Liiga-draft 2016-17, tilanneseuranta ja joukkueiden vertailu

Mää vedin ihan fiilispohjalta…:laughing:

JM Aaltonen - Ossi Louhivaara - Henrik Haapala
Steven Seigo - Santeri Lukka
Ari Ahonen

Mika Pyörälä(Jukka Peltola)-Matti Järvinen(Jan-Mikael Järvinen)-Jani Tuppurainen

Pekka Saravo-Daniel Grillfors(Valtteri Kemiläinen)

Jussi Rynnäs

Kursivoituna ensimmäiset vaihtoehdot.

Minun joukkueeni:

S.Sandell - N.Olausson - J.Rissanen

   M.Nordlund - T.Aalto

        N.Bäckström

Odotan, että Sandell pysyy kasassa ja Bäckström pelaa +40 peliä. Hyökkääjät saisi painaa 0.6 ja pakit 0.4 pistettä per peli keskiarvolla.

Vili Sopanen-Sebastian Repo-Teemu Nurmi
Jesse Virtanen-Henrik Tallinder
Eero Kilpeläinen

Budjetti näemmä pienimmästä päästä. Mutta jos vaikka sellaisilla kevyillä odotuksilla lähtisi, että Sopanen on pistepörssin kärkisijoilla, Repo iskee ~20 maalia ja muut suunnilleen säilyttävät edelliskauden tason, niin ihan hyvä varmaan tulee.

Mä pidän peukkuja, että Saarela kuntoutuisi operaatiosta nopeasti, muttei niin nopeasti että pystyisi hankkimaan pelipaikan Hurricanesista. Tuorein uutinen kertoo, että on päässyt jäälle, mutta 23. päivä alkavalle NHL-leirille osallistuminen on epävarmaa. Jos menee niin kuin toivoin, on mulla pelaaja, joka nakuttaa varsin mukavan määrän pinnoja mitattuna pisteitä per ottelu -mittarilla. Koska kuitenkin nuorten kisatkin on tulossa, jää pelimäärät sen verran alas, ettei Saarela kovin häävi valinta ollut. Yhtä kaikki, hieno nuori pelaaja, jonka läpilyönti kansainväliselle tasolle tapahtuu vääjäämättä tällä kaudella.

Muista poiminnoista olen erityisen tyytyväinen toisen kierroksen lopulla varaamaani Leimuun. Avauskierroksella nappasin Rajaniemen, koska oletan hänen pelaavan kilpikonnapuolustuksen takana 55 peliä. Kolmos- ja neloskierroksella tarttui mukaan TPS-hyökkääjät Perrin ja Spina, joista ensimmäisen toivon pysyvän ehjänä. Päätöskierroksella nappasin Joni Tuulolan, jonka toivon nousevan suuren yleisön tietoisuuteen tällä kaudella.

Spina - Perrin - Saarela
Leimu - Tuulola
Rajaniemi

JM Aaltonen-Peltola-V.Sopanen
Niku-Tuulola
Bernard

-hyökkäykseltä odotan +100 tehopistettä
-pakistossa kaksi pelaajaa joiden odotan pelaavan täysosumakauden ennen p-ameriikkaan siirtymistä. Molemmille tarjolla isoa roolia joukkueissaan.
-Bernardin oletan kantavam jopa päävastuun Porissa koska en usko Ahosen pysyvän läjässä koko kautta. Lisäksi viimekaudella nähtiin potentiaali.

Toni Koivisto - Aaron Gagnon - Charles Bertrand
Rony Ahonen - Jani Hakanpää
Kevin Lankinen

Menestysresepti:

  • kaikki pelaajat jo todistaneet tasonsa Liigassa
  • ei veteraaneja, joiden taso saattaa tippua ja loukkaantumiset vaivata
  • ei loukkaantumisherkkiä pelaajia
  • kolme viime kaudella maajoukkueissa esiintynyttä pelaajaa ja Hakanpää saattaa olla neljäs, jos kehitys jatkuu
  • Lankinen on hyvin mahdollisesti ensi kaudella IFK:n ykkösvahti, sillä Bäckström tuskin pystyy pelaamaan suuria ottelumääriä (40 peliä viimeksi kaudella 2012-13). Myös 50-50 peluutus mahdollinen. Lankisen läpimurtokausi?

Henkilökohtaisesti toivon, että ei ole. Lisäksi katsoin HIFK:n vieraspelin tanskalaista Energyä vastaaa ja Lankinen ei ollut vakuuttava. Jatkuvaa pompottelua ja eteensä sylkemistä. Toisaalta, taisi olla Lankisen eka peli ja keväällä/kesällä operoitiin vasemmasta kädestä jotain.

E Thorell - JP Hytönen - N Ojamäki

A Elorinne - H Tallinder

J Juvonen

Mustana hevosena :wink: Laidoilla on potentiaaliset maaliruiskut, Hytönen takoo tasavarmasti keskellä pisteitä ja pakisto tasainen, Tallinder vuotta vanhempi mutta silti kova alakerran luuta meidän Allua unohtamatta. Juvonen on Pelsuilla ykköskassari.

Nopeasti katsottuna molempien lohkojen varausjärjestyksen perusteella palstan dream team on seuraava (sulkeissa varausnumero):

Juhamatti Aaltonen (10./12.), Aaron Gagnon (15./10.), Mikael Ruohomaa (1./16.)
Valtteri Kemiläinen (4./17.), Tommi Taimi (17./4.)
Kaapo Kähkönen (2./3.)

Kähkösen varaus sijoilla 2. ja 3. tuli minulle yhtä suurena yllätyksenä kuin se, että pääsin viimeisellä vuorolla varaamaan Hannu Toivosen. Kemiläinen–Taimi-pakkipari kelpaisi munkin joukkueeseen.

1 tykkäys

Toivottavasti alkaa hyvin minun yllätysjoukkueella, kun Joona Jääskeläinen tänään esimerkkinä ykkösketjussa!

2 tykkäystä

Tänään on ilta väännetty skriptiä ja lopputuloksena automatisoitu pisteiden laskenta. Pisteiden pitäisi olla oikein mutta täytyy tehdä vielä tarkastuksia.

Tämän hetken tilanne ennen illan ottelua:
senhus 141
_Linden_16 130
Raymo 129
konna27 119
le_Magnifique 114
Mr.Onetimer 113
Paarma 112
Donizimo 111
Desperado 109
Kalumummo 104
Maalivahti 103
ozzi 102
Tapparafani_97 101
terppp 97
BlueOval 92
S.T. 85
lrs000 82
kanada 80
Sardion 78
Eemeli2111 77
nice 75
Eki 74
Diablo 73
Terzi 71
Kilo 71
Rantt3 68
Petri 67
Rommi 58
krobbe 55
Recoil 54
Treppu 52
Kake 51
jph 50
Nevofoget03 49
JaKu 40
rizka 34

Edit: Muutaman pistokokeen jälkeen pisteet vaikuttaisi olevan oikein.

11 tykkäystä

Voisiko samanlaista laskentaa saada runkosarjapörssi-kisankin puolelle?

Ei minun halpisjoukkueelta kovinkaan huonosti.

1 tykkäys

Onneksi kausi on pitkä ja ei ole enään paljoa valahdettavaa. :blush:

1 tykkäys

Ei paha!
Samoin @Diablo on hyvässä vauhdissa ja ei itselläkään ihan huonosti ole alkanut 3. halvimmalla porukalla.

Vannomatta paras, @JaKu! Kunhan mä saan Leimun ja Saarelan askiin niin nousuni käynnistyy, ehkä.

Leimun selkä ilmeisesti edelleen rikki. Saattoi olla vikatikki se kakkosvaraus.

@rizka
Miten tuollaista alarivin tekstiä saa aikaiseksi?