Liigan televisiointi: Ruutu+

Ruutu näyttää tänään (3.12) ilmaiseksi kaikille rekisteröityneille käyttäjilleen Kalpa-TPS -pelin.

Peli alkaa Kimmo Timosen paitaseremonialla klo 17:45 ja itse ottelu klo 18:30.

http://www.ruutu.fi/urheilu/sm-liiga

1 tykkäys

Nelonen näyttäisi näyttävän myös molemmat Ulkojäiden pelit sekä televisiosta että netistä ilmaiseksi. Telkkarista siis Neloselta ja netistä Ruudusta.

7 tykkäystä

Ilves kiittää. Helpottaa varmasti loppujen Lippujen myyntiä Ja pitää harkitsijat kotona Vaikka sää olisikin hyvä.

Toi on hyvä asia. En usko, että verottaa yleisömäärää edes.

Aivan toiseen aiheeseen, mua risoo aina vaan pahemmin kulmakameramiesten toiminta viivalaukaustilanteissa. Kun kiekko pelataan viivaan, ne aina kääntyvät kuvaamaan puolustajaa, joka virittää laukauksen. Sitten ne yrittävät nopealla liikkeellä seurata lauottua kiekkoa. Lopputulema on, että ovat myöhässä lähes aina. Jos sattuukin se kiinnostava juttu tapahtumaan kuvan reunassa, ei siitä saa mitään selvää, kun kuva puuroutuu sivuttaissiirtymän vuoksi. Ratkaisu olisi helppo: kulmakamerat kuvaavat maalin edustaa, missä tapahtuvat korkeat mailat, maalialuerikkeet, ohjurit, väkivaltaisuudet ja muut mielenkiintoisuudet. Sen pakin siniviivalämärin virityksen näkee pääkamerankin kuvasta.

3 tykkäystä

Sama… NHL-peleissä olen ihaillut miten kamerat pysyy noiden laukausten mukana ja saa vielä laadukkaan hidastuskuvankin tilanteesta. Mutta siellä taittaa olla enemmän kokemusta ja isommat rahat. Toivotaan että Suomessakin joskus kehittyy samaan suuntaan.

2 tykkäystä

Suurin syyllinen tähän on aivan liian tiukaksi rajattu kuva jolloin panoroimiseen menee aikaa noin viikon verran. Tätä ei myöskään auta ei-niin maailmanluokan kalusto. Paras ratkaisu olisi laajempi kuva ja toivoisin mieluummin sitä maalintauskameraa, se on ihan ykkönen.

Saa nähdä miten uusi sopimus aikanaan vaikuttaa kuluttajan kukkaroon.

No Suomessahan nämä tv-oikeudet ovat olleet ostajalle varsin huono investointi ja bisnes. Nykyinen tv-sopimus on varsin hyvä Liigalle ja seuroille, mutta on kaiketi ollut raskas setti Neloselle. Voi olla että täällä mennään jopa alaspäin.

Tämä on kanssa mielenkiintoinen tapaus seurattavaksi. Itse olen jo useamman vuoden käynyt kotipelit katsomassa hallissa ja jättänyt kanavapaketit tarjoajan hyllyyn. Tälle kaudelle otin poikkeuksena viasatin paketin, että pääsee seuraamaan uutta nuorta sukupolvea änärissä. Nykyisillä hintatasoilla ei pysty pitään kuin max. yhden kanavapaketin seurannassa.

Kuluttajalla myös aika edullista ollut, kun ajattelee että yksi ottelulippu syömisineen ja juomisineen kattaa kotona kuukauden ottelut, omalta joukkueelta se 8-10 peliä. Voisi olla omasta puolesta enemmänkin, tyytyväisenä maksaisin. Satasen kuussa se nykyään syö kun on netissä ja katsoo Liigaa ja NHLää.

Ihmetellyt itse sitä, kun mediassa purtu yleisömäärien tippumisen syitä, mutta juuri missään ei oteta kiinni siihen että ne alkoivat tippumaan kun pelit menivät Urholle ja Neloselle. Paljonko lähetysten loppuminen toisi väkeä katsomoihin, paljonko näkyvyys sponsoreineen tippuisi yms? Vaikea arvioida. Paljonkos ne seurat saivatkaan per kausi Neloselta? Hipoiko lähemmäs milliä? Onkohan joku taho tutkinut tuon televisiodiilin voittajat ja häviäjät numeroiden valossa paremmin?

900k tai tota luokkaa on nykyinen tv-sopimus per kausi.

Eli karkeasti sellainen 30 tuhatta per kotiottelu. Karkeasti jaettuna ottelulipun hinnalla sellainen 2000 lippua. Toinen lipun hinta menee hallilla ostoksiin, eli sellainen tuhat katsojaa on korvaus per ottelu. Karvalakkipäässä ajateltuna.

1 tykkäys

Ei mahtunut Haapalan maali Ruudun huippuhetkiin. Alkaa olla jo niin peruskauraa toi dominointi.

Ilves–Tappara-Ulkojäät-ottelun lähetyksessä käytettiin tuomarin kypärässä olevaa kameraa ainakin yhden hyökkäystilanteen uusinnassa. Se on joissain kohdissa aivan optimaalinen kuvakulma näyttämään pieniä yksityiskohtia, jotka katoavat muissa kuvakulmissa. Tässäkin tapauksessa se oli juuri täydellinen lisä siihen tilanteeseen. Lisää sitä näihin lätkälähetyksiin.

3 tykkäystä

Eilen oli Kusti polkenut ja posti kulkenut. Laatikossa oli Ruudun tarjouskoodi jolla saa 13,50€/ kk, 6kk määräaikainen diili. Tähän tarjoukseen täytynee tarttua.

Onko tietoa mikä oikeutti sinut tuollaiseen tarjoukseen? Alkaa olemaan sellainen hintataso johon voisi tarttua itsekkin.

Ei ole tietoa, olen toki vanha asiakas.

Kas perhanaa. Pöyhin mainospinoa ja sama tarjoushan siellä oli. Lähetän edelleen joulupukille.

2 tykkäystä

Isääni Ruutu paiskasi vielä paremmalla tarjouksella: 30 eurolla kolme kuukautta eli 10 euroa per kuukausi. Koodi voimassa 15.1.2017 saakka eli sillä näkee halutessaan playoffeista puolivälierät ja välierät. Asiakkuushistoriaa hänellä on, vaikka meidän tämänhetkinen tilaus on minun nimissäni.

Katselkaapa postinne tarkkaan.

1 tykkäys

Minullekin napsahti tuo 30 eurolla kolme kuukautta tarjous, saatanpi ottaakin.

Mahtaakos tuolta Ruudusta netistä nähdä mitään muuta mielenkiintoista kuin kiekkoa? Vilkuilin leffa- ja sarjatarjontaa vähän, eikä se mitenkään vakuuttanut, ja urheilua taitaa olla tasan tuo mitä siihen pudotusvalikkoon on listattu. NBA ehkä, muu ei nappaa.

Siinäkö se sisältö olisi, vai missaanko jotain?