo @Mustis chromecastin käyttäjät - minulla on ollut etenevissä määrin vastaavia ongelmia. Olen spotannut ongelman langattomaan verkkooni. Aina siitä lähtien, kun asensin C More -sovelluksen televisioon ja poistin reitittimestäni mahdollisuuden 2,4 Ghz verkolle ja pakotin laitteet 5 Ghz verkkoon sekä valitsin Bandwidth 20/40 Mhz enkä 20/40/80 Mhz niin ongelmat katosi kokonaan. Syytän siis automaatiolla kaikista ongelmista eri sovellusten kanssa langatonta verkkoa.

Palaisin välittömästi Telia-TV soittimeen, mutta vastaavaa CMore Hockey tarjousta ei taida sillä puolella olla.

Tämä CMore on ollut askel taaksepäin. Menisikö @TeliaPartio:n kautta viesti konsernin sisällä eteenpäin.

Mikä tuosta Telia-TV:n “soittimesta” teki paremman? :open_mouth: Minulla tämä on toiminut huomattavast paremmin. Kaikki omat ongelmani on liittynyt omaan langattomaan verkkoon. Kun tuon langattoman verkon sain kuntoon niin mitään ongelmia ei ole ollut. Enemmän minulla on C Moren kanssa ongelmia kännykällä, kun menee 5G-alueelle, kun työantaja tarjoaa 5G-puhelimen + liittymän. Silloin pätkii kyllä ihan hirmuisesti lähetys.

Kuinka nopeita yhteyksiä teillä on kotona joilla tuo toimii täydellisesti?

Itselläni on 100m ja tulee yleensä vähän jäljessä.
Samaan aikaan kaikki muut kyllä toimii ihan hyvinkin.

En tiedä että voiko silti oma netti vaikuttaa asiaan paljonkin

No on kyllä mun kirjoissa aika kaukaa haettua, notta jos kaikki muu toimii timanttisesti, mutta jos CMore takkuaa piuhalla netissä olevassa CC:ssä niin pitäisi alkaa säätää WiFin asetuksia.

2 tykkäystä

Mutta miksi se on vain CMore joka tökkii? Eurosport Playerista katson nytkin snookeria ilman pienintäkään ongelmaa. Ja TeliaTV ei tökkinyt ikinä vastaavalla tavalla. Ei oikeastaan tämän päiväistä jumia vastaavaa ole ollut sitten Ruudun alkuaikojen.

1 tykkäys

Vertailun vuoksi Telialla oma Chromecast Ultra (Wifi) on toiminut tällä kaudella hyvin ja muissakin palveluissa pätkimättä (HBO, Disney+, YouTube, Yle Areena) 100 mt valokuidulla.

Onko C-More ainoa palvelu missä pätkii? Tulee vain mieleen, että jos muissakin pätkii, niin voiko olla jossain laitteessa vikaa? Vai onko C-more toteutus huono?

Edit. Nähtävästi vastaus tuli nopeammin, kuin ehdin kirjoittaa.

1 tykkäys

No jos CC on piuhalla niin sitten ei tietysti ole wifissä mitään. En varmaan lukenut tarpeeksi tarkkaan ongelman kuvausta :smiley: Omalla kohdallani kuitenkin suljen C Moren yleisen vian pois, koska minulla toimii lähetykset erinomaisesti sekä wifillä, langalla tietokoneesta ja langattomasti ChromeCastista. Omat ongelmani ratkesivat tuohon oman wifi-ongelman ratkaisuun.

1 tykkäys