Liiga-draft 2016-17, tilanneseuranta ja joukkueiden vertailu

Ei voi muuta sanoo kuin hattua nostaa. Ja toivoa, että kausi on pitkä.

@BlueOval
Spoiler-tägeillä [spoiler]spoiler[/spoiler] tulee:

spoiler

Tää ny lähti vähän lapasesta mulla. Illan maalirikkaan Jukurit-Lukko pelin jälkeen päivitetyt tulokset. @Eemeli2111:n halpisjoukkue on hinta-laatusuhteeltaan kyllä aika hyvä.

Jatkossa on tarjolla myös kumulatiivinen kaavio pisteistä mutta kahden päivän pisteillä se ei vielä kummoiselta näytä. Menee siis toistaiseksi enemmänkin maistiaisena tulevasta.

9 tykkäystä

Katsotaan kuinka selkä naksahtaa.

Ilman riskejä elämä olisi tylsää ja ennalta arvattavaa!

Kärki-Vahalahti-Rask
Eronen-Peltola
Järvinen

Ihan ok alkanut muuten, mutta harmittaa noiden HIFK-pelaajien loukkaantumiset. Se syö tehoja aika tavalla. Toivottavasti eivät ole pitkään sairastuvalla.

Haapalan Henkka taisi olla vapaana aika pitkään. Olisi pitänyt ottaa @Messi 'n ja monen muun neuvoista vaari.

Kärki oli hiljainen pari ekaa peliä (kas kun ekassa pelissä oli mestarillinen vastustaja), mutta Kerhoa vastaan tuli jo tehoja. Ja eiköhän lisää vielä tule. :wink:

Jos vielä tulevaisuudessa jaksat pävittää tätä ansiokasta listaa, niin laittaisitko vielä missä lohkossa kukin on?

1 tykkäys

Viikon pelit on pelailtu ja pisteet mätetty, laitetaanpa siis päivitystä.

2 tykkäystä

Laitetaas vähän päivitystä.

Alkaa jyvät erottuun akanoista :slight_smile:

6 tykkäystä

Tasasesti ylöspäin :smiley: #KohtiKevättä

Vaikka Saarela on vielä Ämeriikassa, kivasti on mun jengi noussut jumbosijalta Jannen keskikastiin. Kulmakerroin on oikein maittava. Leimu on ilmeisen romuna edelleen ja pelaa pelkkää ylivoimaa. Tekaisi maalin tällä viikolla, mutta ei kovin hyvältä näytä. Tuskin koko kautta tuolla tavalla Leimu menee, vaan leikkauspöytä voi kutsua milloin vain.

1 tykkäys

Viikko vierähti taas, päivitystä pukkaa.


@Raymo huitelee aivan omassa luokassaan.

Bonuksena vielä rahan vaikutus pisteisiin.

@Eemeli2111 halpisjoukkue erottuu aika hyvin :smiley:

4 tykkäystä

Jokohan Nenonen & Malinen -kaksikko alkais heräilemään tähän kauteen… Nenosen 2häkkiä lämmittää tämän draftin takia paljon, muuten ei niinkää.

Mun vemppaosastosta Saarela on palannut NHL-leiriltä Suomeen, muttei pystynyt siellä osallistumaan joukkueharjoituksiin. Jäällä oli kuitenkin, joten posittivisia merkkejä ilmassa. Jatkoajan Lukko-fanit päättelevät, että saattaisi tulla jo torstain peliin Lukon kokoonpanoon. Tuo pelihän on Hakametsässä Tapparaa vastaan, joten siinä olisi oiva paikka tulla totuttelemaan Liiga-peleihin tauon jälkeen. Lauantaista alkaen kirii sitten maalipörssin kärkinimien etumatkaa kiinni. :slight_smile:

Minun kausi “päättyi”, kun Sandell jäi saikulle. Lisäksi Olaussonille ja Bäckströmillä on jatkuvasti nuhaa ja pelejä jää välistä. Huonosti kasattu ja draftattu.

Samaa ongelmaa @S.T n kanssa, sandelss vemppaa loppukauden ja mikä lie erosella kun ei pelaa. 1 ottelun kävi jo palaamassa mutta taas oli poissa. Lisäksi Sebastian repo tällä hetkellä näyttää itseltä olleen huti haku.

Nyt on kyllä pakko olla erittäin tyytyväinen tähän suoritukseen halpisjoukkueella!

Kyllähän pienellä riskillä tehdyt varaukset on ihan vihkoon mennyt alkukaudesta. Noh, eipä ole loppukaudeksi enään muuta kuin voitettavaa.

Oliko Iikka Kangasniemi edes etäisessä harkinnassa kenelläkään? On tällä hetkellä täysin uskomattomassa iskussa.

1 tykkäys

Mä oon niin ylpeä tuosta koko draftin kolmosvarauksesta, ilmiömäisestä Kaapo Kähkösestä. Hän torjuu minulle pisteitä, joskus useamman, plussaa tai miinusta. Iloitsen arpaonnesta. Pari hyökkääjää lisäksi saikulla, joten elämä hymyilee. Korvaajia ei etsitä vaan luotetaan nykyisiin.

Tsekkasin nopeasti läpi molempien lohkojen varausketjut ja kasasin parhaiden varaamattomien pelaajien pisteet liigapörssistä yhteen. Ketju muodostui vahvasti Pelicans-HPK-Jukurit -painotteiseksi. Yhteensä alla oleva kuusikko on tähän päivään mennessä kerännyt pisteitä 549. :grin: Jää @Raymo:kin kakkoseksi.

Iikka Kangasniemi - Oula Palve - Henrik Koivisto
Marko Pöyhönen - Miika Koivisto
Emil Larmi

3 tykkäystä

Pöyhönen itse asiassa kelpasi @le_Magnifique’lle kuudennen kierroksen kolmanneksi viimeisellä vuorolle lohko Jutissa, joten korvataan häneet etunimikaimallaan Kauppisella. Laskee tuon jämäjengin surkeaan 546 pisteeseen.

Iikka Kangasniemi (115) - Oula Palve (87) - Henrik Koivisto (107)
Marko Kauppinen (81) - Miika Koivisto (84)
Emil Larmi (72)

Jämäjengin jämäjengi näyttäisi tältä:

Miska Siikonen (86) - Simon Suoranta (83) - Zach Budish (74)
Jere Seppälä (80) - Ari Gröndahl (73)
Rasmus Rinne (50)

446 pinnaa, eli @Raymo’n jengi olisi helisemässä tätäkin vastaan :slight_smile: Laatua jäi siis ottamatta, erityisesti puolustajissa, ja erityisesti meillä lohko Jannessa. Mainittujen Pöyhösen, Kauppisen, Koiviston, Seppälän ja Laakson lisäksi Petteri Nikkilä, Ari Gröndahl ja Brett Carson jäivät varaamatta, eli yhdestätoista toistaiseksi parhaasta puolustajasta kahdeksan jäi ottamatta. Jutissa Pöyhönen, Nikkilä, Laakso ja Carson menivät kaupaksi sentään, joten varaamattomia oli vain 4/11.

Edit. Typerää sekoilua Nikkilän suhteen. Pitäsi lukea nämä viestit ennen lähetä-nappulan painamista :frowning: Korjailtu.

Edit2. Varmaan moni huomasikin jo, mutta minä tajusin vasta nyt. Eihän Laaksokaan kuulu jämäjengin jämäjengiin. Korvaan saman seuran Ari Gröndahlilla, joka on kerännyt pisteen vähemmän kuin Laakso.