Liiga-draft 2016-17, tilanneseuranta ja joukkueiden vertailu

Kuinkas moni sitä pleijareihin pääsee?

Neljä molemmista.

2 tykkäystä

Neljä per lohko on oikea vastaus. Täsmennän sen verran, että mikäli jollakulla kiinnostusta ei ole, tarjotaan lohkolle varattua pudotuspelipaikkaa järjestyksessä seuraavaksi samassa lohkossa sijoittuneille. Otan yhteyttä pudotuspelitaistossa yhä mukana oleviin pari viikkoa ennen runkosarjan loppua.

Oon näköjään ottanut hirveen nousun jumbopaikalta sijalle 8 vaikka olen vetäny koko kauden ilman maalivahtia (Lawson / HPK).

3 tykkäystä

Jos joukkueilla/managereilla on ollut lehdistötilaisuuksia tai lehtijuttuja, niin olisi mukava lueskella.

1 tykkäys

Tänään teknisistä syistä vähän simppelimpi tilannekatsaus.

4 tykkäystä

Alkaa näyttää hyvältä :wink:

Ei sitten yhtään… Takinkääntäjä Markkanen kusi mun muroihin haaveiden suhteen.

  • Karjalaisen loukkaantuminen.

Tänään tuli taas sen verran pisteitä että odottaa sopii, että pleijareihin on paarma-armeija menossa.

Siksi kyselisinkin jo, millainen playoff- formaatti on suunnitteilla? Se on selvä, että molemmista menee neljä jatkoon, mutta miten siitä eteenpäin? Oman lohkon 1vs4 ja 2vs3, vai lohkon 1vs toisen lohkon 4 jne? Lisäksi olisi hyvä, että joka playoff-kierroksella tulisi oma draftinsa. Tyhmää jos toisella kierroksella olisi enää tyyliin 1 pelaaja mukana. Saisi ne neljä jatkoon menevää valita täyden joukkueen taas.

Draft-järjestys taas oma lukunsa. Tähän ehdottaisin ainakin ensimmäiselle kierrokselle, että lohkonsa ykkönen varaisi 2 ensimmäistä, kakkonen 2pelaajaa jne. Toinen kierros normaalisti ykkösestä neloseen ja sen jälkeen kääntäen. Tai ensimmäisen kierroksen jälkeen kääntäen. Joku selvä etu kuitenkin runkosarjasijoituksiin nähden.

Vaihtoehto tietty sekin, että omassa lohkossa draft, ja kierroksen kaksi parasta jatkoon. Hyvä ja selkein vaihtoehto kyllä, mutta koska playoffeja eletään, niin head-to-head kutkuttaisi.

Jos en pääse pleijareihin, niin nolo alustus.

Mulla on ollut teksti pöytälaatikossa jo jonkin aikaa. Näillä askelmerkeillä mennään pudotuspeleihin, kun ne kahden viikon päästä käynnistyvät:

  • Molemmille lohkoille on neljä pudotuspelipaikkaa, eli molemmista lohkoista neljä parasta halukasta otetaan mukaan. Oletettavasti kiinnostusta on, mutta laitan viestiä kaikille yhä taistossa mukana oleville, jotta varmistun.

  • Sijoitukset määräytyvät ensisijaisesti kerättyjen pisteiden mukaan ja epätodennäköisen tasapelin sattuessa joukkueelle kauden alussa lasketun Liigapörssi-arvon mukaan. Halvempi (yllätysnimistä koottu) joukkue sijoittuu paremmin.

  • Puolivälierävaiheen varaustilaisuus aloitetaan alustavasti sunnuntaiaamuna 19.3.2017. Liigan säälipleijarit on pelattu loppuun edellisenä iltana (18.3.), ja puolivälierät käynnistyvät tiistaina 21.3.

  • Varaustilaisuus toimii kutakuinkin samalla tapaa kuin syksylläkin. Kun vuoro tulee, on kaksi tuntia aikaa valita pelaaja. Varataan yksi maalivahti, kaksi puolustajaa ja kolme hyökkääjää vapaassa järjestyksessä.

  • Poikkeus on varausjärjestys: aloittaja aloittaa jokaisen kierroksen ja viimeisenä varaava varaa viimeisenä jokaisella kierroksella. Tämä antaa pienen ansaitun edun parhaiten runkosarjassa menestyneille.

  • Ensimmäisenä varaa enemmän pisteitä kerännyt lohkovoittaja, toisena toisen lohkon voittaja. Kolmantena enemmän pisteitä kerännyt lohkokakkonen, neljäntenä toisen lohkon kakkonen jne.

  • Kaikki puolivälieräjoukkueiden pelaajat ovat vapaasti valittavissa. Runkosarjapelaajien pitäminen ei ole mahdollista ainakaan tällä kertaa.

  • Pisteitä laskettaessa lohkovoittajan pisteitä verrataan toisen lohkon neljännen pisteisiin ja lohkokakkosen pisteitä toisen lohkon kolmanneksi sijoittuneen pisteisiin. Parien voittajat etenevät välierävaiheeseen.

  • Välierävaiheen varaustilaisuus aloitetaan alustavasti sunnuntaiaamuna 2.4.2017. Liigan puolivälierät on pelattu loppuun edellisenä iltana (1.4.), ja välierät käynnistyvät tiistaina 4.4.

  • Varausjärjestys on sama kuin edellisessä vaiheessa, paitsi pudonneet eivät tietenkään varaa.

  • Vastaavasti finaalivaiheen varaustilaisuus käydään sunnuntaiaamuna 15.4.2017.

Laitan kisan kärjessä oleville postia nyt, niin tiedän, ketkä ovat mukana kisassa ensi viikon sunnuntaina, kun varaaminen alkaa.

1 tykkäys

Ei ollut erityisen tuoretta tietoa pistetilannetta, joten laitoin varman päälle isolle joukolle kyselyä. @ozzi laskee loppupisteet maanantain jälkeen, joten sitten tiedämme, kenen pisteet lopulta riittävät.

Mukana jos onni suo.

1 tykkäys

Mukana jos pisteet piisaa!

1 tykkäys

Tässä vielä tilanne ennen viimeistä kierrosta.

HUOM!
Olen tehnyt pistokokeita automaattiseen pisteenlaskentaani mutta en voi taata että se olisi täysin virheetön. Suurin riski virheisiin on siirretyillä ja Liigasta poistuneilla pelaajilla. Jos koet pistemääräsi liian pieneksi, voit suorittaa tarkistuslaskennan itse Liigapörssin pisteistä ja ilmoittaa minulle mahdollisista virheistä.

Janne -lohkossa aika kutkuttava tilanne! Jutissakin viimeinen paikka avoinna.

Kyllä menee tiukille:D

No mullahan meni kun SaiPalla tämä kausi.

Olen juuri ja juuri vielä kisassa mukana. Lohko Jannessa olisin neljän parhaan joukossa. Kyllä syö miestä. Pikkaraisen loukkaantuminen oli paha kolaus, eikä Vehviläinen vieläkään lyönyt itseään täysin läpi niinkuin toivoin, mutta toivotaan isoja pistemääriä viimeiseltä kierrokselta.

Toivon samoja isoja pisteitä viimeiseltä kierrokselta kuin Rommi. Heitin jo viimeiset virtuaaliset toivonrippeet McFarlandin pelattua viimeisen pelinsä 16.12. En millään uskonut pärjääväni vajaalla, mutta niin sitä vain ollaan mukana kuvioissa. Onpahan panosta huomenna.